نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

سخنگوی اتحادیه اروپا: اطلاعات موثقی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه دریافت کرده‌ایم

منبع
انتخاب
بروزرسانی
سخنگوی اتحادیه اروپا: اطلاعات موثقی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه دریافت کرده‌ایم

انتخاب/ پیتر استانو، سخنگوی ارشد امور خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) اعلام کرد که «اطلاعات موثقی» مبنی بر تحویل پهپادها و موشک‌های ایرانی به روسیه در اختیار این اتحادیه قرار گرفته است.

به گزارش یورونیوز، وی این خبر را «تشدید عملیات نظامی» از سوی روسیه و ایران توصیف کرد.
او در کنفرانس خبری اعلام کرد: «متحدان ما اطلاعات موثق و مدارک معتبری ارائه کردند و من فقط می‌توانم بگویم که تحویل تسلیحات ایرانی، خواه پهپاد باشد، خواه در این مورد موشک، به احتمال زیاد به تشدید عملیات نظامی روسیه علیه مردم اوکراین کمک می‌کند و باعث هدف قرار گرفتن شهرهای بیشتری در اوکراین و اهداف غیرنظامی بیشتری و مردم بیشتری در اوکراین می‌شود.
استانو افزود: «بنابراین، این موضوع به معنی تشدید عملیات نظامی توسط روسیه است، چرا که قصد روسیه برای دریافت سلاح‌های بیشتر از جمله از خارج از کشور برای این عملیات غیرقانونی و همچنین افزایش حمایت نظامی ایران از حمله غیرقانونی روسیه را نشان می‌دهد.»
پیتر استانو تاکید کرد که اتحادیه اروپا به تشدید حمایت ایران از روسیه و تشدید عملیات نظامی روسیه در اوکراین پاسخ خواهد داد. به گفته وی، جوزپ بورل چندین طرح اقدامات هدفمند برای پاسخگویی به ایران و روسیه به کشورهای عضو پیشنهاد داده است.
وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه هفتم سپتامبر طی گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی از ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایرانی به روسیه خبر داد.
در پی انتشار این گزارش، اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۸ سپتامبر با استناد به اطلاعات «موثقی» که این نهاد مدعی است از سوی متحدان خود دریافت کرده، به گزارش‌ها در خصوص ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه مهر تایید زد.
آمریکا و تروئیکای اروپایی روز سه‌شنبه ۹ سپتامبر ضمن تایید این گزارش‌ها اعلام کردند که تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع می‌کنند. فرانسه، آلمان و بریتانیا همچنین شرکت «ایران ایر» را به دلیل انتقال موشک‌ها به روسیه تحریم کردند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar