نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره کمک به انصارالله یمن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره کمک به انصارالله یمن

ایرنا/ «رابرت وود» معاون سفیر و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعاهای واشنگتن علیه تهران درباره انصارالله یمن و نیز حملات در دریای سرخ را بدون اشاره به علل اصلی تشدید تنش ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و جنگ اسرائیل علیه غزه، تکرار کرد.

«رابرت وود» سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه و یمن مدعی شد: «اعضای شورای امنیت باید برای حامیان حوثی ها در تهران روشن کنند که ایران را مسئول تسلیح و توانمند ساختن حوثی ها بر خلاف قطعنامه ۲۲۱۶ برای انجام حملات بی پروا مانند حملات به کشتی ها می دانند.»
این دیپلمات آمریکایی تصریح کرد: « باز هم نگران کننده است که برخی از اعضای شورا در برابر چنین تهدیدهای آشکاری علیه منافع مشترک جهانی سکوت می کنند.»
رابرت وود گفت: «اکنون زمان موضع گیری سیاسی و تفرقه نیست. زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت برای رسیدگی به چالش های سیاسی، امنیتی و انسانی که گریبانگیر مردم یمن است، با یکدیگر همکاری کند.»
او گفت: ما درخواست‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و فرستاده ویژه این سازمان برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت‌شدگان، از جمله یازده کارمند سفارت آمریکا را که از سال ۲۰۲۱ زندانی هستند، تکرار می‌کنیم.
معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: سازمان های دولتی بشردوستانه در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن به طور فزاینده ای نگران امنیت خود هستند. هیچ توجیهی برای تهدید و ارعاب کارمندان سازمان ملل متحد و سایرین که کارهای قانونی بشردوستانه خود را انجام می دهند، وجود ندارد.
رابرت وود اضافه کرد: حملات مستمر حوثی ها به کشتی ها در دریای سرخ و آبراه های اطراف نیز همچنان صلح و امنیت منطقه و همچنین آزادی های ناوبری بین المللی را تهدید می کند. این اقدامات غیرقابل توجیه ادامه دار هم اکنون منجر به مرگ غم انگیز دریانوردان بی گناه شده است و همچنان زندگی شهروندان کشورهای عضو و منافع جامعه بین المللی را تهدید می کند.
او گفت: هر بار که حوثی ها حمله ای را آغاز می کنند، نه تنها جان دریانوردان بسیاری از کشورها را تهدید می کنند، بلکه خطر ایجاد فاجعه زیست محیطی ناشی از آسیب به نفت کش ها و سایر کشتی های حامل مواد خطرناک را نیز افزایش می دهند.
این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: حوثی ها به صراحت نشان داده اند که فقط به فکر خودشان هستند. آنها مایلند صنعت ماهیگیری و اکوسیستم های منطقه ای را که یمن و سایر جوامع در منطقه برای امرار معاش به آن تکیه می کنند، نابود کنند، همانطور که تحویل کمک های بشردوستانه حیاتی به منطقه را تضعیف کرده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره