logo

نمایش سگ‌های رباتیک مسلح چینی، قانونگذاران آمریکایی را نگران کرده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نمایش سگ‌های رباتیک مسلح چینی، قانونگذاران آمریکایی را نگران کرده است
ایسنا/

به گزارش ایسنا، قانونگذاران در ایالات متحده نگران تأثیر این سگ‌های رباتیک در صورت درگیری مسلحانه هستند و می‌خواهند درباره توانایی‌های آنها در میدان جنگ اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به نقل از آی‌ای، اعضای مجلس، سیاستی را پیشنهاد کرده‌اند که از پنتاگون می‌خواهد درباره قابلیت‌های این سگ‌های رباتیک و تهدیدی که برای امنیت ملی کشور ایجاد می‌کنند، اطلاعات بیشتری کسب کند. در حالی که این اصلاحیه بدون مخالفت توسط مجلس تصویب شد، باید در روزهای آینده با سناتورها مذاکره شود تا به یک قانون کامل تبدیل شود. انتظار می‌رود که در مورد این موضوع بحث شود و برخی اصلاحات در پیش‌نویس احتمالا در روزهای آینده انجام شود.

رزمایش جنگی چین و کامبوج

سگ‌های رباتیک مسلح چین، جاذبه اصلی رزمایش جنگی بودند که در خاک کامبوج برگزار شد.

این رزمایش جنگی بزرگترین رزمایش بین دو کشور بود و پکن همچنین سایر وسایل نقلیه بدون سرنشین را برای کارمندان نظامی کامبوج به نمایش گذاشت. این رزمایش شامل حدود ۲۰۰۰ سرباز بود که ۷۶۰ نفر از آنها چینی بودند. این تمرینات در یک مرکز آموزشی از راه دور در مرکز استان کامپونگ چنانگ و دریای استان پره سیهانوک انجام شد.

این رزمایش که «اژدهای طلایی» نام داشت، متشکل از ۱۴ کشتی جنگی، بالگرد و تقریبا هفتاد خودروی زرهی و تانک بود. با این حال، ستاره‌های این نمایش، سربازان چهار پا و قابل کنترل از راه دور بودند که مجهز به سلاح‌هایی در پشت خود بودند.

اگرچه سگ‌های رباتیک شلیکی انجام ندادند، اما توانایی آنها در راه رفتن، پریدن، دراز کشیدن و حرکت به عقب مانند یک سگ واقعی به ارتش و رسانه‌های کامبوج نشان داده شد.

وونگ پیسن(Vong Pisen)، فرمانده کل نیروهای مسلح کامبوج نیز اعلام کرد که این روبوداگ‌ها توانایی‌های دو ارتش را در مبارزه با تروریسم افزایش می‌دهند.

به نظر می‌رسد این نمایش از توانایی سگ‌های رباتیک، قانونگذاران آمریکایی را که اکنون خواهان ارزیابی دقیقی از نحوه تأثیرگذاری پلتفرم‌های بدون سرنشین بر یک موقعیت جنگی هستند، نگران کرده است.

ایالات متحده نیز دارای سگ‌های رباتیک و سایر پهپادهای زمینی است.

ماه گذشته، یک منبع آمریکایی ادعا کرد که فرماندهی عملیات ویژه نیروی دریایی ایالات متحده(MARSOC) در حال آزمایش دو سگ رباتیک با سیستم‌های سلاح گرم است. این سیستم بر روی ربات چهارپای گوست رباتیک ویژن ۶۰(Ghost Robotics‘ Vision ۶۰) نصب شده است که یک پلتفرم زمینی با اندازه متوسط، با استقامت، چابک و بادوام در تمام شرایط آب و هوایی است.

علاوه بر این، سگ‌های رباتیک شعله‌افکن نیز در ایالات متحده به فروش می‌رسند، اگرچه این شرکت می‌گوید که برای اهداف هنری و عملیات نجات استفاده می‌شوند.

نیروهای مسلح مختلف ایالات متحده بین ماه فوریه تا مارس ۲۰۲۴ تمرین‌های آموزشی را با استفاده از پهپادها و نیروها انجام داده بودند. در این تمرین از یک سگ رباتیک و سیستم هواپیمای بدون سرنشین برای تجزیه و تحلیل محیط اطراف استفاده شد.

باید دید وزارت دفاع آمریکا چه مسیری را برای آرام کردن اعصاب قانونگذاران در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar