logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

هوش مصنوعی تعمیرکار خودروهای الکتریکی می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هوش مصنوعی تعمیرکار خودروهای الکتریکی می‌شود

ایسنا/  استارت‌آپ کینتیک اتومیشن(Kinetic Automation) یک سیستم رباتیک برای تشخیص سریع مشکلات سیستم دیجیتال خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.

 سیستم کینتیک اتومیشن از نرم افزار بینایی رایانه‌ای و یادگیری ماشینی برای ارائه تشخیص و کالیبراسیون مجدد سیستم‌های با فناوری بالا در وسایل نقلیه مدرن استفاده می‌کند.

به نقل از آی‌ای، تشخیص سریع مشکلات سیستم‌های رباتیک احتمالا فروش خودروهای برقی را که در سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش هزینه تعمیرات مدل‌های برقی کاهش یافته است، افرایش خواهد داد. این استارت‌آپ معتقد است که وسایل نقلیه مدرن امروزی از فناوری بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند. این شرکت می‌گوید: تعمیر آنها یک نیاز فوری و یک فرصت فوق العاده است.

کینتیک اتومیشن از رباتیک و هوش مصنوعی اختصاصی بهره می‌برد

این شرکت ادعا می‌کند که از رباتیک، هوش مصنوعی اختصاصی و تخصص برای خودکارسازی تعمیرات دیجیتال در تمامی مدل‌ها استفاده می‌کند.

ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا با ترمیم آسیب‌های دیجیتال در چند دقیقه به جای چند ساعت، افزایش ظرفیت و افزایش درآمد خود را با چشم‌انداز در حال تکامل خودروسازی سازگار کنند.

تنها ۲۶ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده احتمالا به خرید یک خودروی الکتریکی فکر می‌کنند. این استارت آپ ادعا می‌کند که شکاف قابل توجهی را در بازار تعمیرات پس از تصادفات  پر می‌کند و راه حل‌های تعمیر دیجیتالی را برای طیف گسترده‌ای از مشاغل ارائه می‌دهد.

این سیستم می‌تواند تا ۸۰ کالیبراسیون در روز را پشتیبانی کند.

به گفته این شرکت، هر سیستم پیشرفته می‌تواند تا ۸۰ کالیبراسیون در روز را پشتیبانی کند. و با زمان چرخه زیر ۶۰ دقیقه، از تحویل تا ارائه، برای مشاغل تعمیراتی، انعطاف‌پذیری و ظرفیت فراهم کند تا مشتریان بیشتری را بپذیرند و درآمد خود را بدون افزودن تجهیزات اضافی یا فضا افزایش دهند.

هنگامی که خودروی مشتری به سمت یکی از جایگاه‌های خدمات کینتیک می‌پیچد، ابتدا حسگرهای بینایی خودرو را از سپر تا گلگیر اسکن می‌کنند. برخی این حسگرها روی یک بازوی رباتیک قرار می‌گیرند که به بالای خودرو نگاه می‌کند. اسکن مشخص می‌کند که کدام سیستم‌ها باید برنامه‌ریزی شوند یا نیاز به کالیبراسیون مجدد دارند.

سپس نرم‌افزار کینتیک که به سیستم‌های خودرو متصل است، تکمیل آن اصلاحات را آغاز و پیگیری می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که قابلیت‌های جدید مانند دوربین، لیدار، رادار و فناوری‌های مبتنی بر اولتراسونیک به طور تصاعدی پیچیدگی تعمیر خودروهای امروزی را افزایش می‌دهند.

کینتیک اتومیشن قصد دارد روزی خدمات خود را به ناوگان تاکسی‌های رباتیک و صاحبان وسایل نقلیه خودران دیگر ارائه دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar