نماد آخرین خبر

فتوشاپ هم به هوش مصنوعی مجهز شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فتوشاپ هم به هوش مصنوعی مجهز شد

ایسنا/برنامه مشهور فتوشاپ شرکت ادوبی اکنون می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و دریافت ورودی‌های متنی تصاویر مورد نظر کاربران را مانند ابزارهای هوش مصنوعی دال-ای یا میدجرنی تولید کند.

 شرکت ادوبی(Adobe) یک ویژگی جدید و بالقوه بحث برانگیز را به طور گسترده منتشر کرده است که قابلیت تولید تصویر از متن برای برنامه مشهور و پرکاربرد فتوشاپ با پشتیبانی هوش مصنوعی فایرفلای(Firefly) است که اولین بار در ماه آوریل منتشر شد.

به نقل از انگجت، همانند مدل‌های زبان بزرگی(LLM) مانند دال-ای(Dall-E) و میدجرنی(Midjourney) اکنون می‌توان از فتوشاپ نیز برای ایجاد یک تصویر با نوشتن یک متن و توضیحات در ابزار هوش مصنوعی به‌روز شده فتوشاپ استفاده کرد.

این هوش مصنوعی با متون و توضیحات مختلفی نظیر «یک نمای دراماتیک از زاویه پایین از یک کشتی بخار از دهه ۱۸۰۰ در طوفان همراه با امواج بزرگ و رعد و برق» در سبک‌های مختلف شامل انیمه، آبرنگ و واقع گرایانه آزمایش شد و نتایج قابل قبولی نشان داد.

فتوشاپ هم به هوش مصنوعی مجهز شد

البته این ابزار هوش مصنوعی نیز مانند مدل‌های دیگر دارای برخی اشتباهات و نواقص است، اما نتایج قابل قبول و قابل استفاده‌ای ایجاد می‌کند و تفاوت در این است که شما از این مزیت برخوردارید که از در برنامه فتوشاپ هستید و می‌توانید هرگونه خطا را همانجا در لحظه برطرف کنید.

پیش از این یک ویژگی در برنامه فتوشاپ موسوم به Generative Fill تنها به کاربران امکان می‌داد بخش‌های خاصی از یک تصویر را اضافه یا حذف کنند، اما اکنون می‌توانند تصاویر را از ابتدا ایجاد کنند، سپس آنها را تغییر دهند.

اِرین بویس از ادوبی در ماه آوریل به انگجت گفت: این [ابزار] واقعاً زمان خلق و تولید را سرعت می‌بخشد. ایده خلق کردن چیزی از ذهن خود روی نمایشگر هرگز چنین آسان نبوده است.

گفتنی است که این ویژگی از مدل هوش مصنوعی فایرفلای ایمیج ۳(Firefly Image ۳) پشتیبانی می‌کند، اما سازندگان از شرکت ادوبی خشمگین شده‌اند، چرا که گویا ادوبی بدون اجازه از مدل آنها استفاده کرده است.

سازندگان مدل فایرفلای این حرکت را به این معنا تفسیر کرده‌اند که ادوبی آزادانه از کار آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند.

فتوشاپ هم به هوش مصنوعی مجهز شد

با این حال شرکت ادوبی در آخرین بیانیه خود اعلام کرده که به هوش مصنوعی سازنده تعهد دارد که به معنای این است که هرگز هوش مصنوعی خود را با محتوای مشتریان و کاربران آموزش نمی‌دهد.

این شرکت قول داده است که رویکردی سازنده را به عنوان بخشی از اصول اخلاقی هوش مصنوعی خود یعنی مسئولیت‌پذیری، قابل اعتماد بودن و شفافیت اتخاذ کند.

ادوبی همراه با ویژگی تولید تصویر، یک ویژگی «بهبود جزئیات» را در Generative Fill فتوشاپ و همچنین یک ابزار Mockup را برای ایجاد «نمونه‌های اولیه بصری هنری با کیفیت بالا برای کارهایی مانند بسته‌بندی محصولات، افزایش قابلیت‌های انتخاب و موارد دیگر معرفی کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره