نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

پای فناوری ماهواره‌ای چگونه به لباس شنای المپیک ۲۰۲۴ باز شد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پای فناوری ماهواره‌ای چگونه به لباس شنای المپیک ۲۰۲۴ باز شد؟

ایسنا/  لباس‌های شنا در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند که برای محافظت از ماهواره‌ها در فضا استفاده می‌شود.

به نقل از اسپیس، مایوهای شناگران المپیک با یک ماده دافع آب بادوام پوشانده شده‌اند که برای محافظت از ماهواره‌ها در برابر تشعشعات کیهانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف این فناوری، شناگران می‌توانند راحت‌تر داخل استخر حرکت کنند.

این لباس‌های فناورانه، می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد شناگران داشته باشد. در نهایت، هدف کاهش اصطکاک یا کشش در آب و بهبود هیدرودینامیک است.

فناوری نوآورانه دفع آب یک پوشش پارچه‌ای سبک وزن است که احساس بی‌وزنی را ارائه می‌دهد. این پارچه کمترین میزان جذب آب را دارد و شش برابر آب‌گریزتر و بادوام‌تر است.

رئیس نوآوری لباس‌های شنای اسپیدو(Speedo)، می‌گوید: وقتی ورزشکاران را می‌بینید که از آب بیرون می‌آیند، می‌درخشند زیرا می‌بینید که این قطرات آب به نوعی از آنها پایین می‌ریزد. و این واقعا به معنای ضد آب بودن است.

برای شناگرانی که در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کنند، انتخاب لباس فناورانه می‌تواند به قیمت مدال طلا تمام شود. رایان مورفی، قهرمان المپیک اظهار داشت که در مقایسه با لباس تمرینی‌اش، لباس فناورانه در هر ۵۰ متر یک ثانیه کمتر برای او زمان‌بر بود و این به خوبی می‌تواند فاصله بین رتبه اول و دوم را مشخص کند.

این پوشش ضد آب که در ماهواره‌ها استفاده می‌شود به محافظت از فضاپیما در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش شدید خورشید و سرمای شدید در فضا کمک می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره