نماد آخرین خبر

آزمون‌های سمیت استنشاقی نانو لوله‌های کربنی «استاندارد» شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آزمون‌های سمیت استنشاقی نانو لوله‌های کربنی «استاندارد» شدند

ایسنا/استاندارد مشخصه‌یابی هواسل‌های نانولوله کربنی و نانوالیاف کربنی برای استفاده در آزمون‌های سمیت استنشاقی تدوین شد.

به نقل از ستاد نانو، در اجلاسیه کمیته ملی استاندارد فناوری نانو ، با حضور نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد، ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، دانشگاه‌ها، شرکت‌های فناور و آزمایشگاه‌های فعال، یک استاندارد ملی جدید با عنوان “فناوری نانو- مشخصه‌یابی هواسل‌های نانولوله کربنی و نانوالیاف کربنی برای استفاده در آزمون‌های سمیت استنشاقی”  به تصویب رسید.

مسیر اصلی مواجهه کارکنان خطوط تولیدی و آزمایشگاهی با نانولوله‌ها و نانوالیاف‌های کربنی، هواسُل‌شده در محیط‌های تولیدی از طریق استنشاق است که در تمام مراحل ساخت، کار و فرمول‌بندی مواد در محصولات نهایی، رخ می‌دهد. با توجه به اهمیت سلامت کارکنان در محیط‌های کاری، این موضوع در گروه استاندارد و ایمنی ستاد فناوری نانو در اولویت قرار گرفت و با برگزاری جلسات کمیسیون‌ فنی با حضور متخصصین، اساتید و نمایندگان سازمان‌های ذیربط، این استاندارد تدوین شد.

هدف از تدوین این استاندارد مشخصه‌یابی نانولوله‌ها و نانوالیاف کربنی هواسُل‌شده برای مطالعات مواجهه استنشاقی است. این استاندارد همچنین اطلاعات مفیدی در مورد مشخصه‌یابی مناسب نانولوله‌ها و نانوالیاف کربنی هواسُل‌شده که برای ارزیابی و بررسی سمیت استنشاقی آن‌ها الزامی است، ارائه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar