نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

«استارشیپ» برای پرواز پنجم آماده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
«استارشیپ» برای پرواز پنجم آماده است

ایسنا/ موشک بزرگ «استارشیپ» آزمایش‌های مورد نیاز را پیش از پرتاب پشت سر گذاشته و برای پنجمین پرواز خود آماده شده است. 

شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) اعلام کرد که موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) خود را پیش از پرواز آزمایشی آتی آن بررسی کرده است.

به نقل از اسپیس، استارشیپ بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موشک ساخته‌ شده تا به امروز، از دو بخش کاملا قابل استفاده مجدد تشکیل شده است. مرحله بزرگ موشک با نام «سوپر هوی»(Super Heavy) و مرحله بالایی آن با نام استارشیپ شناخته می‌شود.

استارشیپ تا به امروز چهار بار پرواز کرده است اما اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی این آمار را افزایش دهد. این شرکت در حساب ایکس خود نوشت: استارشیپ و سوپر هوی آماده پرواز پنجم هستند و در انتظار تایید نظارتی به سر می‌برند. در زمان انتظار برای پرواز پنجم، آزمایش تقویت‌کننده برای پرواز ششم برنامه‌ریزی شده است.

این تاییدیه نظارتی از سوی «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» خواهد بود که مجوز پرتاب را از خاک آمریکا صادر می‌کند.

«استارشیپ» برای پرواز پنجم آماده است

اسپیس‌ایکس قصد دارد طی پرواز پنجم، سوپر هوی در حال بازگشت را با استفاده از بازوهای موسوم به «چاپستیک» برج پرتاب در پایگاه «استاربیس»(Starbase) خود واقع در جنوب تگزاس بگیرد. اسپیس‌ایکس پیشتر هرگز این کار را امتحان نکرده بود. طی چهار پرواز آزمایشی استارشیپ که در آوریل ۲۰۲۳، نوامبر ۲۰۲۳ و مارس و ژوئن سال جاری انجام شدند، این شرکت قصد داشت سوپر هوی را در خلیج مکزیک فرود بیاورد.

اسپیس‌ایکس پیشتر موتورهای هر دو مرحله موشک را برای پرواز پنجم آزمایش کرده و ۳۳ موتور رپتور سوپر هوی را در ۱۵ ژوئیه و ۶ موتور رپتور استارشیپ را در ۲۶ ژوئیه روشن کرده است.

اسپیس‌ایکس برنامه‌های بزرگی را برای استارشیپ دارد و این وسیله نقلیه را پیشرفتی می‌داند که سکونت بشر را روی ماه و مریخ امکان‌پذیر خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar