نماد آخرین خبر

توسعه پژوهش‌های شناختی و مغز با آزمایش‌های پیشرفته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
توسعه پژوهش‌های شناختی و مغز با آزمایش‌های پیشرفته

ایسنا/با ارائه زیرساخت‌ها و خدمات پیشرفته تحقیقاتی و فناورانه در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، زمینه برای توسعه پژوهش‌های فناورانه شناختی و مغز فراهم شد. 

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های دارای نشان «توانمند» شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف اصلی انجام مأموریت‌های نوین در راستای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیر ساخت تصویربرداری و تحریک مغزی لازم برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان و روز آمد در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی با بهره‌گیری از امکانات و نیروهای متخصص ایجاد شده است.

توانمندی‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ایران در تحقیقات علوم اعصاب در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد، به عنوان قطب مرکزی تحقیقات علوم اعصاب در ایران شناخته می‌شود. این آزمایشگاه در طول سال‌های فعالیت خود، همواره پیشرو در ارائه امکانات و تجهیزات پیشرفته تصویربرداری مغزی، ترویج دانش و تخصص در این حوزه و بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای علمی بوده است. این آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف علوم اعصاب از جمله نقشه‌برداری مغزی، تحریک مغزی و نوروپلاستیسیتی خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، علاوه بر دستاوردهای علمی، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در زمینه‌های انتشار مقالات علمی، انجام پژوهش‌های کاربردی، همکاری‌های بین‌المللی و جذب و تربیت محققان نیز در زمینه توسعه فناوری‌های پیشرفته و تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات فناورانه فعالیت دارد. ارتقای آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به سطح توانمند در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، فرصت‌های جدیدی را برای این آزمایشگاه فراهم می‌کند تا با اتکا به توان علمی و تجارب ارزشمند خود، گام‌های بلندتری در مسیر پیشرفت علم اعصاب در ایران بردارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره