نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

آزمایش ۸ خودروی خودران در جاده‌های هنگ کنگ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آزمایش ۸ خودروی خودران در جاده‌های هنگ کنگ

ایسنا/هشت خودروی خودران در حال حاضر در پنج مکان مختلف در هنگ‌ کنگ در حال آزمایش هستند. 

هنگ کنگ هشت وسیله نقلیه خودران را به عنوان بخشی از تلاش ۱۶.۳ میلیون دلاری خود برای پیشرفت صنعت فناوری خودروهای بدون راننده آزمایش می‌کند.

به نقل از آی‌ای، انتظار می‌رود مردم به زودی شانس بیشتری برای تجربه این وسایل نقلیه داشته باشند.

آزمایش خودروهای خودران نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد

به گفته لام سای هونگ (Lam Sai-hung)، وزیر حمل و نقل و لجستیک، آزمایش‌های مداوم هشت وسیله نقلیه خودران در هنگ‌کنگ نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند و این فناوری به سطح چهار در «رانندگی بسیار خودکار» رسیده است.

این وسایل نقلیه می‌توانند اکثر وظایف رانندگی را به طور مستقل مدیریت کنند و انتظار می‌رود که مردم در آینده فرصت‌های بیشتری برای تجربه اتومبیل‌های بدون راننده داشته باشند.

او بیان کرد که دولت ۷.۷ میلیون دلار در توسعه خودروهای بدون راننده و ۸.۶ میلیون دلار دیگر نیز در فناوری اینترنت وسایل نقلیه (IoV) سرمایه‌گذاری کرده است.

اینترنت وسایل نقلیه شامل شبکه‌ای از وسایل نقلیه خودمختار متصل است که از یک سیستم ابری برای به اشتراک گذاشتن داده‌های مکان و اطلاعات پیرامون خود، از جمله واحدهای کنار جاده، عابران پیاده و ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

مکان‌های آزمایش، وسایل نقلیه را در انواع جاده‌ها و سناریوهای مختلف، از جمله مکان‌هایی مانند پارک علمی هنگ کنگ، دفاتر شورای بهره‌وری و شهرک‌های مسکونی خصوصی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

لام بیان کرد که ساکنان پارک فیرویو در یوئن لانگ در این ماه به عنوان بخشی از ابتکار دولت برای کشف کاربردهای فناوری بدون راننده، این شانس را خواهند داشت که مینی‌بوس‌های خودران را امتحان کنند.

این مقام مسئول گفت: پیش از این، من و تیم اداره حمل و نقل و لجستیک اولین کسی بودیم که سوار یکی از مینی بوس‌های شاتل خودران ۵G شدیم که در پارک فیرویو آزمایش می‌شد. من فکر می‌کنم عملکرد خودروهای خودران بسیار خوب است.

او همچنین اشاره کرد که انتظار می‌رود پروژه‌های مشابهی در سال جاری و آینده آزمایش شوند، از جمله آزمایش یک سیستم خودمختار که توسط فرودگاه هنگ کنگ برای انتقال مسافران اجرا می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره