نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

هنگام بروز مشکل برای فصانوردان چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 هنگام بروز مشکل برای فصانوردان چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

باشگاه خبرنگاران/وقتی فضانوردان در فضاپیمای خود با مشکل مواجه می‌شوند فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.
 

طی ماه‌های اخیر دو فضانورد ناسا به دلیل مشکلاتی که در فضاپیمای آنها، بوئینگ استارلاینر وجود داشت، در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سرگردان شدند.

این فضاپیما با دستگاه‌های پیشران خود با مشکلاتی روبرو شده است که منجر به نگرانی در مورد توانایی آن برای بازگشت ایمن به زمین شده است، مهندسان در حال کار برای درک و حل مشکلات هستند، اما بازگشت فوری فضانوردان بعید به نظر می‌رسد.


اگر فضاپیمای استارلاینر بدون فضانوردان بازگردد، ناسا قصد دارد یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon را برای بازگرداندن آنها در سال ۲۰۲۵ بفرستد.

فضانوردان از زمان خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی نهایت استفاده را می‌برند و به تعمیر و نگهداری، آزمایش‌ها و حتی آموزش کمک می‌کنند.

اگرچه آنها به خوبی برای این شرایط اضطراری آماده هستند، اما این وضعیت خطرات ناشی از سفر‌های فضایی را برجسته می‌کند.

 با توجه به چالش‌ها، فضانوردان به خوبی با این چالش کنار می‌آیند و کمک‌های ارزشمندی به عملیات ایستگاه می‌کنند، به وظایفی مانند سازماندهی تجهیزات، تعمیر تجهیزات و حتی تعمیر سیستم بازیافت ادرار ایستگاه کمک می‌کنند.

در حالی که گیر افتادن در فضا ایده آل نیست، فضانوردان به مقابله با موقعیت‌های غیرمنتظره عادت دارند و وضعیت فعلی گواهی بر حرفه‌ای بودن شرکت کنندگان در ماموریت فضایی و موفقیت ایستگاه فضایی است.

اگرچه نادر است، اما چنین حوادثی یادآور پیچیدگی‌ها و خطرات ناشی از پرواز فضایی انسان است.


این مورد بدون موارد مشابه قبلی نیست، زیرا تاریخ موارد قبلی را نشان می‌دهد که در آن فضانوردان در حین انجام مأموریت خود سرگردان شده بودند.

با این حال، به لطف تخصص و منابع موجود، تلاش‌هایی برای اطمینان از ایمنی و رفاه فضانوردان تا زمان بازگشت آنها به خانه انجام می‌شود و علی‌رغم عدم قطعیت‌ها و چالش‌ها، فضانوردان همچنان بر وظایف خود متمرکز هستند و به سهم خود برای موفقیت ماموریت ادامه می‌دهند.

منبع: ارم نیوز

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره