نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/  فضاپیمای باری «پروگرس ۸۹» با تجهیزات مورد نیاز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و به ماژول روسی آن متصل شد.

 یک فضاپیمای باری روسیه بدون سرنشین اوایل روز شنبه ۱۷ اوت با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد تا چندین تن تجهیزات، غذا و سایر وسایل مورد نیاز را تحویل دهد.

به نقل از اسپیس، فضاپیمای خودکار «پروگرس ۸۹»(Progress ۸۹) در ساعت ۱:۵۳ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی به ماژول روسی «زوزدا»(Zvezda) در ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد و سپس، هر دو فضاپیما در فاصله ۴۱۸ کیلومتری بر فراز اقیانوس آرام به حرکت درآمدند.

«راب ناویاس»(Rob Navias) سخنگوی ناسا در پخش زنده ورود فضاپیمای پروگرس گفت: تماس تایید شد، اتصال تایید شد. پروگرس به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده است.

آژانس فضایی روسیه روز چهارشنبه فضاپیمای پروگرس ۸۹ را با یک موشک «سایوز»(Soyuz) از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد. این فضاپیما تدارکات را برای هفت خدمه ماموریت «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition ۷۱) و دو فضانورد فضاپیمای «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) به ایستگاه برد.

تدارکات پروگرس ۸۹ شامل ۱۲۰۱ کیلوگرم غذا، تجهیزات و سایر کالاهای خشک، ۹۴۹ کیلوگرم سوخت، ۴۲۰ کیلوگرم آب و ۵۰ کیلوگرم نیتروژن بود.

به گفته مقامات ناسا، این فضاپیمای باری به مدت شش ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهد ماند و سپس با زباله‌ها و اقلام غیر ضروری همراه خواهد شد تا با سوختن در جو زمین دفع شوند.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar