نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

درخشش با شکوه ماه در تصویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخشش با شکوه ماه در تصویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایسنا/متیو دومینیک(Matthew Dominick)، فضانورد ناسا، تصویر خیره کننده‌ای را که به تازگی از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) گرفته است، به اشتراک گذاشته است. این عکس یک ماه با ظاهر بزرگ را نشان می‌دهد و همچنین شامل ابرهایی در چند صد مایلی پایین‌تر است.

 دومینیک که از ماه مارس در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد، در اظهارنظری همراه با انتشار تصویر نوشت: به کاپولا(cupola) رفتم تا طوفان استوایی هون(Hone) را در نزدیکی هاوایی فیلمبرداری کنم، اما درست پس از گذشتن از طوفان، ماه شروع به غروب کرد.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، دومینیک علاوه بر کار بر روی پروژه‌های علمی مختلف در طول مدت حضورش در این آزمایشگاه مداری، به عنوان یک عکاس با استعداد قابل توجه نیز شهرت پیدا کرده است.

این فضانورد کار عکاسی خود را با ۱۷ هزار دنبال کننده در ایکس به اشتراک گذاشته است، از جمله مجموعه‌ای از تصاویر که نه تنها زمین و فراتر از آن، بلکه فضای داخلی ایستگاه فضایی را نیز نشان می‌دهد. او همچنین دوست دارد تنظیمات مختلف دوربین را امتحان کند تا روش‌های عکاسی خاصی مانند تصویربرداری‌های متعدد را آزمایش کند.

درخشش با شکوه ماه در تصویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی

آنچه که تلاش‌های دومینیک را به طور خاصی جذاب کرده است، تمایل او برای به اشتراک گذاشتن ترفندهای کارش و در اکثر پست‌های مبتنی بر عکسش، جزئیات نحوه ثبت هر عکس را ارائه می‌کند.

فضانوردانی که از ایستگاه فضایی بین‌المللی از زمین عکس می‌گیرند، اغلب از ماژول هفت پنجره‌ای کاپولا استفاده می‌کنند که مناظری پانوراما از سیاره ما و فضا ارائه می‌دهد.

فضانورد دیگری که زمان زیادی را در کاپولا گذراند تا عکس‌های خیره کننده‌ای از زمین بگیرد، توماس پسکه بود. این مرد فرانسوی فاش کرد که برنامه‌ریزی زیادی برای ثبت این تصاویر مورد نیاز است و تلاش‌های او به وضوح نتیجه داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره