نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

آزمایش‌های کلیدی پنل‌های خورشیدی تلسکوپ فضایی ناسا انجام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آزمایش‌های کلیدی پنل‌های خورشیدی تلسکوپ فضایی ناسا انجام شد

ایسنا/پژوهشگران ناسا آزمایش‌های مهمی را روی پنل‌های خورشیدی «تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن» انجام دادند تا قابلیت‌های آن را برای ماموریت پیش رو ارزیابی کنند.

 آرایه خورشیدی «تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن»(Nancy Grace Roman Space Telescope) ناسا آزمایش‌های اخیر را با موفقیت به پایان رسانده است و نشان می‌دهد که مونتاژ آن در مسیر تکمیل طبق برنامه انجام می‌شود.

به نقل از ناسا، پنل‌های خورشیدی که برای نیرو دادن به تلسکوپ و سایه انداختن روی آن طراحی شده‌اند، مشاهدات ماموریت را ممکن می‌کنند و به خنک نگه داشتن تجهیزات آن کمک می‌کنند.

گروه تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن دو مجموعه از این پنل‌ها را در اختیار دارند که یکی از آنها روی تلسکوپ پرواز می‌کند و دیگری به عنوان ساختار آزمایشی برای ارزیابی‌های اولیه استفاده می‌شود.

مهندسان مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در مریلند، نسخه آزمایشی را در یک محفظه خلأ حرارتی بررسی کردند. این محفظه، دماهای سرد و گرم و محیط کم‌فشاری را که پنل‌ها در فضا تجربه خواهند کرد، شبیه‌سازی می‌کند. از آنجا که پنل‌ها برای پرتاب ذخیره می‌شوند، گروه تمرین کردند که آنها را در شرایطی مانند فضا مستقر کنند.

یک نسخه پرواز نیز با نصب پنل‌ها و سلول‌های خورشیدی ساخته شد. پس از تحویل آن نسخه به مرکز پرواز فضایی گادرد، تکنسین‌ها سلول‌های خورشیدی را با چشمک زدن پنل‌ها که نور درخشان خورشید را شبیه‌سازی می‌کنند، آزمایش کردند.

آزمایش‌های کلیدی پنل‌های خورشیدی تلسکوپ فضایی ناسا انجام شد

«جک مارشال»(Jack Marshall) سرپرست پروژه آرایه خورشیدی در مرکز پرواز فضایی گادرد، گفت: ما با به کار بردن دو نسخه از پنل‌ها، به طور قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنیم، زیرا می‌توانیم آزمایش‌های اولیه زیادی را روی یک نسخه یدکی انجام دهیم و این فرآیند را پیش ببریم. نسخه پرواز، این فرآیند را ساده می‌کند و با نشان دادن نقص احتمالی، از آسیب رسیدن به پنل‌هایی که روی تلسکوپ قرار می‌گیرند، جلوگیری به عمل می‌آورند.

بهار آینده، نسخه پرواز آرایه خورشیدی روی تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن نصب خواهد شد. سپس، کل تلسکوپ آزمایش‌های کاملی را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که هنگام پرتاب ثابت می‌ماند و مطابق انتظار در فضا عمل می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره