نماد آخرین خبر

هند نخستین فضانوردان خود را به فضا می‌فرستد

منبع
مهر
بروزرسانی
هند نخستین فضانوردان خود را به فضا می‌فرستد

مهر/هند که رویای ارسال فضانوردان به فضا را در سردارد، قصد دارد کپسولی که برای این منظور ساخته شده را در دسامبر ۲۰۲۴ میلادی همراه یک ربات انسان نما به طور آزمایشی به فضا بفرستد.

 به نقل از اسپیس، هندوستان تصمیم دارد کپسول گاگانیان را قبل از پایان سال جاری میلادی بدون حضور فضانوردان آزمایش کند زیرا قرار است فضانورد به ماموریت های فضایی بفرستد.به گفته اس سومانات مدیر سازمان فضایی هند (ISRO) برخی سخت افزارهای موشکی برای پرتاب آزمایشی گاگانیان به مقر پرتاب فضایی ساتیش داوانن ارسال شده است. او در این باره گفت: ما مشغول آماده سازی نخستین ماموریت گاگانیان به نام G۱ هستیم که نخستین ماموریت بی سرنشین است. هم اکنون موشک، بوستر S۲۰۰، بوستر های L۱ و C۳۲ در مقر فضایی ساتیش داوان قرار دارند.

این درحالی است که از مدت ها قبل هندوستان مشغول آماده سازی است تا فضانوردان هندی را از خاک خود به فضا ارسال کند و ماموریت های گاگانیان نیز در همین راستا انجام می شوند.

این موشک وسیله پرتاب Mark۳ یا همان LVM۳ است. در این میان ماژول مخصوص خدمه و همچنین ماژول سرویس برای پرواز بی سرنشین در مقر فضایی ویکرام سارابهای و مرکز پرتاب ماهواره U R Rao درحال یکپارچه سازی هستند.

تمام سیستم ها یک ماه و نیم دیگر به مقر سرهاریکوتاه می رسند و پرتاب در ماه دسامبر ۲۰۲۴ میلادی انجام می شود.

نارندا مودی نخست وزیر هندوستان برنامه سفرهای فضایی گاگانیان را در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد. با اجرای این برنامه هندوستان به چهارمین کشور جهان تبدیل می شود که قابلیت های ارسال فضانوردان به فضا را دارد.

در ماموریت G۱ تمام سیستم ها از جمله موشک اصلاح شده برای سفر فضانوردان، ماژول های مخصوص خدمه سرویس رسانی، فرایند ورود دوباره به مدار زمین، به کارگیری چتر نجات و فرود در خلیج بنگال برای پرتاب سرنشین دار کپسول آزمایش می شوند. همچنین در این ماموریت یک ربات انسان نما به نام وایومیترا(Vyomitra) برای کمک به تایید سیستم ها به فضا رسال می شود. پیش بینی می شود ۲ ماموریت بی سرنشین دیگر (G۲ و G۳) در ۲۰۲۵ میلادی انجام شوند.

در فوریه ۲۰۲۴ میلادی نیز هندوستان نام ۴ نفر از خلبانان نیروی هوایی را اعلام کرد که در نخستین ماموریت سرنشین دار این کشور به فضا شرکت می کنند. این افراد تحت تمرین های سازمان فضایی هند در مرکزی در بنگالور قرار دارند. ۳ تن از این مردان در نخستین ماموریت برنامه سرنشین دار گاگانیان به مدت ۳ روز به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین سفر می کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره