نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی برای چندمین بار به تعویق افتاد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی برای چندمین بار به تعویق افتاد

ایسنا/مشکلات آب‌وهوایی، پرتاب ماموریت «پولاریس داون» را باز هم به تعویق انداخت.

 به نظر می‌رسد که مشکلات ماموریت «پولاریس داون»(Polaris Dawn) همچنان ادامه دارد.

به نقل از اسپیس، ماموریت پولاریس داون ابتدا قرار بود صبح دوشنبه ۲۶ اوت از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شود اما شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) برنامه را یک روز به تعویق انداخت تا بررسی‌های بیشتری را پیش از پرواز انجام دهد. پس از آن، این شرکت برنامه روز سه‌شنبه ۲۷ اوت را نیز پس از شناسایی نشت هلیوم متوقف کرد و در عوض روز چهارشنبه ۲۸ اوت را هدف قرار داد اما طبیعت این برنامه را نیز خنثی کرد.

اسپیس‌ایکس عصر سه‌شنبه در حساب ایکس خود نوشت: به دلیل آب‌وهوای نامساعد پیش‌بینی‌شده در مناطق فرود کپسول «دراگون»(Dragon) در سواحل فلوریدا، ما اکنون از فرصت‌های موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) برای پرتاب پولاریس داون منصرف می‌شویم. گروه‌ها به نظارت بر آب‌وهوا برای یافتن شرایط مناسب پرتاب و بازگشت ادامه خواهند داد.

پولاریس داون چهار نفر را در یک کپسول دراگون به مدار زمین خواهد فرستاد که سیاره را با یک موشک فالکون ۹ ترک می‌کند. «جرد آیزاکمن»(Jared Isaacman) کارآفرین و میلیاردر حوزه فناوری به عنوان فرمانده ماموریت، «اسکات پوتیت»(Scott Poteet) سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا به عنوان خلبان ماموریت، «سارا گیلیس»(Sarah Gillis) و «آنا منون»(Anna Menon) مهندسان ارشد عملیات فضایی در اسپیس‌ایکس به عنوان متخصصان ماموریت در این سفر حضور خواهند داشت.

ماموریت پولاریس داون از چند جهت تاریخ‌ساز خواهد شد. برای مثال، آیزاکمن و گیلیس اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی را انجام خواهند داد. همچنین، برنامه‌ریزی شده که کپسول دراگون به حداکثر ارتفاع حدود ۱۴۰۰ کیلومتری فرستاده شود که بالاتر از هر مأموریت سرنشین‌دار دیگری از زمان ماموریت‌های «آپولو»(Apollo) است.

اسپیس‌ایکس هنوز تاریخ پرتاب جدیدی را برای پولاریس داون اعلام نکرده است اما از پست عصر سه‌شنبه شرکت این طور برمی‌آید که با منصرف شدن از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، روز جمعه ۳۰ اوت به عنوان روز احتمالی برای پرتاب در نظر گرفته شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar