نماد آخرین خبر

هند تا پایان امسال یک فضاپیمای سرنشین‌دار را پرتاب می‌کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هند تا پایان امسال یک فضاپیمای سرنشین‌دار را پرتاب می‌کند

ایسنا/ هند قصد دارد در دسامبر امسال فضاپیمای «گاگانیان» را بدون سرنشین آزمایش کند تا برای مأموریت سرنشین‌دار آن آماده شود.

هند در نظر دارد تا پیش از پایان سال میلادی، یک آزمایش کلیدی را روی فضاپیمای سرنشین‌دار «گاگانیان»(Gaganyaan) خود انجام دهد زیرا این کشور برای مأموریت‌های پرواز فضایی انسان آماده می‌شود.

به نقل از اسپیس، «سیدارتا سومانات»(Sreedhara Somanath) رئیس «سازمان تحقیقات فضایی هند»(ISRO) در روز ۱۶ اوت فاش کرد که برخی از سخت‌افزارهای موشکی برای پرواز آزمایشی بدون خدمه گاگانیان به مرکز فضایی «ساتیش داوان»(Satish Dhawan) در جزیره «سریهاریکوتا»(Sriharikota) رسیده‌اند. سومانات گفت: امروز روی ماموریت گاگانیان به نام G1 کار می‌کنیم که اولین ماموریت بدون سرنشین موشک است. مرحله S200، مرحله L1 و مرحله C32 همگی در مرکز فضایی ساتیش داوان هستند.

موشک این ماموریت «Launch Vehicle Mark-3» یا به اختصار «LVM3» است. در همین حال، ماژول سرنشینان و ماژول خدمات برای پرواز بدون سرنشین به ترتیب در مرکز فضایی «ویکرام سارابهای»(Vikram Sarabhai) و «مرکز ماهواره یو آر رائو»(U R Rao Satellite Centre) در حال ادغام هستند. سومانات گفت: همه سیستم‌ها تا یک ماه و نیم دیگر به جزیره سریهاریکوتا می‌رسند و پرتاب در ماه دسامبر انجام خواهد شد.

پرواز آزمایشی G1، همه سیستم‌ها را برای یک پرواز سرنشین‌دار کامل از جمله موشک اصلاح‌ شده برای پرواز فضایی انسان، ماژول‌های سرنشینان و خدمات، ورود مجدد، استقرار چتر نجات و فرود در خلیج بنگال بررسی خواهد کرد.

اگرچه این یک ماموریت بدون سرنشین است، G1 یک ربات انسان‌نما را به نام «ویومیترا»(Vyomitra) -در زبان سانسکریت به معنای دوست فضایی- برای کمک به تأیید سیستم‌ها حمل خواهد کرد. انتظار می‌رود دو ماموریت آزمایشی بدون سرنشین دیگر موسوم G2 و G3 در سال ۲۰۲۵ انجام شوند.

اگر این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، اولین پرواز سرنشین‌دار به نام H1 برای اولین بار فضانوردان را به مدار پایین زمین خواهد برد. سازمان تحقیقات فضایی هند در فوریه سال جاری چهار فضانورد را برای این ماموریت انتخاب کرد. زمان دقیق ماموریت H1 هنوز فاش نشده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره