نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

یک سیارک کوچک بر فراز فیلیپین سوخت

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ ساعاتی پیش یک سیارک کوچک، آسمان شب فیلیپین را با سوختن بر فراز این کشور روشن کرد. این سنگ فضایی کوچک نهمین موردی بود که قبل از برخورد با جو زمین شناسایی شد.

یک سیارک کوچک که در مسیر برخورد با زمین بود، بدون آسیب رساندن به کسی در جو زمین سوخت.

آژانس فضایی اروپا(ESA) می‌گوید این سیارک یک متری در روز چهارشنبه، ۴ سپتامبر حوالی ساعت ۱۲:۴۶ به وقت منطقه زمانی شرقی (سه‌شنبه ۲۰:۱۶ به وقت ایران) با جو زمین در بالای اقیانوس آرام غربی در نزدیکی جزیره لوزون در فیلیپین برخورد کرد و به طور بی‌خطری سوخت.

این سیارک که با نام «RW1 2024» شناخته می‌شود، امروز توسط یک پژوهشگر به نام ژاکلین فازکاس(Jacqueline Fazekas) با کمک رصدخانه‌ای که با بودجه ناسا در نزدیکی توسان آریزونا ساخته شده است، کشف شد.

آژانس فضایی اروپا در پستی در ایکس نوشت این نهمین سیارکی بود که قبل از برخورد مشاهده شد.

یک سیارک کوچک بر فراز فیلیپین سوخت

وب‌سایت دیده‌بان سیارک‌های ناسا پیش‌بینی کرد که این برخورد می‌تواند یک گلوله آتشین قابل مشاهده در سواحل شرقی فیلیپین ایجاد کند و بسیاری از ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نیز یک گلوله آتشین سبز روشن را بر فراز فیلیپین نشان می‌دهند.

دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا نیز اعلام کرد که این برخورد توسط چندین حسگر شناسایی شده است.

موضوع «دفاع سیاره‌ای» که شامل جستجوی سیارک‌های نزدیک به زمین مانند RW1 2024 و فهرست‌بندی آنها برای ردیابی است، به اولویت اصلی آژانس‌های فضایی در سراسر جهان تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۲، مأموریت دارت(DART) ناسا در تلاشی برای تغییر مسیر یک منظومه سیارکی با یک منظومه سیارکی دوگانه برخورد کرد.

ناسا همچنین در حال برنامه‌ریزی یک تلسکوپ فروسرخ جدید به نام NEO Surveyor است و چین نیز در حال توسعه ماموریت خود برای منحرف کردن یک سیارک تا سال ۲۰۳۰ است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar