نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

بقایای موشک "فالکون ۹" به مزرعه‌ای در واشنگتن برخورد کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بقایای موشک "فالکون ۹" به مزرعه‌ای در واشنگتن برخورد کرد

ايسنا/به گفته‌ي مقامات، قطعه‌اي از بقاياي موشک اسپيس‌ايکس که هفته‌ي گذشته از آسمان غرب ‌آمريکا گذشت به مزرعه‌اي در شرق واشنگتن برخورد کرده است.  

به گزارش ايسنا و به نقل از اسپيس، روزنامه‌ي "Tri-City Herald" گزارش داده است: پس از ورود بقاياي موشک اسپيس‌ايکس(SpaceX) به جو در تاريخ ۲۵ مارس (۵ فروردين) اکنون يک مزرعه‌دار يک قطعه‌ي تقريبا سالم اين موشک را در زمين شخصي‌اش پيدا کرده است.

کايل فورمن(Kyle Foreman)، سخنگوي کلانتري استان گرنت(Grant County) گفت: اين مخزن تحت فشار کامپوزيتي که تقريبا ۱.۵ متر است و براي ذخيره‌ي هليم مورد استفاده قرار مي‌گيرد حفره‌اي تقريبا ۱۰.۱۶ سانتي‌متري در زمين باقي گذاشته است. هيچکس در اثر اين برخورد آسيب نديده است.

سازمان ملي هواشناسي سياتل گفت: اين شي نوراني که به طور گسترده‌اي در تاريخ ۲۵ مارس توسط مردم گزارش شد بقاياي بخش دوم موشک فالکون ۹ شرکت اسپيس‌ايکس بوده است که مانند يک ستاره‌ي دنباله‌دار در حال سوختن هنگام ورود به جو زمين از خود دنباله‌اي به جاي گذاشت.

فورمن مي‌گويد: اين مزرعه‌دار که نمي‌خواست نامش فاش شود اين شي را کشف کرد و احتمال مي‌داد بقاياي موشک باشد و به کلانتري منطقه خبر داد. نمايندگان در روز دوشنبه به او پاسخ دادند و با مسئولين اسپيس‌ايکس تماس گرفتند. اسپيس‌ايکس تاييد کرده که اين بخشي از موشک فالکون است و آن را بازيابي کرده است.

طبق گفته‌ي وبسايت اسپيس‌ايکس، موشک فالکون اسپيس‌ايکس يک موشک دو بخشي با قابليت استفاده‌ي مجدد است که براي انتقال افراد و محموله‌ها به مدار زمين و فراتر از آن طراحي شده است. تاکنون ۱۱۱ پرتاب و ۷۱ فرود انجام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره