logo
  1. مهم
ورزشی

شروع مقتدرانه ماتادورها با مات کردن مودریچ و یارانش

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شروع مقتدرانه ماتادورها با مات کردن مودریچ و یارانش

ورزش 3/تیم ملی فوتبال اسپانیا شروع خوبی در شروع داشت و با نتیجه 3 - 0 کرواسی را از پیش رو برداشت.
تیم‌های اسپانیا و کرواسی از گروه B رقابت‌های یورو امشب به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه پرگل 3-0 به سود لاروخا به پایان رسید.
اسپانیا این بازی را با برنامه آغاز کرد و به پایان رساند و توسط آلوارو موراتا، فابیان روئیز و دنی کارواخال به گل رسید و حریف هم توسط پتکوویچ در دقایق پایانی به گل رسید اما به دلیل آفساید مردود اعلام شد.
خلاصه بازی:

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی در حال محک زدن یکدیگر بودند. هر چه از بازی در دقایق ابتدایی می‌گذشت کرواسی بیشتر کنترل را در اختیار داشت و در مقابل اسپانیا هم به فکر ضدحملات سریع بود.
بازی به نظر می‌رسید که با توجه به قدرت دو تیم قرار است حتی بدون گل به پایان برسد و هیچکدام از آن‌ها ریسک حملات جدی را امتحان نکنند تا اینکه اشتباه خط دفاعی کرواسی، جریان بازی را عوض کرد.

در دقیقه 29 بازی پاس بلند فابیان روئیز بین مدافعان حریف را آلوارو موراتا دریافت کرد و به سمت محوطه جریمه رفت که بدون دخالت مدافعان با ضربه فنی پای چپ توپ را به گل تبدیل کرد.
این اشتباه قفل بازی را به نوعی بازی کرد و موجب شد کرواسی جدی‌تر کار را دنبال کند اما این اسپانیا بود که دوباره به گل رسید و تفاضل را افزایش داد.
در دقیقه 32 شروع حرکت انفرادی لامینه یامال به پدری رسید و او توپ را در نزدیکی محوطه جریمه به روئیز واگذار کرد.
روئیز پس از دو سرتوپ به مدافعان کرواسی با ضربه زمینی پای چپ توپ را از بین پاهای بازیکن مقابل خود رد کرد و موفق شد دومین گل را به نام خود ثبت کند.

یوشکو گواردیول در دقیقه 41 فرصت ایده آلی برای جبران یکی از گل‌های خورده کرواسی داشت که ضربه او دور از دستان اونای سیمون با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
بازی دیدنی اسپانیا در نیمه اول تا قبل از سوت پایان یک گل دیگر برای آن‌ها به ارمغان آورد. پس از شروع کوتاه کرنر توسط نیکو ویلیامز، توپ به لامینه یامال رسید و او متوجه حرکت دنی کارواخال شد که توپ را را ارسال فنی به نزدیکی دروازه فرستاد و مدافع اسپانیا موفق شد به موقع آن را قطع کرده و در دقیقه 45+2 سومین گل را به ثمر برساند.

اسپانیا نیمه دوم را هم خوب شروع کرد و به کار ادامه داد. در دقیقه 53 خروج به موقع لیواکوویچ موجب شد تا موقعیت خطرناک یامال روی ارسال پدری دفع شود و دروازه کرواسی را نجات داد.
در دقیقه 55 واکنش به موقع مارک کوکوریا مانع از بازی شدن دروازه اسپانیا شد. این مدافع روی خط دروازه ضربه سر استانیشیچ را دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

با نزدیک شدن به اواسط نیمه دوم، تیم‌ها تعویض‌هایی انجام دادند که بالطبع کرواسی به دنبال تغییر نتیجه بود و اسپانیا سعی داشت بازیکنان مهمش را خارج کند تا فشار زیادی را متحمل نشوند.
اسپانیا کمی از فشار بازی کم کرده بود که این به کرواسی اجازه داد موقعیت بیشتری خلق کند. در دقیقه 78 رودری مجبور شد پس از اشتباه خط دفاعی روی پتکوویچ که با اونای سیمون تک به تک شده بود خطا کند و ضمن دریافت کار زرد، یک ضربه پنالتی به حریف بدهد.
رودری خوش شانس بود که ریسک او جواب داد. سیمون ضربه پتکوویچ را مهار کرد و پس از آن توپ ریباندی دوباره به مهاجم کرواسی پاس داده شد اما گلی که او به ثمر رساند با بررسی VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

اسپانیا در دقایق باقی مانده نیمه دوم بازی را به خوبی مدیریت کرد و موفق شد اولین بازی در این رقابت‌ها را مقابل یکی از مدعیان، بدون گل خورده پشت سر بگذارد.

نمرات بازیکنان، آمار بازی و جدول گروه B:

فابین رویز بهترین بازیکن این دیدار بود.

آمار بازی:

صدرنشینی موقت اسپانیا:

لحظات حساس:

دقیقه 80: مهاجم بلند قامت کروات‌ها پنالتی خودش را از دست داد و در ریباند موفق شد دروازه سیمون را باز کند تا حداقل یک گل جبران شده باشد اما با نظر مایکل الیور مهاجرت تیم ملی کرواسی در موقعیت آفساید قرار داشت و گلش مردود بود.


دقیقه 77:
اشتباه عجیب مدافعان اسپانیا باعث شد، اونای سیمون دست به کاری پر ریسک بزند و توپی که به پتکوویچ رسید با خطای رودری همراه شد تا داور به سود کرواسی اعلام پنالتی کند.
دقیقه 54:
دفاع همه‌جانبه سیمون و بازیکنان اسپانیا روی حمله کرواسی.

دقیقه 53: موقعیت خوب برای موراتا که از دست داد.

اسپانیا ۳ - ۰ کرواسی (دنی کارواخال دقیقه ۴۵+۳): ارسال بلند یامال در لحظه‌ای که پونگراچیچ از مهار کارواخال غفلت کرده بود، به شماره ۲ اسپانیا رسید تا اختلاف به سه برسد.

دقیقه 41: کرواسی این شانس را داشت از اسپانیا جلو بیفتد اما بودیمیر برای اثرگذاری روی توپ خیلی دیر اقدام کرد!
اسپانیا 2 - 0 کرواسی (فابین رویز دقیقه ۳۲):
پاس خوب پدری به رویز رسید و هافبک تهاجمی لاروخا پس از گذر از چند مدافع موفق شد گل دوم را به ثمر برساند.

اسپانیا 1 - 0 کرواسی (الوارو موراتا دقیقه ۲۸): حرکت خوب بازیکنان اسپانیا از مرکز زمین شروع شد و شکاف موجود بین مدافعان کرواسی باعث شد موراتا در موقعیت تک به تک با لیواکوویچ قرار بگیرد و گل اول بازی را به ثمر برساند.


دقیقه 6:
اولین موقعیت جدی مسابقه برای اسپانیا توسط موراتا که ثمری نداشت.

اطلاعات بازی اسپانیا و کرواسی:
بستر برگزاری: مرحله گروهی یورو 2024، گروه B
تاریخ برگزاری: شنبه، 26 خرداد 1403 (15 ژوئن 2024)
ساعت برگزاری: 19:30 به وقت تهران
مکان برگزاری: المپیا اشتادیون، برلین
داور: مایکل اولیور (انگلیس)
ترکیب ابتدایی اسپانیا و کرواسی
اسپانیا (3-3-4): سیمون | کارواخال، لونورمان، ناچو، کوکوریا | رویز، رودری، پدری | یامال، موراتا، نیکو ویلیامز
کرواسی (3-3-4): لیواکوویچ | استانیشیچ، شوتالو، پونگراچیچ، گواردیول | مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ | مایر، بودیمیر، کراماریچ

حاشیه:
- با گذشت ۲۰ دقیقه از شروع بازی کماکان شاهد موقعیت خاصی نبوده‌ایم و بازی با نتیجه بدون گل دنبال می‌شود.
- در شروع نیمه دوم بازیکنان کرواسی در یک موقعیت ایده‌آل سه بار فرصت باز کردن دروازه سیمون را داشتند اما هیچ کدام از توپ آنها از خط دروازه گذر نکرد تا هواداران کرواسی از نتیجه به دست آمده بسیار عصبانی باشند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید