نماد آخرین خبر

عذرخواهی رسمی دولت آرژانتین به‌ خاطر انزو

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
عذرخواهی رسمی دولت آرژانتین به‌ خاطر انزو

ورزش 3/حواشی ایجاد شده به خاطر شعارهای نژادپرستانه ملی پوشان آرژانتینی علیه فرانسه در نهایت باعث عذرخواهی رسمی دولت این کشور شد.
 پس از قهرمانی تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که جنجال‌های زیادی را به دنبال داشته است.
در این ویدئو که از طریق لایو اینستاگرام انزو فرناندز ضبط شده است، بازیکنان تیم ملی آرژانتین آهنگی نژادپرستانه را خطاب به بازیکنان تیم ملی فرانسه می‌خوانند.
پس از این کلیپ، فدراسیون فوتبال فرانسه از آرژانتینی‌ها به فیفا شکایت کرد و باشگاه چلسی نیز تحقیقاتی را علیه انزو فرناندز آغاز کرد که در نهایت منجر به عذرخواهی عمومی این بازیکن شد. با این حال معاون رئیس جمهور از این بابت شرمنده نیست و از انزو و دیگر ملی پوشان دفاع نیز کرد


توییت ویکتوریا ویاروئل، معاون رئیس جمهور آرژانتین، درباره قضیه انزو فرناندز، بازتاب گسترده‌ای داشت.
او در حساب رسمی شبکه ایکس (توییتر سابق) خود نوشت: «آرژانتین یک کشور مستقل و آزاد است. ما هرگز مستعمره یا شهروند درجه دوم نداشتیم. ما هرگز روش زندگی خود را به کسی تحمیل نکردیم. اما ما نیز تحمل نمی‌کنیم که آنها این کار را با ما انجام دهند. آرژانتین با تلاش‌ها و شجاعت سرخپوستان، اروپایی‌ها، کریول‌ها (آرژانتینی‌های اصیل) و ‌رنگین‌پوستان ساخته شده است. هیچ کشور استعماری قرار نیست ما را به خاطر یک آهنگ دادگاهی کند یا با گفتن حقایقی که آنها نمی‌خواهند اعتراف کنند، بترساند. اغراق بس است. انزو، من پشت تو هستم و مسی، برای همه چیز از تو متشکرم! آرژانتینی‌ها همیشه با سرهایی بالا... زنده باد آرژانتین!»


در پی حواشی ایجاد شده توسط این توییت و اعتراض شدید دولت فرانسه، مانوئل آدورنی، سخنگوی ریاست جمهوری، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کارینا میلی، منشی ریاست جمهوری و خواهر رئیس جمهور، روز پنجشنبه به سفارت فرانسه در بوئنوس آیرس رفت تا توضیح دهد که این اظهارنظر تاسف بار که در رسانه‌های اجتماعی صورت گرفته، صرفا یک نظر شخصی بود و موضع دولت این است که احساسات ورزشی را با مسائل دیپلماتیک مخلوط نکند.
همچنین سخنگوی ریاست جمهوری تایید کرد که "روابط دیپلماتیک با فرانسه سالم است."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره