نماد آخرین خبر

انتقال بی‌سروصدای لژیونر کم‌حاشیه به کویت!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
انتقال بی‌سروصدای لژیونر کم‌حاشیه به کویت!

ورزش 3/رضا یزدان‌دوست به عنوان جدیدترین لژیونر فوتبال ایران در لیگ کویت درباره وضعیت تیم جدیدش صحبت کرد.
  رضا یزدان‌دوست بازیکن 32 ساله فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم‌‌‌‌‌‌‌های صنعت نفت، مس رفسنجان، استقلال خوزستان، شهرخودرو، تراکتور و نفت مسجدسلیمان را داشت، نزدیک به دو سال است که لژیونر شده و پس از اینکه یک سال در متالورگ ازبکستان بازی می‌کرد، اکنون تصمیم گرفت به یرموک کویت اضافه شود. مدافع بلند قامت و آبادانی فوتبال ایران که در فصل جدید فوتبال ازبکستان علی‌رغم اینکه حضورش در ترکیب منتخب هفته این لیگ تداوم داشت، تیمش وضعیت چندان مناسبی نداشت و این موضوع باعث شد تا او به دنبال یک چالش جدید مسافر لیگ کویت شود. 
او اکنون پس از مهدی عسگرخانی، حسین خطیبی، ابراهیم تهامی، شهرام عطارزاده، اکبر یوسفی، حمید استیلی، صمد مرفاوی، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد، دهمین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ این کشور است و امیدوار است بتواند در این تیم روزهای خوبی را تجربه کند. یرموک تیمی است که فصل گذشته قهرمان لیگ دسته اول کویت شده و این موضوع علتی بوده تا سران این تیم برای فصل جدید بخواهند تیم قدرتمندی تشکیل دهند که این کار را با جذب با بازیکنانی چون براوون ایدیه (بازیکن سابق وست بروم و مالاگا)، کریم الاولادی (بازیکن سابق الوداد مراکش) و ماریو فونتانلا (بازیکن ایتالیایی سابق جنوا و ناپولی) انجام دادند. با توجه به این انتقال خبرنگار ورزش سه با رضا یزدان‌دوست گفتگویی اختصاصی انجام داد و در مورد شرایط انتقالش صحبت کرد.


*چه شد که تصمیم به جدایی گرفتی؟
در یک سالی که در ازبکستان بودم، در ترکیب و سبک بازی تیم جا افتاده بودم و به عنوان یک بازیکن ایرانی در لیگ این کشور، چهره خوبی پیدا کرده بودم. مردم ازبکستان نسبت بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ ازبکستان ذهنیت خوبی نداشتند و فقط بازیکنان تیم ملی را بیشتر دنبال می‌کنند. شرایط من در این کشور خیلی خوب بود و روزهای آخری که من می‌خواستم از ازبکستان خارج شوم، از من می‌خواستند تا به آنها بازیکنان ایرانی معرفی کنم. مدیر اصلی شرکت حتی مخالف جدایی من بود و با این حال با عملکرد خوبی که در ازبکستان داشتم، پیشنهادات خوبی از این کشور داشتم اما قصد داشتم یک چالش جدید را تجربه کنم.
*در این زمان دو فوق ستاره فوتبال ازبکستان یعنی ماشاریپوف و اورونوف راهی لیگ ایران شدند؛ نظر مردم ازبکستان در این مورد چه بود؟ آنها را دنبال می‌کنند؟
از زمان ورود اورونوف و ماشاریپوف، مردم ازبکستان خیلی بیشتر فوتبال ایران را دنبال می‌کنند. البته دنبال کردن آنها مختص پرسپولیس و استقلال است و همچنین نسبت به موضوعاتی مانند پرتماشاگر بودن بازی‌‌‌‌‌‌‌های لیگ ایران و نبود تکنولوژی کمک داور ویدئویی بسیار متعجب هستند. فوتبال ایران را دنبال می‌کنند و بیشتر در مورد این مسئله صحبت می‌کنند چون تا قبل از آن فکر می‌کردند، لیگ ایران یک لیگ معمولی است اما الان شناخت خیلی خوبی پیدا کردند و نگرش آنها به فوتبال ایران خیلی بهتر شده است.
*خیلی ناگهانی تصمیم به جدایی گرفتی و به نظر می‌رسید پیشنهادات زیادی هم دریافت کرده‌ای. با این حال چرا یرموک کویت را انتخاب کردی؟ 
در یک برهه پیشنهادات خوبی از ایران به من رسید ولی تمرکزم روی لیگ ازبکستان بود. با این حال خیلی ناگهانی تصمیم به جدایی گرفتم و حتی در این مدت از پاختاکور و نسف پیشنهاد داشتم اما واقعیت این است که یکی از شروط صدور رضایتنامه برای من، خروجم از ازبکستان بود و باشگاه برای انتقال به تیم‌‌‌‌‌‌‌های ازبکستانی هرگز رضایت نمی‌داد. از کشور امارات، کویت و بحرین پیشنهاد داشتم و حتی دو پیشنهاد از ایران داشتم اما با یک بررسی کامل یرموک را انتخاب کردم. این تیم به شهر آبادان خیلی نزدیک است و بعد از اینکه دیدم تیم‌‌‌‌‌‌‌های مدنظر خودم در لیگ ایران، پیشنهادی ندادند تصمیم گرفتم لیگ این کشور را انتخاب کنم. یرموک از نظر مالی هم این شرایط را داشت. از این انتخاب رضایت دارم.
*شرایط تمرینی تیمتان چطور است؟
من مدت زیادی نیست که وارد کویت شدم و از طرفی نسبت به ایرانی‌ها بسیار سخت‌گیر هستند. من نزدیک به 3-4 روز درگیر کارهای ویزا و اقامت بودم و تنها یک روز در تمرینات شرکت کردم که امکانات و ساختار فوق‌العاده‌ای را دیدم. همه چیز برای یک فوتبالیست فراهم است و ما به تازگی هم برای یک اردوی 15 روزه به آذربایجان خواهیم رفت.
*یرموک برای رسیدن به اهداف فوتبالی‌ات، انتخاب خوبی بود؟
تیم از نظر سخت افزاری و مالی شرایط قوی و خوبی دارد. همه چیز در اینجا برای یک فوتبالیست حرفه‌ای فراهم است. قبل از اینکه بخواهم این تیم را انتخاب کنم متوجه شدم که بازیکنان خارجی خوبی دارند و برخی از بازیکنان این تیم ملی پوش هستند که همین موضوع نشان می‌دهد برای آینده هدف دارند. آدم نمی‌تواند از واقعیت‌ها فرار کند و تفاوت سطح لیگ ایران و کویت را می‌دانیم. من خواستم به کویت بیایم تا با یک عملکرد خوب، یک شرایط خوب داشته باشم و با بهترین ورژن خودم، چیزهایی که می‌خواهم را دست بیاورم. بازیکنان اینجا مقداری تنبل هستند و باید روی خودم کار کنم تا من هم به این سندروم دچار نشوم. ایمان دارم که می‌توانم به اهداف در ذهنم برسم و این کار را انجام خواهم داد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره