نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

اتحادیه جهانی کشتی: یزدانی بخت اول طلای المپیک است

منبع
مهر
بروزرسانی
اتحادیه جهانی کشتی: یزدانی بخت اول طلای المپیک است

مهر/اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پرداخته و حسن یزدانی را بخت اول کسب مدال طلا معرفی کرد.
رقابت های کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۸ مرداد آغاز خواهد شد و تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۵ سهمیه شامل رحمان عموزاد (۶۵ کیلوگرم)، یونس امامی (۷۴ کیلوگرم)، حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم)، امیرعلی آذرپیرا (۹۷ کیلوگرم) و امیرحسین زارع (۱۲۵ کیلوگرم) امیدوار به درخشش در این بازی ها است.
سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد پرداخته و حسن یزدانی را بخت اول کسب مدال طلای این مسابقات معرفی کرده است.
در این گزارش آمده است: قابل پیشبینی ترین مسابقه کشتی در وزن ۸۶ کیلوگرم جدال حسن یزدانی و تیلور آمریکایی بود اما آرون بروکس (آمریکا) همه معادله ها را به هم ریخت و مسابقات انتخابی از سد تیلور عبور کرد تا نماینده آمریکا در المپیک باشد.
با این اتفاق، حسن یزدانی به بخت اول قهرمانی تبدیل شده است و می تواند اولین کشتی گیر ایرانی باشد که ۲ مدال طلای المپیک را به دست می آورد.
حسن یزدانی در المپیک ریو موفق شد طلای ۷۴ کیلوگرم را کسب کند و پس از آن در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفت و از آن زمان تاکنون فقط به تیلور آمریکایی باخته است حال با غیبت تیلور، یزدانی بیشترین شانس را دارد.

یزدانی در رنکینگ بوداپست برنده شد و امیدهای خود برای کسب مدال طلا را دوباره زنده کرد. او در بوداپست گفته بود: خدا را شکر می‌کنم که بعد از هفت ماه و ۱۳ روز توانستم دوباره در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم. دوران آماده‌سازی من کم بود و با حدود ۶۰ درصد آمادگی به این مسابقات آمدم. مدت زیادی کشتی نگرفته بودم و امیدوارم تا قبل از المپیک نقاط ضعف خود را برطرف کنم تا بتوانم بهتر کشتی بگیرم و مدال طلا را به دست آورم.
یزدانی در فینال المپیک توکیو در آستانه پیروزی قرار داشت اما تیلور در لحظات آخر یک امتیاز گرفت و مدال طلا را به دست آورد. یزدانی از این شکست عصبانی شد و بلافاصله پس از مسابقه به هر چیزی که در راهش بود ضربه زد. اما دو ماه بعد از آن شکست، تیلور را در مسابقات جهانی اسلو شکست داد، که تنها پیروزی او بر تیلور بود. تیلور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دوباره یزدانی را شکست داد.
بروکس که قهرمان چهار دوره NCAA است در انتخابی‌های آمریکا تیلور را شکست داد. بروکس که قهرمان جهان در رده زیر ۲۳ سال است اکنون بزرگترین تهدید برای مدال طلای یزدانی محسوب می‌شود.
مایلز آمین (سن مارینو) که در توکیو مدال برنز تاریخی برای سن مارینو کسب کرد، به پاریس بازگشته است و امیدوار است دوباره روی سکو برود. داورن کوروگلیف (یونان) نیز یک دفاع مستحکم دارد و برای هر کشتی‌گیری سخت خواهد بود.
عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)، ماگومد رامازانوف (بلغارستان)، ولادیمیر گامکرلیدزه (گرجستان)، هیاتو ایشیگورو (ژاپن) و آزامات دولت‌بکوف (قزاقستان) از دیگر مدعیان احتمالی مدال در پاریس هستند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره