نماد آخرین خبر

نقل و انتقالات زنده در بازار بزرگ

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نقل و انتقالات زنده در بازار بزرگ

ورزش 3/تیم‌های ایرانی یکی پس از دیگری از اردوی ترکیه به تهران بازمی‌گردند.
با اتمام اردوی دو تیم استقلال و نساجی، تعداد تیم‌هایی که مراحل آماده‌سازی خود را در ترکیه به پایان رساندند، به سه تیم می‌رسد. این در حالی است که نزدیک به نیمی از تیم‌های لیگ برتری ترجیح داده‌اند تمرینات خود را در ایران دنبال کنند. این خطی است که احتمالا میان تیم‌های مایه‌دار و کم هزینه تیم‌های ایران کشیده شده است.
در یک طرف چهار تیم مدعی (پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان) به اضافه مس رفسنجان، نساجی و فولاد و در سمت مقابل آلومینیوم اراک، ملوان بندرانزلی، استقلال خوزستان، خیبر خرم‌آباد، چادرملوی یزد، ذوب‌آهن ، شمس ‌آذر و هوادار. البته گل‌گهر هم قصد سفر به ترکیه را داشت که در نهایت آنها در ایران به اردوی خود ادامه دادند.
در این شرایط از تعداد از تعداد خریدهای روزانه تیم‌ها در بازار فوتبال ایران نیز کم شده و در یکی دو روز گذشته تنها تراکتور در بازار به عنوان یک خریدار واقعی عمل کرده است.

با این حال با توجه به شرایط تیم‌هایی مثل هوادار، شمس‌آذر و البته استقلال و همینطور پرسپولیس، نبض بازار همچنان خواهد تپید.
همراه با شایعات نقل و انتقالات فوتبال ایران باشید و هیچ خبری را از دست ندهید:
پوشش زنده خبری

**قرارداد شایان مصلح به مدت یک فصل دیگر با باشگاه ذوب آهن تمدید شد.

**احمد گوهری پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس گفت: در این دو سه هفته آمدم و هر کاری از دستم برای خودم و باشگاه برمی‌آمد انجام دادم و حالا امروز قطعی جدا شدم. بحث مالی مطرح نبود‌‌‌‌. من نمی‌خواستم روند بازی کردنم قطع شود، چون من یک سال در پرسپولیس بودم و اصلا بازی نکردم. بازیکنی هم که بازی نکند افسرده و ناراحت می‌شود.
**محمد پاپی، وینگر فصل گذشته شمس آذر قزوین، به چادرملو اردکان پیوست‌.

**باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که احمد گوهری پس از توافق با مدیران باشگاه به طور قطعی از جمع سرخپوشان جدا شد. گوهری سال گذشته به صورت قرضی در تیم فوتبال آلومینیوم اراک به میدان رفته بود.

**رامین رضاییان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به هواداران استقلال نوشت: من یک جنگجوام و با افتخار اینجام کنار شما و از هیچ چیزی نمی‌ترسم خیالتان راحت. من فوتبال رو همیشه واسه هوادارانی که عاشقانه فوتبال و تیمشان را دوست دارند بازی می‌کنم تا بتونم لحظه‌ای دلشان را شاد کنم چون فوتبال بدون هواداران عاشق یعنی هیچ.

**مازیار زارع، سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر، از سمت خود استعفا داد. او پس از صحبت‌های روز گذشته و برشمردن مسائل این باشگاه قزوینی و اشاره به جدایی تعداد زیادی از بازیکنان فصل پیش این باشگاه اعلام کرد که تیمش برای ادامه رقابت در لیگ برتر به خرید و حضور در بازار نقل و انتقالات احتیاج دارد که ظاهرا این صحبت‌ها هم منجر به نتیجه خاصی برای این مربی اهل انزلی نشده است. شمس‌آذری‌ها که سال گذشته با لطایف الحیل مدیرعامل وقت با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی در لیگ حاضر شده بودند، امسال برای ادامه دادن آن رویه ظاهرا از منابع کافی برخوردار نیستند.

**مهدی رحمتی شبانه روز مشغول آماده‌سازی تیم هوادار برای حضور در لیگ برتر امسال است، تیمی که دیرتر از همه آغاز کرده و از نظر بازیکن کم‌نام و نشان‌ترین‌ها را در اختیار دارد. با این حال مرور تمرینات هوادار این امیدواری را به رحمتی می‌دهد که بازیکنان جوانش در این فصل در فوتبال ایران بدرخشند و خودی نشان بدهند؛ مدلی که او از زمان حضور در فجرسپاسی با آن آشناست.

**در میان وینگرها و بازیکنان جوان و چند پستی در سپاهان، شماره ۱۰ تیم فوتبال این باشگاه به رضا شکاری رسیده است؛ استعدادی که به اندازه توانایی‌های تکنیکی و فنی‌اش در فوتبال پیش نرفته است. شکاری در فصل جدید باید یک رقابت بزرگ داخلی را پشت سر بگذارد و گاهی به جلو بردارد و همان بازیکنی بشود که از او انتظار می‌رفت.

**محمد اهل شاخه، بازیکن سابق صنعت نفت، فولاد و تراکتور در اردوی استقلال خوزستان در شهرکرد حضور دارد. این بازیکن هنوز به‌صورت رسمی به استقلال خوزستان نپیوسته اما پیش‌بینی می‌شود به‌زودی قرارداد او توسط رسانه‌های رسمی این باشگاه اعلام شود.

**باشگاه گل‌گهر سیرجان پیشنهاد خود را برای جذب آرمان اکوان به باشگاه ملوان ارائه کرده است. اکوان در دو فصل گذشته زیر نظر مهدی تارتار کار کرده و سرمربی گل‌گهر علاقه خاصی به سبک بازی این مدافع دارد.

**انتشار خبری درباره عبور باشگاه سپاهان از سقف بودجه و مشکل این باشگاه در ثبت قرارداد 4 بازیکن با واکنش مدیر روابط عمومی این باشگاه مواجه شد. صادق میرصالحیان با انتشار توئیتی ضمن اینکه انتشار چنین اخباری را نشر اکاذیب دانست، تاکید کرد مورایس تمامی نفراتش را در مصاف با نماینده امارات در اختیار دارد.

**افشین صادق‌نژاد، عرفان حیدری، رضا سلطانی و میثم تهی‌دست با عقد قراردادی به هوادار پیوستند.

**حسین مهربان، شاگرد قدیمی مهدی رحمتی، در اولین حضورش در پیراهن هوادار برای تیم تازه‌اش موفق به گلزنی شد. او از مهره‌های اصلی مهدی رحمتی در فصل پیش‌رو خواهد بود.

**ناگفته پیداست که جواد نکونام چه فصل سختی پیش‌رو دارد. آن دسته از پیشکسوتان استقلال که دو روز پیش در مسابقه خیریه قدیمی‌های فوتبال ایران حاضر شده بودند، یک صدا گفتند که استقلال باید قهرمان لیگ بشود، حال آنکه سایر تیم‌های لیگ برتری نیز به اندازه کافی خود را تقویت کرده‌اند اما نکونام که در تابستانی پرماجرا به کارش در استقلال ادامه داد، باید با وجود این فشارها نگاهی منطقی به تیمش دارد و البته برای کسب عنوان قهرمانی خواهد جنگید.

**همچنان از محمدحسین مرادمند مدافع فصل گذشته استقلال و تیم جدیدش خبری نیست. اگر مرادمند بخواهد در یک تیم بزرگ و ثروتمندتر بازی کند، تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن یا گل‌گهر در دسترس او هستند. او که صحبت حضورش در پرسپولیس هم شنیده می‌شد، به طرز عجیبی از نفرات استقلال کنار گذاشته شده است.

**دویدن بازیکنان پرسپولیس در اطراف کمپ تمرینی، استایل مربیگری خوان کارلوس گاریو سرمربی اسپانیایی را فاش می‌کند. او به تمرینات بدنی سخت (مثل آنچه که پاکو خمس انجام می‌داد) عقیده دارد و بازیکنان از زمان شروع تمرینات زیر فشار شدیدی بوده‌اند.

**امیرحسین حسین‌زاده مثل یک خرید جدید در لیگ برتر فوتبال ایران عمل خواهد کرد. این بازیکن بعد از یک سال حضور در تراکتور و در حالی که تیم‌های مختلفی خواهانش بودند، به قراردادش پایبند ماند و با قرمزهای تبریز ادامه داد. او قصد دارد در فصل پیش‌روی تراکتور نقشی کلیدی در جمع بازیکنان این تیم پرستاره فوتبال ایران داشته باشد.

**در فصل جدید فرشاد احمدزاده شماره ۱۰ پرسپولیس را به تن می‌کند و مهدی ترابی که به تراکتور رفته در تیم جدیدش شماره ۹ را خواهد پوشید. این دو رفیق و وینگر باتجربه و کارساز فوتبال ایران که عضوی از تیم پرسپولیس برانکو بوده‌اند، امسال هم با یکدیگر هم‌بازی نشدند.

**آنتونی آکومو، بازیکن کنیایی خیبر. لرها از خریدهای خارجی خود به شدت راضی به نظر می‌رسند. این ملی‌پوش کنیایی که تست‌های پزشکی را نیز گذرانده، قرار است در قلب دفاع خیبر خودی نشان بدهد؛ بازیکنی که روز گذشته ادعا کرد با علی دایی صحبت کرده است.

**داریوش شجاعیان، هافبک باتجربه هوادار، هنوز تکلیف تیم آینده خود را روشن نکرده است. درباره او گفته می‌شود که با استقلال قرارداد بسته اما به نظر می‌رسد قرارداد او هم مثل قرارداد مهدی تیکدری از اعتبار خارج باشد. شجاعیان با هوادار قرارداد دارد و در صورت جدایی باید به باشگاه سابقش هزینه رضایتنامه پرداخت کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره