نماد آخرین خبر

زنده از پاریس؛ آغاز یک روز جذاب دیگر

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از پاریس؛ آغاز یک روز جذاب دیگر

ورزش 3/روز نهم المپیک پاریس ۲۰۲۴ آغاز شد و شاهد یک روز جذاب دیگر خواهیم بود.
در روز نهم المپیک پاریس ۲۰۲۴، شرایط برای کاروان‌های المپیکی بسیار متفاوت است. اگرچه چین و آمریکا در رتبه اول و دوم با یکدیگر رقابت می‌کنند اما در روزی که قرار است پرونده شنا و تنیس بسته شود، کشورهای زیادی برای ۲۰ مدال امروز چشم دوخته‌اند.
امروز کاروان المپیکی ایران یک نماینده بسیار مهم دارد و مهدی الفتی در بخش ژیمناستیک می‌تواند از ساعت ۱۷:۵۵ به‌عنوان یک نماینده مهم برای کاروان ایران روی صحنه برود.
ما امروز فینال تنیس جوکوویچ و آلکاراز اسپانیایی را هم خواهیم داشت همچنین در سایر رشته‌ها وضعیت فینالیست‌ها و همچنین وضعیت مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

پوشش زنده خبری

مهدی الفتی، نمانیده ژیمناستیک ایران، در فینال مسابقات پرش خرک المپیک 2024 رتبه هفتم را کسب کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

**صربیناتور 37 ساله در حالی به مسن‌ترین قهرمان تاریخ تنیس المپیک تبدیل شد که هیچ ستی به حریفان در طول مسابقات المپیک نداد.

**تنها 3 تنیسور در تاریخ توانسته‌اند گلدن‌اسلم به ثبت برسانند (قهرمانی در هر 4 گرنداسلم+ طلای المپیک):
آندره آغاسی، رافائل نادال و نواک جوکوویچ

**پایان! نواک جوکوویچ صربستانی پس از دو ست بسیار سخت و طاقت‌فرسا موفق شد بر لوکاس آلکاراس اسپانیایی غلبه کند و کلکسیون افتخارات معتبر و بسیار جذابش را تکمیل کند.

**جسیکا فون آلمانی پس از یک نمایش ویژه با اسب زیبایش موفق شد مدال طلای بخش درساژ را کسب کند.

**شارون استون، هنرپیشه آمریکایی، یکی از شاخص‌ترین تماشاگران فینال تنیس میان نوله و آلکاراز

**عکسی که از روز گذشته و از دل جریان مسابقات دوچرخه‌سواری در جاده منتشر شده است و از زیباترین قاب‌های تاریخ المپیک بوده.

**کامبک در لول کامبک‌های کارلتو و رئال مادرید!


 
**لیو یانگ و زو جینگوان در فینال دار حلقه رتبه اول و دوم ژیمناستیک را تصاحب کردند و صاحب مدال شدند.

**کیم وو جین کره‌ای در فینال تیر و کمان موفق شد مقتدرانه رقیب مالزیایی خود را شکست دهد و یک مدال طلای مهم را برای کشورش به دست آورد.

**دیدار نهایی مسابقات تنیس روی میز در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، بعدازظهر امروز بین «فان ژن دونگ» از چین و «ترولس مورگارد» از سوئد برگزار شد که در پایان پینگ‌پنگ‌باز سرشناس چینی با نتیجه 4 بر یک حریف جوانش را شکست داد و به مدال طلا رسید.
این نخستین طلای فان ژن دونگ 27 ساله در بخش انفرادی بازی‌های المپیک است. او پیش از این در المپیک 2020 توکیو به مدال طلا در بخش تیمی و مدال نقره در بخش انفرادی دست یافته بود.
این پینگ‌پنگ‌باز سابقه کسب 9 طلا، دو نقره و دو برنز در مسابقات قهرمانی جهان را دارد.

**سرنا ویلیامز، تنیسور بانوی آمریکایی، در ورزشگاه محل برگزاری فینال مسابقات تنیس حضور دارد. 
**تصویری عجیب از لحظه کنده شدن چمن مسابقات فینال گلف المپیک پاریس ۲۰۲۴.

**نوله آماده برای شروع یک فینال حساس و مهیج دیگر.

**فلیکس لبرون پینگ‌پنگ‌باز فرانسوی که امروز در دیدار رده‌بندی مسابقه خواهد داد، همچنان مورد توجه هم‌وطنانش قرار گرفته و سالن محل برگزاری مسابقات تنیس روی میز در قروق کامل فرانسوی‌ها است.

**حلقه المپیکی ورزشکار هلندی در دوومیدانی!

**مسابقات کشتی فرنگی از فردا آغاز می‌شود و اگر چه امروز الفتی نتواند در فینال افتخارآفرینی کند، بدون شک با شروع مسابقات کشتی شرایط برای کاروان المپیکی ایران تغییر خواهد کرد.
**بدون شک یکی از زیباترین تصاویر روز نهم المپیک، مربوط به هانسل جاماییکایی است؛ او مشغول گذر از موانعی  است که روی آنها نام المپیک پاریس درج شده و یک شاهکار خاص برای به یاد ماندن!

**خیز بلند کانلوات ویتیدسارن تایلندی در جدال مقابل رقیب مالزیایی که البته این واکنش او بی‌ثمر نبود و در نهایت موفق شد با شکست دادن حریف خود راهی فینال شود.

**تقابل دو هندبالیست یکی از مصر و دیگری از آرژانتین که یکی از آنها بینی خود و دیگری با محافظ دندان از دندان‌هایش محافظت می‌کند.

**پرش عجیب رادک جوسکا نماینده اهل چک که در زمان ورود این نمای زیبا را به تصویر کشید.

**مسابقات المپیک به ساعات حساس و طلایی خود نزدیک می‌شود.
**فینال تنیس میان نوله و آلکاراز طبق اعلام برگزار کنندگان مسابقات از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز خواهد شد.

**در ادامه امروز، قرار است ۲۰ مدال در بخش های مختلف توزیع شود که در مجموع شنا (۴)، تیر و کمان (۱)، دوومیدانی (۳)، بدمینتون (۱)، دوچرخه سواری (۱)، اسب سواری (۱)، شمشیربازی (۱)، گلف (۱)، ژیمناستیک (۳)، تیراندازی (۱)، تنیس روی میز (۱) و تنیس (۲) رشته‌های مدال‌آور امروز هستند.
**با به پایان رسیدن مرحله گروهی بسکتبال مردان المپیک مشخص شد آمریکا و برزیل در مرحله بعدی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. همچنین سایر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است: 
صربستان - استرالیا 
فرانسه - کانادا
آلمان - یونان

**در روز گذشته، پرونده ورزش جودو به کلی بسته شد که در مجموع آن ژاپن با سه طلا و فرانسه همراه با آذربایجان دو طلا کسب کردند تا سه کشور برتر این ورزش باشند.
**جشن جذاب مدال‌آوران جودوکار فرانسوی پس از قهرمانی در فینال جودوی تیمی مقابل ژاپن


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره