نماد آخرین خبر

شیرهای اطلس بهترین تیم ملی جهان در ۲۰۲۳

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شیرهای اطلس بهترین تیم ملی جهان در ۲۰۲۳

ورزش 3/تیم ملی فوتسال مراکش، از مدعیان قهرمانی در جام جهانی 2024 و ابرقدرت قاره آفریقا، به انتخاب کارشناسان سایت معتبر فوتسال پلنت به عنوان بهترین تیم جهان در سال 2023 برگزیده شد.
مراکشی‌ها در یک دهه اخیر پیشرفت شگرفی در فوتسال دنیا داشته اند و مربی و بازیکنان آن‌ها در سطح کلاس جهانی ظاهر شده‌اند. شکوفایی مراکش در دو دوره اخیر جام جهانی و قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا باعث شده که از شیرهای اطلسی به عنوان یکی از بخت های فتح جام جهانی 2024 ازبکستان یاد کنند. آن‌ها تحت مربیگری هیچام دگویک که او نیز در جمع ده مربی برتر جهان جای گرفته است، در سال 2023 در تورنمنت جام عرب که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، به جام قهرمانی دست یافتند.
اگرچه، بدون شک عنوان بهترین تیم ملی جهان فقط به قهرمانی آن‌ها در جام عرب مربوط نمی‌شود و عملکرد و دستاوردهای اخیرشان در آفریقا و جام جهانی در نظرات کارشناسان فوتسال پلنت تاثیرگذار و دخیل بوده است.

تیم ملی فوتسال مراکش در جام جهانی 2024، با تیم‌های ملی پرتغال، پاناما و تاجیکستان هم‌گروه است و رقابت آن‌ها با پرتغال دیدنی خواهد بود. آن‌ها برای راهیابی به مرحله بعدی کار چندان دشواری را پیش‌روی خود نخواهند داشت
لازم به ذکر است، تیم ملی زیر 23 سال مراکش در تورنمنت چهارجانبه ویتنام پیش از جام ملت‌های آسیا، در مصاف با تیم ملی فوتسال ایران به پیروزی رسیده بود و یکی از حریفان احتمالی تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی محسوب می‌شوند!


 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره