نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

دانیال مرادی: ۱۸ داور از لیگ یک به لیگ برتر اضافه شدند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دانیال مرادی: ۱۸ داور از لیگ یک به لیگ برتر اضافه شدند

تسنیم/ رئیس دپارتمان داوری و سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که ۱۸ داور از لیگ دسته اول به رقابت‌های لیگ برتر اضافه شده‌اند.
دانیال مرادی در مورد وضعیت داوری فوتبال ایران برای قضاوت در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: کمیته داوران جلساتی طولانی برای انتخاب داوران داشت و معیارهای مختلف بررسی شد. تصمیم گرفته شد که بهترین‌ها برای قضاوت در لیگ برتر انتخاب شوند و 18 داور از لیگ یک به لیگ برتر اضافه شده‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد داوران مدنظر فدراسیون برای پوشش فصل پیش رو کافی است، تصریح کرد: به‌خاطر ورود کمک داور ویدیویی (VAR) نیاز مبرمی به استفاده بیشتر از داوران داریم. هفت داور وسط بین‌المللی داریم که مدرک قضاوت در زمین را گرفته‌اند و موعود بنیادی‌فرد مدرک قضاوت در اتاق VAR را دارد. کارهای مدرک VAR برای 16 داور و 9 کمک داور بین‌المللی انجام شده است و منتظر ارزیابی نهایی هستیم.
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد احتمال افزایش دستمزد داوران برای لیگ بیست‌وچهارم گفت: سال گذشته آخرین رقم برای دستمزد داوران تصویب شده است. تعیین این رقم با پیشنهاد کمیته داوران به دبیرکل فدراسیون فوتبال و تصویب آن در هیئت رئیسه انجام می‌شود. این کار در دستور کار است و هر سال اتفاق می‌افتد. آخرین رقم شش میلیون و 200 هزار تومان برای هر مسابقه بود.
مرادی در واکنش به اینکه موعود بنیادی‌فرد، داور بین‌المللی فوتبال ایران گفته بود دستمزد داوران برای قضاوت هر مسابقه باید به 50 میلیون تومان برسد، بیان کرد: داوران برای دیدارهای برتر آسیا به ازای هر روز 300 دلار دریافت می‌کنند و بابت چهار روز حضور در شهر میزبان، هزار و 200 دلار می‌گیرند. خواسته بنیادی‌فرد غریب نیست. دستمزد بازیکنان در دنیا با داوران برابر نیست.
وی درباره بیانیه‌های باشگاه‌های لیگ برتری علیه داوران خاطرنشان کرد: کمیته صیانت قانونی درباره بیانیه‌نویسی تصویب کرد. ارکان قضایی با باشگاه‌هایی که قبل یا بعد از بازی بیانیه بدهند، برخورد می‌کنند و ان‌شاءالله مشکلات کمتری را از این لحاظ خواهیم داشت.

سرپرست کمیته داوران در مورد تأثیر تحریم‌ها بر پرداخت پول به داوران ایرانی عنوان کرد: ایران و سوریه از تحریم‌ها رنج می‌برند. معمولاً زمانی که نماینده فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعزام می‌شود، معرفی‌نامه می‌گیرد و پول‌ها به‌صورت نقدی تحویل داده می‌شود. در فیفا هم اتفاقات خوبی افتاده و بخش خوبی از مطالبات خودمان را برگرداندیم. در آسیا دنبال راهکاری برای این کار هستیم.
مرادی درباره حامی مالی داوران لیگ برتری اظهار داشت: چند سال با یک شرکت کار می‌کردیم. مناقصه‌ای برای تبلیغات روی پیراهن داوران انجام و شرکت جدیدی برنده شد. برای اولین بار یک مجموعه کامل شامل البسه در اختیار داوران قرار می‌گیرد. در مهر ماه و پیش از ورود به فصل سرما، البسه گرم را به داوران تقدیم می‌کنیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره