نماد آخرین خبر

رسانه‌های فرانسه: مقصد کاکوتا واقعا عجیب بود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رسانه‌های فرانسه: مقصد کاکوتا واقعا عجیب بود

ورزش 3/رسانه های فرانسوی خبر پیوستن گائل کاکوتا به استقلال را پوشش داده و البته مقصد او را غیرمنتظره نامیده اند.
باشگاه استقلال شب گذشته به صورت رسمی خبر پیوستن گائل کاکوتا به این تیم را تأیید کرد. بازیکن 33 ساله و با تجربه ای که در شهر لیل فرانسه به دنیا آمده و در تمامی رده های پایه خروس ها از زیر 16 سال تا زیر 21 سال به میدان رفته بود اما در نهایت تصمیم گرفت تا برای تیم ملی کنگو به میدان برود.
کاکوتا که سابقه بازی برای چلسی و کار زیر نظر کارلو آنچلوتی را نیز دارد، در فرانسه بازیکن نامدار و مطرحی محسوب می شود و خبر پیوستن او به استقلال نیز در رسانه های فرانسوی بازتاب زیادی داشت.
نشریه معروف اکیپ در خبری نوشت:

باشگاه ایرانی استقلال که در حال مذاکره با باشگاه آمیان برای جذب گائل کاکوتا، بازیکن بین‌المللی کنگویی ۳۳ ساله، بود، موفق به جذب وی شد و او تابستان امسال فرانسه را ترک کرد و راهی ایران شد.  
با وجود قراردادی که تا سال ۲۰۲۶ معتبر است، گائل کاکوتا دیگر در ترکیب آمیان بازی نخواهد کرد. این بازیکن مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفت که در لیگ برتر ایران حضور دارد.
قهرمان سابق آسیا، که پیش از این شیخ دیاباته، مهاجم سابق بوردو، را در اختیار داشت (از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱)، قراردادی دو ساله به این مهاجم آمیان پیشنهاد داد. گائل کاکوتا در فصل گذشته ۲۲ بازی در لیگ ۲ فرانسه برای آمیان انجام داد و موفق به زدن ۶ گل و دادن ۲ پاس گل شد.
وب سایت فوت مرکاتو نیز آورده است:
گائل کاکوتا، هافبک تهاجمی کنگویی که از اکتبر ۲۰۲۲ و پس از پایان دوره حضورش در باشگاه آرسی لانس به تیم آمیان پیوسته است، در فصل گذشته لیگ ۲ فرانسه عملکرد نسبتاً خوبی داشت و در ۲۲ بازی، ۶ گل و ۲ پاس گل به ثبت رساند. با اینکه هنوز دو سال دیگر از قراردادش با آمیان باقی مانده بود، اما این بازیکن سابق چلسی راهی مقصدی غیرمنتظره شد.
باشگاه ایرانی استقلال به‌شدت به جذب کاکوتا علاقه‌مند بود. این باشگاه تهرانی که مذاکرات را برای به خدمت گرفتن او آغاز کرده بود، موفق به جذب کاکوتا شد.
رسانه le11hdf نیز نوشت:
طی هفته‌های اخیر و همان‌طور که وب‌سایت "le11hdf" در اواسط ژوئیه گزارش داد، گائل کاکوتا رسماً از باشگاه آمیان خداحافظی کرد. در نهایت، مقصد نهایی او واقعاً یک مقصد عجیب و غریب است که به عنوان آخرین توقفگاه برای این هافبک ۳۳ ساله شناخته می‌شود.
پس از مدتی مخالفت با پیوستن به ایران، گائل کاکوتا در نهایت تصمیم گرفت به این مقصد عجیب، که شاید بحث‌برانگیز هم باشد، برود و با باشگاه استقلال قرارداد امضا کند. او که چندین روز از تمرینات گروهی دور بود، به‌صورت انفرادی تمرین می‌کرد تا پرونده انتقالش به سرانجام برسد.
کاکوتا که در اکتبر ۲۰۲۲ و دو سال پس از ترک بدون اطلاع آمیان برای پیوستن به آرسی لانس در دوران بحران کرونا به آمیان بازگشته بود، قرار بود نمایانگر بلندپروازی‌های بازسازی‌شده این باشگاه پیکاردی باشد. اما با وجود مصدومیت‌ها، عملکردهای ناامیدکننده و لحظات درخشش نادر، این بازیکن سابق لانس هرگز نتوانست به رهبر هجومی مورد انتظار تبدیل شود، حتی در لیگ ۲.
این بازگشت دوباره‌ای بود که به یک شکست ورزشی برای هر دو طرف تبدیل شد. جدایی بین باشگاه و بازیکن از چند هفته پیش قطعی شده بود، چرا که باشگاه قصد داشت از دستمزد بالای او خلاص شود، در حالی که بازیکن نیز تمایلی به ادامه حضور در باشگاهی با پروژه‌ای که روزبه‌روز کم‌اهمیت‌تر می‌شد، نداشت.
رسانه infosportrdc نیز آورده است:
گائل کاکوتا، هافبک بین‌المللی کنگویی، با باشگاه فوتبال استقلال ایران قرارداد امضا کرد. جزئیات انتقال این هافبک ۳۳ ساله، که عضو تیم ملی کنگو است، توسط باشگاه تهرانی فاش نشده است.
این انتقال یک چالش جدید برای کاکوتا محسوب می‌شود که پس از بازی در کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلیس، چین، هلند و اسپانیا، اکنون به ایران می‌آید تا تجربه‌ای جدید را آغاز کند.
شایان ذکر است که گائل کاکوتا یکی از بازیکنان مورد اعتماد سباستین دساپر، سرمربی تیم ملی جمهوری دموکراتیک کنگو، است و تاکنون ۲۶ بازی ملی با سه گل زده برای این تیم در کارنامه خود دارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره