نماد آخرین خبر

سه بازی یک گل؛ در انتظار شروع رؤیایی امباپه

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سه بازی یک گل؛ در انتظار شروع رؤیایی امباپه

ورزش 3/ کیلیان امباپه پس از گذراندن تعطیلاتش از دو روز پیش تمرینات با رئال را شروع کرد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که ستاره فرانسوی بتواند اولین بازی خود را در 24 مرداد برابر آتالانتا (سوپرجام اروپا) انجام دهد. این می‌تواند یک شروع رؤیایی برای کیلیان باشد و او با یک جام مهم کارش را شروع کند.
حال باید دید که آیا کارلو آنچلوتی در نظر دارد او را در یازده تای ابتدایی برای آن مسابقه به زمین بفرستد یا خیر. همه چیز نشان می‌دهد که او در هر صورت چه از ابتدا یا از نیمه دوم به میدان خواهد رفت.
این بازیکن در طول دوران ورزشی خود پیراهن سه تیم را بر تن کرده است: موناکو، پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه. اما آمار او در نخستین بازی‌اش برای این سه تیم چگونه بوده است
اولین قدم‌های کیلیان
امباپه اولین بازی خود برای تیم اصلی موناکو را در 2 دسامبر 2015 انجام داد. او فقط دو دقیقه در زمین بود و جایگزین بازیکن سابق مادریدی یعنی فابیو کوئنترائو شد. در واقع مربی‌اش از او برای اتلاف وقت به زمین فرستاد. آنها مقابل کان بازی کردند و امباپه در حالی که 16 سال و 347 روز داشت، اولین بازی حرفه‌ای رسمی خود را انجام داد و البته گلزنی نکرد.

با این حال امباپه در موناکو به بالاترین سطح رسید و در 16 مارس 2017 برای اولین بار به تیم فرانسه دعوت شد. دیدیه دشان او را در 25 مارس برابر لوکزامبورگ در بازی‌ای که خروس‌ها 1-3 بردند، به زمین فرستاد و او گل نزد.
امباپه در دقیقه 78 به جای دیمیتری پایت وارد زمین شد و با 18 سال و 95 روز به دومین بازیکن جوانی تبدیل شد که از پیراهن فرانسه دفاع کرده است. اولین گل ملی او 5 ماه بعد در بازی مقابل هلند در 31 آگوست 2017 بود.
اولین بازی و اولین نمایش کهکشانی در پاریس
اولین بازی امباپه برای پاریسی‌ها در 8 سپتامبر در بازی مقابل متز انجام شد که آنها 1-5 پیروز شدند و در آن او گلزنی کرد. گل کیلیان تعیین کننده بود زیرا او در زمانی گل زد که بازی 1-1 بود و تیمش را در دقیقه 59 پیش انداخت.
در لیگ قهرمانان اروپا، او در اولین بازی خود مقابل گلاسکو سلتیک نیز گلزنی کرد.
امباپه در اولین بازی‌هایش برای موناکو، فرانسه و پی اس جی فقط در یک بازی گلزنی کرده و حال باید دید در نخستین بازی‌اش برابر رئال چه خواهد کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر