نماد آخرین خبر

بهترین‌های هفته‌پنجم؛ آخرین رقص‌ها پیش از جام جهانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بهترین‌های هفته‌پنجم؛ آخرین رقص‌ها پیش از جام جهانی

ورزش 3/ هفته پنجم لیگ برتر فوتسال ایران یک ماجرای پر تنش بود. تعداد گل‌های ردوبدل شده ( ۲۵ گل ) در دروازه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته ناچیز به شمار رفت. نبردهای تاکتیکی و نمایش محتاطانه تیم‌ها که بیش از تریلر مسابقات قبلی به تصویر کشیده شد. پس از هفت مسابقه طاقت‌فرسا و صدرنشینی ظاهرا تمام نشدنی گیتی پسند اصفهان، یک مزیت رقابتی واقعی برای هر بازی وجود داشت و مسابقات با تعدادی عملکرد انفرادی با کیفیت بالا روشن و جذاب شده بود.
بسیاری از ستاره‌های مورد علاقه پیش از جام جهانی برای به رخ کشیدن ریتم فوق العاده‌شان باری دیگر درخشیدند و همانند هفته‌های سپری شده گیتی پسند و مس سونگون بهترین تفنگداران را داشته‌اند. در حالی که بازیکنان تیم‌هایی چون هیات فوتبال قم و فولاد هرمزگان نقش ستاره‌ها را برای تیم‌شان ایفا کردند.
*برجسته‌ترین بازیکنان هفته پنجم از نگاه ورزش سه چه کسانی بوده‌اند و چرا؟
*محمد کشاورز 
تیم؛ گیتی پسند اصفهان
تیم او فاتح مهم‌ترین نبرد هفته بود. کشاورز با خواباندن مچ حسین افضلی، دوئل کهکشانی و تمام ستاره را مقابل گهرزمین به نفع خود پایان داد تا همچنان با ژن بی‌رحمی‌اش رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را حفظ کند. محمد کشاورز، یک تیم بالغ از نظر تاکتیکی، آمیزه‌ای از خشم و آرامش، تلفیقی از جنگندگی و خونسردی ساخته است و مأموریتش را یکی پس از دیگری با نمره تمام عیار به پایان رسانده. آزمون بزرگ در راه است. آن‌ها برای ماندن در نوک قله باید مس سونگون ورزقان را به پایین دره پرت کنند

*امیر اربابی 
تیم؛ هیات فوتبال قم
احتمالا بهترین روز حرفه‌ای‌اش را در دیدار با فرش آرا سپری کرده است، هم‌چنین بهترین نمایش و عملکردش را. اربابی با بسته نگه داشتن قاب توری هیات فوتبال قم در مصاف خارج از خانه، یک پیروزی دراماتیک و اقتصادی را به ارمغان آورد و همچنین نخستین کلین‌شیت را ثبت کرد. گلر با استعداد دیروز حالا کامل و پخته شده ‌و با تجربه بیشتری در چارچوب دروازه ایستاده است. اربابی برای اینکه سر و صدای بیشتری بر پا کند، باید در تمامی مسابقات چنین واکنش‌ها و مهارهایی را داشته باشد. این سنگربان پایه و اساس برتری تیم قمی را فراهم کرده و آن‌ها را شگفتی ساز نگه داشت.
*سجاد یوسف‌خواه 
تیم؛ کراپ الوند
پیشی گرفتن از ستاره های فلنگ راست کار آسانی نیست، اما یوسف‌خواه همه را تحت تاثیر قرار داده است و تبدیل شده به یکی از ناب‌ترین پای‌چپ‌ها در فوتسال ایران. او یکی از گل‌های کراپ مقابل سفیرگفتمان را به ثمر رساند. او در شهرداری ساوه اوج گرفت و در فصل جدید بازی خود را به ارتفاعات جدیدی ارتقاء داده است. یوسف‌خواه با ترکیبی از تکنیک و شوت‌های دقیق یکی از ستاره‌های فعلی فوتسال ایران محسوب می‌شود و در حال نوشتن نام خود در کتاب‌ تیم ملی فوتسال در جام‌های جهانی‌ است. کراپ الوند و سعید کشاورزی به همه یادآوری کرده اند که چرا به انتقال بسیاری از ستاره ها گفته‌اند نه و چرا یوسف خواه را به خدمت گرفته‌اند.
*علی‌رضا شیخلر
تیم؛ فولاد هرمزگان
او با دریبلینگ بالا و مهارت خاص در گلزنی در فوتسال ایران شناخته می‌شود و حضور ناگهانی‌اش در لیگ دسته اول و درخشش در این رقابت‌ها صعود تیم هرمزگانی به سطح برتر را به همراه داشت. شیخلر در صف‌آرایی با سن‌ایچ ساوه، ستاره‌‌ای تعیین کننده در نتیجه و سرنوشت مسابقه بود و قسمت هایی از نمایش دوران گذشته را ارائه کرد و زمانی که فرصت گلزنی مهیا بود به همان اندازه کشنده ظاهر شد. دبل کردن او برابر سن ایچ نخستین پیروزی فولاد هرمزگان در لیگ برتر را رقم زد. درخششی کافی برای اثبات توانایی‌هایش و همچنین بر جای گذاشتن رد پایش در نتایج هفته پنجم.
*امیرحسین داودی
تیم؛ گیتی پسند اصفهان
در نبردی که درخشش‌های به ظاهر کوچک و ضربه های واپسین حرف اخر را زدند، داوودی با تیرهای خلاصش، کاری کرد کارستان. سوت پایان که به صدا در آمد گیتی پسند با دو گل او به پیروزی دست یافته بود. در حالی که فوق ستاره‌ها گلی را به ثمر نرسانده بودند ولی داوودی آنجا بود تا کار را یک‌سره کند. او به یکی از جنایتکاران جوان در فوتسال ایران برابر دروازه‌ها لقب گرفته است که عجیب به دل سرمربی تیم ملی چنگ زده. این محبوبیت، یعنی داوودی از قصه هم جلو زده و خیلی از مسیرهای پر پیچ و خم را رد کرده. جوان با استعداد مشهدی، سریع، ماهر و به طرز فریبنده ای قوی است و اگر از بند مصدومیت‌های گاه و بی گاه رها شود، آینده را از آن خود خواهد کرد.

*بهروز عظیمی
تیم؛ مس سونگون ورزقان
یک گل دیگر برابر ایرالکو اراک، عظیمی را مرگ‌بارترین سلاح در زرادخانه مس سونگون کرده و وحید شمسایی او را یکی از آینده فوتسال ایران خوانده است. ستاره 23 ساله قدرت ذهنی قابل توجهی از خود را نشان داد تا دوباره به عنوان موثرترین بازیکن لاله‌های نارنجی بر سر زبان‌ها باشد. او مدام توپ را طلب می‌کند و یا پاس‌گلی ارسال می‌کند و یا به تور می‌چسباند. عظیمی در شکافتن دفاع حریفان ترفندهای پرشماری دارد. او قابلیت این را داشته است که با هر دوپا شلیک کند و همچنین یار مقابلش را گیج کند و پشت‌سر بگذارد. عظیمی، هیاهوی جنون آمیز اطرافش را به شکلی دیدنی توجیه کرده است و دیدن کارهای بعدی او جذاب خواهد بود. وقتی بازیکنانی با کیفیت او دارید، به شما برای کسب پیروزی اطمینان می‌بخشد. بدون شک دوئل او با ستاره‌های گیتی پسند دیدنی خواهد بود.
*سایر بازیکنان تاثیرگذار هفته پنجم که شایستگی حضور در ترکیب ذخیره ها را داشتند؛
باقر محمدی ؛ گیتی پسند 
محمدحسین بازیار ؛ پالایش نفت بندرعباس 
بهداد شیخ احمدی ؛ پالایش نفت اصفهان 
مجتبی پارساپور ؛ مس سونگون ورزقان 
امیرحسین غلامی ؛ کراپ الوند

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید