نماد آخرین خبر

هفته ششم لیگ برتر فوتسال؛ به وقت ال‌کلاسیکو

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
هفته ششم لیگ برتر فوتسال؛ به وقت ال‌کلاسیکو

ورزش 3/اکنون چهارده تیم به استقبال راند ششم خواهند رفت و سپس به مناسبت جام جهانی راهی تعطیلات فیفادی می‌شوند. آخرین فرصت و آزمون بازیکنان برای به رخ کشیدن توانایی‌هایشان و جای گرفتن در لیست تیم ملی که مبارزات بزرگی را از سوی آن‌ها می‌طلبد. جدول در بالا و پایین تکان خواهد خورد و جایگاه تیم‌ها برای مربیشان مهم و حیاتی تلقی می‌شود. آنچه واضح است، برخی مربیان نیمکت خود را از دست می‌دهند و چهره‌های دیگری روی کار می‌آیند. باید به زمان سپرد تا مشخص شود کدام مربی شام آخر را تجربه می‌کند.
ال‌کلاسیکو نقطه عطف هفته ششم خواهد بود و جدال ستارگانی که شکل و شمایل تیم‌ملی را تشکیل می‌دهند، تماشایی است. از مدعیان قهرمانی گرفته تا رقبای سقوط و همه چیزهایی که در این بین اتفاق می‌افتد، در نبردهای پنج‌شنبه و جمعه رقم می‌خورد.
*گیتی پسند اصفهان _ مس سونگون ورزقان (جمعه)
ال‌کلاسیکو یکی از مورد انتظارترین مسابقات در تقویم هواداران فوتسال است که همه چشم‌ به این دارند که در نبرد بین دو باشگاه موفق تاریخ فوتسال ایران، کدام دور افتخار و پیروزی را خواهد زد. گیتی پسند، قهرمان لیگ برتر، اخیرا شکست دادن مس سونگون را به عادت تبدیل کرده است و به سختی به لاله‌های نارنجی فرصت نفس داده. خطوط و آمار دو تیم هم جلب نظر می‌کند و هم معرکه است. آن‌ها شکست‌ناپذیران فصل به‌شمار می‌روند و همانند همیشه صدر جدول را به انحصار خود در آورده‌اند. مربیان و بازیکنان در یک دهه اخیر به‌عنوان متخصصان جام شهرت دارند و این مبارزه به بزرگترین آزمایش خود می‌رسد. نیروهای قابل محاسبه‌ای که می‌دانند برای فتح نبرد چه چیزی لازم است. تاریخ معاصر به سود مس سونگون سنگینی می‌کند، ولی موفقیت اخیر گیتی‌ پسند دست نیافتنی بوده. مس سونگون 12 بار رقیب دیرینه را به زانو در آورده و گیتی پسند 7 مرتبه موفق به پیروزی شده. همچنین پنج دیدار دو تیم با نتیجه تساوی پایان یافته است. 
1.گیتی پسند؛ 15 امتیاز
2.مس سونگون؛ 13 امتیاز

*سن‌ایچ ساوه _ گهر زمین سیرجان (پنج‌شنبه)
به نظر می‌رسید گهر زمین در این فصل با تکیه به فوق ستاره‌هایش پرواز خواهد کرد، ولی رویای رقابت قهرمانی در لیگ بر بادرفته و آن‌ها تنها در یک مسابقه به پیروزی دست یافته‌اند و در چهار مبارزه زمین خورده‌اند. کسب سه امتیاز پیش از جام جهانی جایگاه آن‌ها را کمی بهبود می‌بخشد تا پس از جراحی بزرگ، به ادامه لیگ امیدوار شوند. در سوی مقابل سن‌ایچ را به غول‌کشی می‌شناسند که بزرگان زیادی را در خانه دفن کرده. آن‌ها به رغم پنج امتیازی که تا به اینجای فصل جمع‌آوری کرده‌اند، اما انتظارات‌شان برآورده نشده و سخت به چنگ زدن سه امتیاز نیاز دارند تا تحول یافته‌تر شوند. احتمالا فقط پرواز گهر زمین در این دیدار نجات بخش ستاره‌ها از گرداب خواهد بود، پروازی که تصورش سخت‌تر از همیشه شده، خیلی سخت. این پیکار می‌توانست یکی‌از پر شورترین رقابت بین دو سنگین وزن در بالای جدول باشد. علی‌رغم اینکه هر دو طرف جاه‌طلبی و ستاره‌های مشهور در اختیار دارند، اما به استانداردهای بالا و لازم برای مدعی شدن را در طول فصل نشان نداده‌اند. آن‌ها ناسازگار بوده‌اند و نتایج قانع کننده‌ای را به‌دست نیاورده‌اند.
8.سن‌ایچ؛ 5 امتیاز
12.گهرزمین؛ 3 امتیاز
*پالایش نفت بندرعباس _ سفیر گفتمان تهران (پنج‌شنبه)
روی کاغذ تیم بی‌رحم نبردهای خانگی پیروز مطلق برابر تیمی است که هیچ نشانه‌ای مثبتی در بازی‌های خارج از تهران ندارد و به‌شدت بهاری بوده‌اند. پالایش نفت در این فصل فوتسالی با شدت، باهوش و سرعتی انجام می‌دهد و به جز تنها شکست مقابل مس سونگون، در سایر مبارزه‌هایش فرم فوق‌العاده‌ای داشته و هشداری برای مدعیان بوده‌اند. اگرچه سفیری‌ها به‌رغم ناکامی، تاکتیکی پویا و منظم را ارائه می‌دهند و با توجه به سطح حریف که جهشی بزرگ دارند، آیا می‌توانند این سبک را در برابر یکی از کامل‌ترین تیم‌های فصل حفظ کنند؟ یا مانند کراپ خنثی می‌شوند. اگرچه سفیری‌ها هر بار که دست کم گرفته شده‌اند، جانانه‌تر جنگیده‌اند. ضیافت‌های دو تیم همیشه سرشار از گل و تماشاگرپسند بوده و همچنین میخکوب کننده. به هر حال پالایشی‌ها به سفیر به چشم یک طعمه سه امتیازی نگاه می‌کنند و منتظر لغزش صدرنشینان در ال‌کلاسیکو خواهند بود که بالاتر از یک غول با خوش‌گذرانی به سوی تعطیلات فیفادی بروند و اکنون به‌عنوان تیمی خطرناک و با انگیزه بالا مقابل پایتخت‌نشینان ظاهر می‌شوند.
3.پالایش نفت بندرعباس؛ 12 امتیاز
7.سفیرگفتمان؛ 7 امتیاز
*سایر دیدار‌های هفته ششم به شرح ذیل است؛
فولاد زرند ایرانیان _ شهرداری ساوه 
فرش‌آرا مشهد _ کراپ الوند 
ایرالکو اراک _ پالایش نفت اصفهان 

هیئت فوتبال قم _ فولاد هرمزگان


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره