نماد آخرین خبر

اصلانیان: گاریدو هیچ‌ وقت ثبات نداشته است

منبع
ميزان
بروزرسانی
اصلانیان: گاریدو هیچ‌ وقت ثبات نداشته است

میزان/ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران در رابطه با بازی حساس این تیم برابر تراکتور تبریز گفت: هر ساله صحبت قهرمانی تراکتور و سپاهان مطرح می‌شود و در آخر فصل و بازی‌های حساس به چیزی نمی‌رسند!
امیرحسین اصلانیان با بیان اینکه بازی تراکتور و پرسپولیس در وضعیت کنونی حتی از دربی هم حساس‌تر است، اظهار داشت: نیمی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس را تراکتور خریده است و علاوه بر آن نسبت به سایر رقبا نقل‌وانتقالات بهتری داشته و پرسپولیس هم کم‌کم در حال برطرف کردن ضعف‌هایش است. با جذب میلاد محمدی پرسپولیس بهتر شد و اگر علی قلی‌زاده را نیز بتوانند در خط حمله به ترکیب تیم اضافه کنند، به کورس رقابت و قهرمانی برمی‌گردند.
وی افزود: پرسپولیس احتمالا با همان ترکیب بازی قبلی وارد میدان خواهد شد و در ظاهر فقط نام پرسپولیس در این بازی بزرگ است و در واقعیت مهره‌های تراکتور بسیار پرقدرت هستند؛ اما ما نمی‌توانیم به این موضوع اکتفا کنیم زیرا هر ساله صحبت تراکتور و سپاهان مطرح می‌شود اما باز هم آخر فصل می‌بینیم که قهرمان نمی‌شوند. امیدوارم پازل تاکتیکی گاریدو کامل شود تا بتوانیم حداکثر امتیازات را کسب کنیم.
اکنون بازی تراکتور و پرسپولیس از دربی هم حساس‌تر است
اصلانیان تصریح کرد: به هر حال این بازی یک رقابت سخت و نفس‌گیر است و پرسپولیس به عنوان تیم میهمان شرایط سخت‌تری دارد و تراکتور یک تیم بزرگ و مردمی و پرهوادار است. پرسپولیس می‌تواند در این بازی پیروز باشد اما تراکتور با مهره‌هایش می‌تواند جلوی پرسپولیس را بگیرد. در لیگ برتر شانس عنوان‌دار شدن داریم اما در لیگ نخبگان به عقیده من پرسپولیس هیچ شانسی ندارد و یک جنگ نابرابر با رقیبان متمول عربی است. چهار تیم سپاهان، استقلال، تراکتور و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند و پرسپولیس به نسبت رقبا فعلا کار سخت‌تری دارد.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: متاسفانه میانگین سنی تیم پرسپولیس بالاست و بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام که میانگین سنی بالا به تیم ضربه خواهد زد و اگر پرسپولیس به دنبال مدعی بودن در هر سه جام باشد نمی‌تواند با تیمی که میانگین سنی‌اش بالای ۳۰ است در تورنومنت‌های مختلف بجنگد و مهره‌های تکیه‌گاهش بالای ۳۳ سال باشد و وضعیت گلر باشگاه نیز هنوز معلوم نیست و همانند هندوانه دربسته است و باید در ادامه ببینیم چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

میانگین سنی بالای بازیکنان، به پرسپولیس ضربه می‌زند
وی ادامه داد: من فقط امیدوارم که بازیکنان بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند زیرا بازی اول را که نگاه می‌کردم، احساسم این بود که انگار که روی بازیکنان فشار وارد شده و با توجه به اینکه سن و سالی هم از آن‌ها گذشته و تجربه بالایی دارند، با این حال چارچوب دروازه رو گم کرده‌اند و تنها کسی که میتواند این آرامش روحی و فکری را به بازیکنان بدهد کادر فنی است. به هر حال ما شناختی از نزدیک با خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس نداریم و تنها آماری که من دارم این است که در ۸ سال اخیر از نزدیک به ۵ تیم در اواسط فصل جدا شده و ثبات فنی و عملکرد خوبی نداشته و این نکته مهمی است.
اصلانیان بیان کرد: امیدوارم گاریدو طوری تیم را ببندد که همانند تجربه‌های اخیرش به مشکل نخورد و بتواند تا آخر فصل بماند زیرا سکوهای هواداری بزرگ و کوچک نمی‌شناسند و فقط نتیجه و پپیروزی از باشگاه می‌خواهند که البته حق هم دارند و در این وضعیت اقتصادی، عاشقانه به دنبال تیمشان می‌روند و از نزدیک بازی‌ها را دنبال می‌کنند. از علی پروین که در پرسپولیس بزرگ‌تر نداریم! در سال‌های دور بعد از بازی با فجرسپاسی شیراز کاری کردند که دیگر بر روی نیمکت باشگاه ننشیند و اعضاء پرسپولیس فقط باید به دنبال نتیجه باشند.
سکوهای هواداری بزرگ و کوچک نمی‌شناسند!
پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: نمی‌دانم رضا درویش چرا این‌قدر دیر به فکر نقل‌وانتقالات افتاده است با وجود اینکه کلی فرصت داشته و نشان می‌دهد ایجنت‌ها در بازار نقل‌وانتقالات برای تیم‌های دیگر قوی‌تر عمل می‌کنند و امیدوارم در ادامه یک مهاجم خوب جذب کنند. من خودم مهاجم بوده‌ام و می‌دانم تیم‌ها برای بردن و کسب سه امتیاز به مهاجم خوب نیاز دارند که متاسفانه در خط هجومی غنی نیستیم و بازیکنی مانند آل‌کثیر امید باشگاه است در صورتی که در هیچ‌کدام از تیم‌های بزرگ دنیا نمی‌بینید امیدشان به مهاجم بالای ۳۵ سال باشد.
وی اشاره کرد: مهاجم یک سن و انقضایی دارد و اگر استثنا را کنار بگذاریم، اوج مهاجم بین ۱۸ تا ۲۸ سال است و در ۳۰ سال به بالا نیز رو به خاموشی می‌رود، اما متاسفانه در مملکت ما در ساختار پایه و آکادمی دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و دیگر در رده‌های سنی مختلف حتی یک ستاره که بتوانیم به آن امید داشته باشیم نداریم و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی به شدت دستش خالی است. فوتبال یک صنعت بزرگ با گردش مالی بالاست اما در کشور ما به جز رشد پول و هزینه، هیچ پیشرفتی نداشتیم و از لحاظ کیفی، سطح بازی‌ها افتضاح است.
فوتبال ما با پس‌مانده‌های کی‌روش و برانکو می‌چرخد
اصلانیان تاکید کرد: مثلاً اگر تلویزیون را به صورت سیاه سفید ببینید، بیننده تشخیص نمی‌دهد کدام تیم پرسپولیس است، زیرا هیچ تفاوت سطح و تفاوت فنی آن‌چنانی میان تیم‌های لیگ برتر مثل سابق وجود نداره و کیفیت فوتبال ما افت کرده است. به خاطر این که ما بازیکن نساختیم و داریم از پس‌مانده‌های قدیم برانکو و کی‌روش استفاده می‌کنیم که روبه‌تمام‌شدن هستند! سخت‌افزار فوتبال ما هم که افتضاح است و صحبت کردن راجع به آن یه خنده‌دار و تلخ است. به جای ساختن فقط داریم نابود می‌کنیم!
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: تیم‌های تهرانی زمین و ورزشگاه ندارند و پرسپولیس در خارج از آزادی ضعیف‌تر می‌شود و خودم به عینه این موضوع را در زمان بازی کردنم احساس کرده‌ام و در سال‌های گذشته ما قهرمانی را همان ورزشگاه تختی از دست دادیم. ورزشگاه تختی انرژی بسیار سنگینی دارد زیرا به کوه چسبیده و بازیکنان تهرانی اصلاً آمادگی این انرژی سنگین را ندارند. در ادامه خواهید دید که بابت این موضوع ورزشگاه آزادی، پرسپولیس و استقلال چه‌قدر امتیاز از دست خواهند داد.
به این باور رسیده‌ام که از عمد فوتبال ایران را درست نمی‌کنند!
وی اضافه کرد: به این اعتقاد رسیده‌ام که از عمد نمی‌خواهند فوتبال ما درست شود! زمین اصفهان را از قصد تخریب می‌کنند حالا یا ناآگاه هستند یا هدفشان این است و بابت یک کامپیوتر ساده مثل VAR این‌قدر جوسازی می‌کنند و این هم که وضع داوری‌مان است و قبول کنید نمی‌خواهند فوتبال ما پیشرفت کند، وگرنه آوردن چهار تا کامپیوتر و سخت‌افزار ساده و خرید یک رول چمن از هلند میان این همه هزینه گزاف و باورنکردنی در فوتبال ایران که کار سختی نیست! مهدی تاج کلی تجربه در فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته اما وضعیت ما این است!
اصلانیان یادآور شد: کشورهای عربی با آن آب و هوای افتضاح بهترین زمین‌ها را دارند و زمین تیم دسته چهارمشان درجه یک است و من تک‌تک این موارد را دیده‌ام و حتی در لیگ دسته دومشان هم بازی کرده‌ام و واقعا نمی‌شود امکانات بالای تیم‌های عربی را با تیم‌های ضعیف خودمان مقایسه کنیم.

صندلی مدیریتی به هیچ‌کس وفا نکرده حتی شما آقای درویش!
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: درویش باید بداند این صندلی مدیریتی به هیچ‌کس وفا نکرده است و به شما هم نمی‌کند! در مقاطعی فتح‌الله‌زاده وقتی در مسائل اقتصادی به مشکل خورد، خیلی راحت با آن پیشینه خوب، صندلی‌اش را ترک کرد و این صندلی برای درویش هم به همین صورت خواهد بود و اگر نتیجه نگیرند همان‌طور که گفتم، سکوها به او رحم نخواهد کرد. در کل امیدوارم بچه‌های تیم بتوانند حداکثر امتیازات در نیم فصل اول را کسب کنند تا در آخر فصل به مشکل نخورند و تیم در مدت زمان کم باقی‌مانده باز هم تقویت شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره