نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

حکم قانون به سود تراکتور و پرسپولیس!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حکم قانون به سود تراکتور و پرسپولیس!

ورزش 3/از روز گذشته و پس از اعلام مدیرعامل تراکتور و معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس مبنی بر قرارگیری نام امیرحسین حسین‌زاده و اوستون اورونوف در لیست زیر ۲۵ ساله، جنجال‌‌های زیادی در این خصوص شکل گرفت.
با این حال این دو باشگاه استعلام خود را از سازمان لیگ گرفته بودند و همانطور که شب گذشته اعلام شد، باتوجه به تحت قرارداد بودن این دو بازیکن برای فصل بیست و چهارم، نام این دو بازیکن خود را در لیست زیر ۲۵ ساله قرار دادند.
حتی باشگاه باشگاه استقلال اعلام کرد که در این خصوص از دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور شکایت خواهد کرد اما حالا اعلام سازمان لیگ نشان می‌دهد دو باشگاه سرخ‌پوش تخلف انجام نداده‌اند.

فرشید طاهری، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد استفاده باشگاه‌ها از سهمیه زیر ۲۵ سال اظهار داشت: در بند ۲ ماده ۳ آیین‌نامه نقل و انتقالات آمده بود هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به اینکه این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند. 
او در مورد اصلاح قانون توضیح داد: این بند از آیین‌نامه در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ توسط هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به این شرح اصلاح شد؛ هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به اینکه این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند «این سهمیه شامل بازیکنان دارای قرارداد یا داری مهلت تمدید با همان باشگاه را شامل می‌شود.»
مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ عنوان کرد: اگر باشگاه‌ها در خصوص نحوه استفاده از بازیکنان زیر ۲۵ سال ابهام داشته باشد موظفند از کمیته‌های تعیین وضعیت و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال استعلام بگیرند زیرا مرجع تفسیر قانون سازمان لیگ نیست.
وی افزود: در حال حاضر نیز باشگاه نساجی مازندران در این خصوص استعلام از این کمیته‌ها را انجام داد و با توجه به استعلام صورت گرفته کارت بازیکنان این باشگاه صادر و تحویل مسئولان نساجی شد. سایر باشگاه‌ها نیز برای استفاده از سهمیه زیر ۲۵ سال نیز باید از کمیته‌های تعیین وضعیت و تدوین مقررات استعلام کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره