نماد آخرین خبر

پاسخ درودگر به چرایی حضور برخی تماشاگران در داربی ۹۳

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پاسخ درودگر به چرایی حضور برخی تماشاگران در داربی ۹۳

ايسنا/ صادق درودگر گفت: مشکلي که در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه داريم، هنگام ورود و خروج آنها به استاديوم هاست و ازدحامي که ممکن است به وجود بيايد شايد اين پاندمي را تشديد کند.

صادق درودگر درخصوص ازدحام افراد در حاشيه داربي با وجود قانون ممنوعيت حضور در ورزشگاه اظهار کرد: تعداد نفراتي که در استاديوم حاضر شدند براساس آن تصميماتي است که مديران تيم ها گرفته اند. برآن اساس نفراتي در حوزه اداري يا مديريتي باشگاه ها حضور داشتند و علاوه بر اين هم تعدادي از حاميان هواداران و افرادي که در حوزه تبليغات محيطي حضور دارند، در جريان برگزاري مسابقات براي نصب و خرابي اين تبليغات کمک مي کنند. تعدادي هم ممکن است سهميه اي براي هواداران در نظر گرفته باشند که من از آن اطلاع ندارم و مربوط به مديران تيم هاست.
مي‌گفتند سازمان ليگ بايد تقاص خون کشته شده‌ها را بدهد
او در پاسخ به اين سوال که اين افراد چرا اجازه حضور در ورزشگاه را پيدا کردند؟ گفت: يک پروتکل براي آن بازي پيش بيني شده بود و مسئولان دو باشگاه هم حضور داشتند. ما بايد رفته رفته با شرايط کرونايي خودمان را سازگار کنيم. اگر خاطرتان باشد روزي که خواستيم ليگ را برگزار کنيم، مورد حمله خيلي ها قرار گرفتيم و فشارهاي زيادي به ما آمد و حرف هاي توهين آميزي شنيديم. صبوري کرديم و هيچ واکنشي نشان نداريم و سعي کرديم به موضوع درست خودمان پايبند باشيم. اين يک عقل و خرد جهاني بود. حتي يکسري مي گفتند حين برگزاري مسابقات ۵۰، ۶۰ کشته خواهيم داد. يکسري ها مي گفتند که سازمان ليگ و مسئولانش تقاص خون کشته شده ها را بايد بدهد.
عضو هيات رييسه سازمان در پاسخ به اين سوال که يعني توانستيد پروتکل ها را براي برگزاري مسابقات به طور کامل رعايت کنيد؟ گفت: با فداکاري همکارانمان، مسئولان، نيروهاي انتظامي، مربيان، بازيکنان و باشگاه ها مسابقات را برگزار کرديم و نشان داديم که مي توانيم بازي ها را صحيح برگزار کنيم. البته بعضي از مربي ها و مديران که تيمشان در آستانه افتادن بود، موضع خيلي شديدي داشتند و بعضي از مالک ها و مديران باشگاه ها هم که در چهار تيم صعود کننده به ليگ قهرمانان آسيا بودند و ممکن بود با برگزاري مسابقات جايگاه تيمشان به خطر بيفتند، مواضع ديگري داشتند.
او اضافه کرد: تنها تيم هايي که در ميانه هاي جدول بودند ما را حمايت کردند ولي ما سعي کرديم که به روز عمل کنيم و مسابقات را برگزار کنيم. خوشبختانه مسابقات هم در همه رده ها برگزار شد. ليگ سه، ليگ دو و ليگ يک، ليگ برتر و جام حذفي هم خيلي از آقايان با برخي اشخاص هم مخالفت هايي داشتند و با برگزاري بازي ها مخالفت مي کردند و مي گفتند امکان رعايت پروتکل ها هيچ فراهم نيست و تيم ها هم امکانش را ندارند. ديديد که بازي ها به خوبي برگزار شد و همه چيز درست پيش رفت. اکنون بايد وارد فاز دوم شويم. به شکلي تماشاگران را با رعايت پروتکل ها آشنا کنيم و با رعايت اين پروتکل ها رفته رفته يک تعدادي از تماشاگران را به استاديوم ها بياوريم.
ازدحام ممکن است پاندمي ويروس کرونا را تشديد کند
درودگر در پاسخ به اين سوال که چگونه مي شود باتوجه به ازدحام جمعيت و عدم رعايت پروتکل ها در ورزشگاه، تماشاگران را به ورزشگاه آورد؟ گفت: تنها مشکلي که داريم هنگام ورود و خروج تماشاگران به استاديوم هاست. ازدحامي که ممکن است به وجود بياورد شايد اين پاندمي را تشديد کند وگرنه در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه هيچ مشکلي نداريم و هر تماشاگر در فاصله دو صندلي بشيند و الزام کنيم همه ماسک داشته باشند. در کشور آلمان و روسيه هم چنين کاري را انجام دادند.
او ادامه داد: ما نبايد از مشکلات فرار کنيم و بايد به مشکلات حمله کنيم. يک شرايطي به وجود آمده است که بعد از همه اين مسائل برخي دوستان مطالبي احساسي مطرح مي کنند و صحبت هايي مي کنند که پشتوانه علمي ندارد و با شور و هيجان و يا اتهام زدن، حرف هايي را مي زنند که نمي توانند اثبات کنند. اين روش درستي نيست و ما بايد نشان دهيم مثل خيلي از کشورهاي پيشرفته جهان مي توانيم به روز زندگي کنيم و مسابقاتمان را به روز و پويا تر برگزار کنيم. ما هر کاري که مي کنيم متاسفانه يک عده اي به صورت نسنجيده حرف مي زنند.
سال آينده شکل تبليغات به اين شکل نخواهد بود
رييس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال در واکنش به اين که تبليغات روي سکوها جلوه بدي دارد گفت: در حال حاضر خودم از شکل تبليغات راضي نيستم و شکل شلخته اي دارد. از سال آينده به اين شکل نخواهد بود. در هيات رييسه طرحي را مصوب کرديم که سال آينده به شدت با تبليغات شلخته فاصله بگيريم و هارموني استاديوم را به هم نزنيم و شکلي از تبليغات را داشته باشيم که موثر و زيبا باشد. هر دو شکل تاثيرگذاري بايد وجود داشته باشد. ما رفته رفته داريم معايب را برطرف کنيم. بي عيب نيستيم ولي سعي مي کنيم ايراد ها را رفع کنيم. سال آينده ان‌شاءالله تبليغات به اين شکل نخواهد بود و قدمي رو به جلو بر مي داريم ولي نمي خواهم بگويم که کامل بي عيب مي شويم. سعي مي کنيم که کم عيب باشيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره