نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

راز محرمانه استقلال فاش شد؛ دلیل اصلی استراماچونی برای ترک ایران!

منبع
مشرق
بروزرسانی
راز محرمانه استقلال فاش شد؛ دلیل اصلی استراماچونی برای ترک ایران!

مشرق/ اتفاقاتي در آن سفر سه روزه رخ داد که تا امروز از نظرها پنهان مانده است و از قضا همان اتفاقات جرقه اوليه رفتن استراماچوني از ايران شد.
 از جمله اتفاقات محرمانه باشگاه استقلال که تعدادي از مديران آن تصميم به سربه مهر ماندن آن گرفتند ماجراهايي بود که سال گذشته در سفر استراماچوني به جزيره کيش رخ داد.
چهاردهم مهر ماه سال گذشته بود که تيم اميد استقلال و پرسپوليس دربي اميدها را در تهران برگزار مي کردند و در خبرها آمده بود که آندره آ استراماچوني سرمربي تيم بزرگسالان براي تماشاي آن ديدار به استاديوم مي رود در حالي که او با استفاده از تعطيلي چند روزه تمرينات تيم به دليل برپايي اردوي تيم ملي، بليت سفر به کيش را در جيب داشت و همان ساعتي که اميدها بازي داشتند راهي جزيره کيش شد.
اما اتفاقاتي در آن سفر سه روزه رخ داد که تا امروز از نظرها پنهان مانده است و از قضا همان اتفاقات جرقه اوليه رفتن استراماچوني از ايران شد.
در اين سفر همسر استراماچوني به اتفاق فرزندانش به گمان اينکه مقررات  شنا در سواحل کيش همانند اروپاست، با لباس شنا وارد دريا مي‌شوند که با ممانعت نيروهاي مسوول مواجه مي شوند.
درگيري لفظي رخ داده بين استرا و مأموراني که انجام وظيفه مي کردند منجر به ناراحتي شديد همسرش "داليلا" مي‌شود و سرمربي استقلال همان زمان تصميم مي گيرد در اولين فرصت ايران را ترک کند.

با عذرخواهي هاي مکرر مسئولان وقت باشگاه استقلال بابت اين موضوع و در نهايت مشاوره اي که وکيل خبره استرا به او مي‌دهد، اين مربي تصميم مي گيرد در ايران بماند و با اولين اشتباه از سوي مديران استقلال تصميمش را عملي کند.
صحبت‌هاي همسر استراماچوني با برخي دوستان و آشنايانش در ايتاليا موجب مي‌شود اين بحث تاحدودي در رسانه‌هاي ايتاليا هم منعکس شود ولي در نهايت با تدبيري که مديران استقلال و وزارت ورزش انجام مي دهند اين موضوع به کلي مسکوت باقي مي‌ماند.
استراماچوني براي عملي کردن نقشه خروج از ايران ابتدا همسر و فرزندانش را راهي کرد تا اينکه باشگاه به دليل مشکلات انتقال پول در پرداخت قسط مطالبات استرا تاخير کرده و در نهايت او با استفاده از بند فسخ يکطرفه قراردادش ايران را صبح روز بازي با پيکان (۱۸ آذر و ۲ ماه پس از آن اتفاقات) ترک کرد.
استراماچوني پس از بازگشت صحبتهايي درباره اوضاع داخلي ايران با رسانه هاي ايتاليايي انجام داده و مطالبي را عليه نظام، پيرامون اتفاقات ساحل کيش و اعتراضات آبان ماه ۹۸ بيان مي کند که البته هيچ يک در داخل انعکاس پيدا نمي کنند.
پس از اين حواشي، ماجرا از سوي مديران وقت باشگاه به شکل نمايشي براي بازگرداندن استرا ادامه پيدا مي کند در حالي که بعد از حواشي پيش آمده هرگز مجوزي براي بازگشت او صادر نمي‌شود.
در نهايت اين موضوع مسکوت مي‌ماند تا احمد سعاتمند دانسته و ندانسته در تير ماه سال جاري بار ديگر به اصرار تعدادي از اسپانسرها، موضوع بازگرداندن استرا را مطرح کند غافل از اينکه بازگشت اين مربي به ايران غيرممکن است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره