نماد آخرین خبر

۴ خرید جدید یحیی برای بازی امشب

منبع
فرهيختگان
بروزرسانی
۴ خرید جدید یحیی برای بازی امشب

فرهيختگان/ هواداران سرخ در اين روزهايي که از پايان ليگ برتر و جام حذفي گذشته، در انتظار رونمايي از خريدهاي جديد تيم‌شان هستند و امشب (اگر پخش بازي به مشکل نخورد) اين فرصت را دارند که در ليگ قهرمانان آسيا اولين نمايش پرسپوليس مدل جديد را نظاره‌گر باشند. بازيکنان جديد که برخي‌شان در گذشته ستاره بودند و به‌زعم کارشناسان افت کرده‌اند اين فرصت را دارند که به ستاره‌هاي جديد قرمزها تبديل شوند و بايد ديد گل‌محمدي مي‌تواند از آنها به‌خوبي بازي بگيرد يا خير.

شجاعي مصدوم نبود اما بازي نمي‌کند
علي شجاعي که يکي از بازيکنان تازه‌وارد پرسپوليسي‌ها به شمار مي‌رود و رقابت زيادي بين سرخابي‌ها براي جذب او هم وجود داشت، در اولين رونمايي از پرسپوليس يحيي نمي‌تواند نقشي در تيم ايفا کند و حتي نامش در اين بازي به‌عنوان بازيکن ذخيره هم ديده نمي‌شود. البته اين بازيکن مشکلي از لحاظ مصدوميت ندارد و عدم‌حضورش در ديدار مقابل التعاون به مشکلات بدني او مربوط مي‌شود.
يکي از همراهان پرسپوليس در قطر در اين رابطه به خبرنگار «فرهيختگان» گفت: «شجاعي از زمان حضورش در نساجي دچار يک مصدوميت بود و اين مشکل با تلاش پزشکان پرسپوليس رفع شد و ظرف چند روز گذشته در اختيار کادرفني قرار گرفت، اما با توجه به اينکه او در تمرينات اخير شرکت نداشت و از لحاظ بدني هم با افت مواجه بود، تصميم کادرفني بر اين بود که او فعلا با بدنساز تيم به‌صورت اختصاصي تمرين کند تا خيلي زود بتواند خودش را به ساير بازيکنان برساند.» به همين دلايل خريد جوان سرخ‌ها در بازي برابر التعاون غايب خواهد بود و با توجه به فاصله اندک تا برگزاري ديدار دوم برابر التعاون، بعيد است که او در بازي دوم هم بتواند به يحيي کمک کند.
امکانات جالب ورزشگاه و بازديد يحيي
ديروز بعد از اينکه يحيي گل‌محمدي کنفرانس خبري پيش از بازي با التعاون را در سالن کنفرانس محل برگزاري بازي برگزار کرد به‌همراه نمايندگان AFC راهي زمين ورزشگاه شهر آموزش شد تا از شرايط چمن و امکانات اين ورزشگاه بازديد کند.
هرچند يکشنبه‌شب داوود فنايي مربي دروازه‌بانان به همراه حميد مطهري دستيار اول گل‌محمدي از ورزشگاه محل برگزاري ديدار با التعاون بازديد کرده بودند، اما سرمربي سرخ‌ها هم به‌دليل حضور در ورزشگاه، خواهان بازديد از زمين ورزشگاه شد. در اين بازديد گل‌محمدي امکاناتي نظير فن‌کوئل‌هاي تهويه هوا و صندلي‌هاي علامتگذاري شده را مشاهده کرد و از امکانات اين ورزشگاه و اقداماتي که براي شرايط کرونايي درنظر گرفته بودند به‌شدت استقبال کرد.
گفتني است قطري‌ها حتي در تونل پيش از ورود بازيکنان به زمين مسابقه هم برچسب‌هايي نصب کرده‌اند تا جايگاه بازيکنان با رعايت فاصله اجتماعي مشخص شود.
حرکت سروش سوژه پرسپوليسي‌ها شد
ديروز از قطر خبر رسيد که سروش رفيعي بازيکن تيم سپاهان اصفهان به‌دليل رعايت نکردن پروتکل بهداشتي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و خروج از هتل براي ديدار با يکي از دوستانش با جريمه‌هايي از سوي AFC مواجه شده است. اين خبر خيلي زود به گوش پرسپوليسي‌هايي رسيد که در همان هتل محل اقامت سپاهاني‌ها حضور دارند و به سوژه بازيکنان اين تيم تبديل شده بود.
پرسپوليسي‌ها که در گفت‌وگو با تهران از اقدامات بازدارنده مسئولان هتل براي خروج بازيکنان و عوامل تيم‌ها گلايه و ادعا مي‌کنند که اين سختگيري‌ها آنقدر زياد است که حتي خروج از هتل به‌صورت مخفيانه هم امکان‌پذير نيست، بعد از شنيدن خبر خروج رفيعي از هتل اين موضوع را به سوژه خود تبديل کرده و به شوخي مي‌گفتند که بايد از اين بازيکن راه‌هاي فرار از هتل را سوال کنند!
رونمايي از پرسپوليس آسيايي يحيي
يحيي گل‌محمدي براي اولين بار است که در بازي ليگ قهرمانان آسياي اين فصل روي نيمکت پرسپوليس مي‌نشيند و به همين دليل بسيار علاقه‌مند است با تجربياتي که در مربيگري کسب کرده بتواند نتايج خوبي در اين رقابت‌ها بگيرد و علاوه‌بر دريافت مجوز صعود از گروه، شانس خود را براي رساندن پرسپوليس به مراحل بالاتر اين رقابت‌ها امتحان کند. هرچند گل‌محمدي براي حضور در اين رقابت‌ها مشکلاتي هم داشته که مهم‌ترين آنها در فصل نقل‌وانتقالات رقم خورد و سرخ‌ها بعد از جدايي عليپور و ترابي، با 7 بازيکن جديد به توافق رسيدند و در فاصله کمتر از 2 هفته تا شروع بازي‌ها اين نفرات را به تمرينات خود اضافه کردند.
شايد براي گل‌محمدي بيشترين موضوعي که در اين روزها اهميت داشت، رساندن بازيکنان جديد به شرايط خوب آمادگي، نزديک کردن آنها به تفکرات خودش و هماهنگي‌شان با ساير بازيکنان پرسپوليس بوده و البته خيلي خوشبينانه است اگر بگوييم که او توانسته از پس تمام اين موارد بربيايد و به‌نظر مي‌رسد که او فرصت بيشتري براي پياده کردن تفکرات جديدش در تيم نياز داشته باشد.
با اين اوصاف رقابت‌هاي آسيايي جاي آزمون و خطا نيست و او خوب مي‌داند که براي رضايت هواداران بايد تنها به پيروزي فکر کند و صعود به مرحله حذفي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا.
با اينکه طي روزهاي گذشته برخي‌ها از احتمال چيدمان 2-5-3 توسط يحيي در پرسپوليس خبر مي‌دادند اما طبق شنيده‌هاي «فرهيختگان» تيم يحيي در اين بازي هم 2-4-4 به ميدان مي‌رود و ترکيب احتمالي اين تيم هم به شکل زير است:
حامد لک، شجاع خليل‌زاده، محمدحسين کنعاني‌زادگان، سيامک نعمتي، سعيد آقايي، احمد نوراللهي، کمال کاميابي‌نيا، بشار رسن، احسان پهلوان، وحيد اميري و عيسي آل‌کثير. نکته اين ترکيب هم نيمکت‌نشين شدن دوباره رادوشوويچ است که اميدوار بود بعد از خروج بيرانوند به گلر اول تبديل شود.
البته از قطر خبر مي‌رسد که آمادگي آرمان رمضاني، يحيي را به فکر برده تا از او در ترکيب اصلي استفاده کند که اگر اين اتفاق بيفتد بايد شاهد نيمکت‌نشيني پهلوان و حضور اميري در يک خط عقب‌تر باشيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره