نماد آخرین خبر

میراسماعیلی: قضاوت درباره برداشته شدن تعلیق جودو سخت است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
میراسماعیلی:  قضاوت درباره برداشته شدن تعلیق جودو سخت است

تسنيم/  رئيس فدراسيون جودو گفت: دادگاه حکميت ورزش (CAS) شرايطي را قائل شد و ۳۰ روز فرصت داد تا اگر من و رئيس فدراسيون جهاني جودو به توافق رسيديم، رأي صادر نشود و نتيجه همان توافق باشد.
آرش ميراسماعيلي درباره جلسه روز گذشته (چهارشنبه - 26 شهريور ماه) دادگاه حکميت ورزش درباره بررسي پرونده شکايت فدراسيون جودوي ايران از فدراسيون جهاني جودو اظهار داشت: واقعاً جلسه بسيار سنگين و حساسي بود که حدود 9 ساعت به طول انجاميد. در اين جلسه سه داور، وکلاي طرف مقابل و نمايندگان آنها نيز حضور داشتند.
وي در ادامه تصريح کرد: هيئت ايراني از هشت صبح در دادگاه مستقر شد و بعد از توضيحات شهود پرونده ما، شهود آنها نيز تک‌ به تک صحبت و وکلا لايحه‌هاي خود را ارائه کردند. دو ساعت مانده به پايان جلسه، ويزر رئيس فدراسيون جهاني جودو نيز به جلسه اضافه شد و صحبت‌هاي را مطرح کرد و من نيز مسائلي را بيان کردم. در خلال زمان استراحت 20 دقيقه‌اي دادگاه، مذاکراتي هم با ماريوس ويزر درباره پرونده داشتم.
رئيس فدراسيون جودو درباره رأي دادگاه CAS نيز خاطر نشان کرد: با توجه به جميع جهات، دادگاه حکميت ورزش (CAS) شرايطي را قائل شد و 30 روز فرصت داد تا اگر من و رئيس فدراسيون جهاني جودو به توافق رسيديم، رأي صادر نشود و نتيجه همان توافق باشد، اما اگر توافقي حاصل نشود، بعد از 30 روز از سوي دادگاه CAS رأي صادر و طبيعتاً برنده و بازنده مشخص خواهند شد.
ميراسماعيلي با تقدير از هيئت اعزامي جودوي ايران گفت: بايد از نصرالله سجادي، محمدرضا داورزني و مجيد زارعيان تشکر کنم که واقعاً عالي بودند. وکلاي ما نيز با قدرت ظاهر شدند و خدا را شکر شرايطي فراهم شد تا دفاعيات بسيار خوبي صورت بگيرد. تلاش خواهيم کرد در تهران نيز جلساتي را داشته باشيم و به جمع‌بندي برسيم. گزارش اين دادگاه را نيز ارائه خواهيم کرد و پس از جمع‌بندي، گزارش آن را خدمت همه دوستان و عزيزان اعلام مي‌کنيم.
وي درباره مذاکرات 20 دقيقه‌اي خود با ماريوس ويزر هم به تسنيم اظهار داشت: صحبت بسيار دوستانه و صميمانه‌اي را انجام داديم. واقعاً برخورد ويزر دوستانه و صميمانه بود و صحبت‌هاي مختلفي نيز انجام داديم که به نوعي روي رأي ابتدايي دادگاه CAS تأثير داشت. قبلاً گفته بودم و باز هم تکرار مي‌کنم که بعد از صدور هر رأيي طبيعتاً با فدراسيون جهاني کار و تعامل خواهيم داشت تا براي آينده جودوي ايران کار کنيم. چه برنده اين پرونده باشيم و چه رأي به نفع ما نباشد، با فدراسيون جهاني کار خواهيم داشت و اميدوارم در اين قضيه در تهران نيز به نتيجه خوبي برسيم.

رئيس فدراسيون جودو در پاسخ به اين پرسش که با توجه به مذاکره با ويزر و جلسه CAS، مي‌توان به برداشته شدن تعليق جودوي ايران اميدوار بود، گفت: قضاوت در مورد اين موضوع در حال حاضر سخت است. روز بسيار سخت و پرونده بسيار حساسي داشتيم که تبليغات زيادي روي آن انجام شده بود. نمي‌خواهم پيش‌بيني و قضاوتي داشته باشم، اما وکلاي ما تأثيرگذار بودند و اسناد و ادله خوبي ارائه کردند. اگر ما و فدراسيون جهاني توافق و مذاکرات خوبي داشته باشيم، تأثير بيشتري خواهد داشت، اما با هر رأيي اميدوارم شرايط را به سود جودوي ايران تغيير بدهيم.
ميراسماعيلي با تمجيد از عملکرد وکلاي پرونده جودوي ايران گفت: وکلاي ما بسيار عالي دفاع کردند و واقعاً به اين موضوع افتخار کردم. هيئت اعزامي نيز بسيار پروزن بود. سوابق سجادي و داورزني نقطه قوت بسيار خوبي بود و اميدوارم در نهايت نيز بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم. بايد از همه دوستان و عزيزان و به خصوص جامعه جودوي ايران که نگران بودند و از ما حمايت کردند، تشکر کنم. از سلطاني‌فر، علي‌نژاد و صالحي اميري که کنار ما بودند نيز تشکر مي‌کنم. پيگيري آنها از ابتداي روز گذشته باعث دلگرمي ما بود. اميدوارم که شرايط به نفع جودوي ايران رقم بخورد و باعث خوشحالي مردم عزيز کشورمان شويم.
وي راجع به شهادت شهود ايراني عليه پرونده جودوي ايران و خوشحالي آنها از اين اقدام با فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي گفت: براي شهود ايراني تنها مي‌توانم دعا کنم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره