نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

خط و نشان پرسپولیسی‌ها برای التعاون

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
خط و نشان پرسپولیسی‌ها برای التعاون

خبر ورزشي/ پرسپوليس موفق شد التعاون را شکست دهد و گامي بلند براي صعود به مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا بردارد.
 پرسپوليس دست به کار بزرگي زد و صدرنشين گروه را با تيمي که ترکيب آن متحول شده، شکست داد. سرخپوشان ۵ بازيکن جديد را در ترکيب خود ديدند و با اين شرايط، يک برد شيرين را به نام خود سند زدند. به همين خاطر، طبيعي است که اردوي تيم کاملاً متفاوت از قبل باشد. همراه تيم بوديم و از اين اردو خبر‌ها و حواشي را مي‌خوانيد.
فوراً از ورزشگاه خارج شويد!
به محض اتمام بازي با التعاون عربستان، ناظر مخصوص کنفدراسيون فوتبال آسيا و همچنين مأمور امنيتي کميته اجرايي ليگ قهرمانان آسيا به رختکن هر دو تيم فرصت ۳۰ دقيقه‌اي داد تا از ورزشگاه خارج شده و با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي راهي هتل محل اقامت خود شوند. بازيکنان که با برد کارشان مقابل التعاون را پشت سر گذاشته بودند، به اين موضوع اعتراضاتي داشتند.
آل‌کثير مشکلي ندارد
بعد از اينکه عيسي آل‌کثير از ترکيب تيم خارج شد، دوربين‌هاي فيلمبرداري نمايي بسته از او به تصوير کشيدند که مشغول يخ‌درماني بود. در اين مورد، يکي از اعضاي کادر فني پرسپوليس به ما گفت: «عيسي مشکلي ندارد. طبيعي است که بعد از انجام آن بازي پرفشار، بازيکنان دچار گرفتني‌هاي عضلاني شوند. او به بازي برگشت مي‌رسد و اميدواريم هيچ يک از بازيکنان‌مان در اين وضعيت دچار آسيب‌ديدگي نشوند.»

شوخي با شجاع
بازيکنان پرسپوليس وقتي شنيدند شجاع خليل زاده زننده گل تيم به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شده، در فاصله ورزشگاه تا هتل محل اقامت تيم، سر به سرش گذاشتند و کلي گفتند و خنديدند. البته برخي هم اعتقاد داشتند حق حامد لک بود که بهترين بازيکن شود، اما چون شجاع خيلي پسر خوبي است، ايرادي ندارد!
زرنگي افشين
افشين پيرواني بعد از آنکه توانست مسئولان کنفدراسيون آسيا را مجاب به رضايت براي تغيير محل اسکان سرخپوشان کند، يک مجوز مهم ديگر براي پرسپوليس در قطر گرفت. او با لابي‌هاي خود موفق شد اجازه حضور حميد مطهري مربي و مهرداد خانبان آناليزور تيم هنگام برگزاري ديدار الدحيل قطر و شارجه امارات در ورزشگاه اجوکيشن سيتي دوحه را بگيرد. اين ديدار قبل از شروع بازي برگشت پرسپوليس و التعاون؛ جمعه‌شب و از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار مي‌شود و دو مربي سرخپوشان مأمور آناليز حريفان بعدي مي‌شوند.
کري‌خواني شروع شد
برخي بازيکنان تيم پرسپوليس در پايان ديدار با التعاون، براي تعدادي از بازيکنان تيم عربستاني کري خواندند و از آن‌ها خواستند حتماً براي بازي جمعه‌شب هم به استاديوم بيايند! اين کري‌خواني در فضايي محترمانه بود و سرخ‌ها مي‌گفتند جمعه هم منتظرتان هستيم. برد مقابل اين حريف عربستاني، به همه هواداران پرسپوليس هم چسبيد، اما متأسفانه باز هم برخي به حساب‌هاي کاربري باشگاه حريف پرسپوليس رفته و با ادبيات عجيبي براي اين حريف کري خواندند.
همه چيز قاطي شد
فشردگي شديد تقويم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به پرسپوليسي‌ها زمان سر خاراندن هم نمي‌دهد. آن‌ها عصر ديروز هم ريکاوري انجام دادند و هم تمرين کردند تا براي بازي فرداشب برابر التعاون آماده شوند. در اين جلسه تمريني، يحيي تلاش مي‌کرد انگيزه بازيکنانش را در بالاترين سطح ممکن حفظ کند، اما برنامه‌هاي فني و تاکتيکي پرسپوليس قاطي شده که به خاطر فشردگي بازي‌ها، امري قابل پيش‌بيني بود.
بشار و عيسي مترجمان پرسپوليس
دو بازيکن پرسپوليس که قدرت صحبت به زبان عربي را دارند، به محبوب‌ترين بازيکنان تيم از نگاه اعضاي حاضر در اردوي دوحه تبديل شده‌اند. عيسي آل‌کثير مهاجم جنوبي پرسپوليس و همچنين بشار که حالا غير از زبان عربي، زبان فارسي را نيز به خوبي صحبت مي‌کند، به عنوان مترجم در خدمت بازيکنان هستند و هر جا سرخپوشان نياز به صحبت با زبان عربي دارند، از بشار و عيسي کمک مي‌گيرند.
آمار جالب گل خليل زاده
گل شجاع خليل‌زاده به التعاون در واقع چهارمين گل او به تيم‌هاي عربستاني با پيراهن پرسپوليس بود. شجاع در اين بازي، تک گل ۳ امتيازي سرخ‌ها را به ثمر رساند و اين چهارمين گل او با پيراهن پرسپوليس مقابل تيم‌هاي عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا بود. شجاع پيش از اين سه بار موفق شده بود دروازه الاهلي عربستان را باز کند. يکي از گل‌هاي خليل‌زاده که يک قيچي برگردان زيبا بود، به عنوان بهترين گل فصل ليگ قهرمانان آسيا انتخاب شد.

فاصله‌گذاري و قوانين دست و پا‌گير
قبل، حين و بعد از ديدار پرسپوليس مقابل التعاون، سختگيري کرونايي براي اعضاي هر دو تيم انجام شد و آن‌ها تحت تأثير اين قوانين بودند به خصوص بازيکنان پرسپوليس که مجبور شدند در طول بازي، به فاصله دومتري از همبازيان خود بنشينند. حتي هنگام تشکيل صف در تونل يا عکس تيمي و رعايت اصول بهداشتي موقع خروج از ورزشگاه، اين قوانين ادامه يافت و سرخ‌ها را آزار داد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره