نماد آخرین خبر

در فولاد چه خبر است؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
در فولاد چه خبر است؟

ايسنا/ اولين ملي‌پوش تيم فوتبال فولاد خوزستان در واکنش به عذرخواهي سعيد آذري بابت اتفاقات ديدار اين تيم مقابل پيکان، گفت: آقاي آذري راهي جز عذرخواهي نداشت و به نظرم مجبور شد که معذرت‌خواهي کند.

افشين حاجي‌پور در خصوص اتفاقات اخير بازي تيم‌هاي فولاد و پيکان و دست‌کاري در متراژ زمين ورزشگاه شهداي فولاد، اظهار کرد: من به عنوان پيشکسوت فولاد از جامعه فوتبال ايران و هواداران فوتبال به خاطر حواشي که پيرامون اين ديدار رخ داد، عذرخواهي مي‌کنم. نبايد دست به کارهايي دور از اخلاق زده شود زيرا اين کارها باعث خجالت است و حتي نمي‌توانيم سرمان را از خجالت بالا بياوريم. انجام چنين کارهايي در شان فوتبال خوزستان که افرادي همچون دهداري‌ها را تحويل فوتبال ايران داده است، نيست.
وي عنوان کرد: هر استاني با يک برند شناخته مي‌شود؛ يکي از دوستان مربي به من مي‌گفت استان اصفهان با گَزش معروف است و خوزستان با فوتبالش شهرت دارد و با توجه به اين‌که فوتبال در خوزستان شناخته شده است، انتظار داشتيم که آقاي آذري اقدامات بهتري براي باشگاه فولاد انجام دهد اما متاسفانه در بازي با پيکان اتفاقاتي افتاد که به دور از شان باشگاه فولاد و جوانمردي در فوتبال بود.
بازيکن سال‌هاي دور فولاد در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين‌که سعيد آذري شهامت به خرج داد و از مردم عذرخواهي کرد، به نظر مي‌رسد بايد ديگر اين موضوع کنار گذاشته شود تا فولاد بتواند در مسير موفقيت به کار خود ادامه دهد، عنوان کرد: آقاي آذري راهي جز عذرخواهي نداشت و به نظر من مجبور شد که معذرت‌خواهي کند. در واقع باشگاه فولاد فقط به خاطر اين‌که محمد نادري بازيکن پيکان اوت‌زن خوبي است، اقدام به تغيير در متراژ زمين داشت و آيا اين بازي و کسب يک امتياز آن‌قدر ارزش داشت که عرض زمين را تغيير دهند؟ به نظرم اگر نقاط ضعف برطرف مي‌شد، خيلي بهتر بود تا عرض زمين را دست‌کاري کنند. از همه بدتر اين است که کارگران دور فلکه شهر را جمع و يک شبه عرض زمين را زياد کنند و دور زمين را هم باتلاق کنند. به هيچ طريقي اين کار قابل هضم نيست. زماني که ما در باشگاه فولاد بوديم اصلا چنين کارهايي مطرح نبود.
وي گفت: ما نسلي بوديم که در بيابان‌هاي گمبوعه اهواز تمرين مي‌کرديم و بدن‌سازي‌مان روي پله‌هاي ورزشگاه تختي بود و هيچ خبري هم از استاديوم اختصاصي و امکانات اختصاصي نبود اما با همين شرايط از ليگ دو کشور تا قهرماني در ليگ برتر پيش رفتيم و جاي تاسف دارد که حالا شاهد چنين رفتارهاي غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي در باشگاه فولاد هستيم. البته به نظر من اين اقدام باشگاه فولاد نشات گرفته از چند فکر بوده است.
حاجي‌پور در پاسخ به اين سوال که شايد واقعا تنها هدف باشگاه فولاد آماده‌سازي زمين براي بازي‌هاي آسيايي بوده است و شايد بهتر است نيمه پر ليوان هم ديده شود، عنوان کرد: نمي‌خواهم از کسي اسم ببرم اما به نظر من کادر فني فولاد هم در اين قضيه و اين فکر که بايد عرض زمين دست‌کاري شود، سهيم هستند. به نظرم عذرخواهي آقاي آذري کافي نيست زيرا اين اقدام آگاهانه و صرفا به خاطر بازي با پيکان و پرتاب‌هاي بلند اوت بازيکن اين تيم انجام شد. مراجع نيز بايد به اين قضيه ورود کنند و مشخص شود چرا اين اقدام صورت گرفته است و مديريت باشگاه فولاد بايد پاسخگو باشد تا از انجام اقدامات ديگر جلوگيري شود و مبادا چنين اقدامات غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي در فوتبال ايران باب شود. باشگاه فولاد مديراني چون دهکردي، رضاييان و باقري و بزرگاني چون سياوش بختياري‌زاده، ايمان مبعلي، حسن هوري و جلال کاملي‌مفرد را داشته است که واقعا صادقانه کار کرده‌اند و انتظار مي‌رود ديگر مديراني که در راس اين باشگاه قرار مي‌گيرند، با همان روش کار کنند.
وي خاطرنشان کرد: فولاد در بدترين شرايط امکاناتي بهترين نتايج و قهرماني‌ها را کسب کرده است و اکنون هم مي‌توان در شرايطي که روح پاک فوتبال برقرار باشد به اين موفقيت‌ها رسيد اما نمي‌دانم چرا بايد طي اين دو سال اخير اين‌قدر حاشيه وارد تيم فولاد شود، در حالي که بايد موضوعات مختلف مديريت شوند. فولاد حتي اگر قهرمان شود، هواداران واقعي اين تيم متوجه يکسري قضايا هستند.
اين پيشکسوت باشگاه فولاد در ادامه با اشاره به نحوه يارگيري اين تيم نيز عنوان کرد: فولاد اين فصل مهره‌هاي خوبي جذب کرده البته متاسفانه برخي بازيکن‌هايي که با قيمت بالا جذب شده‌اند و مبلغ قراردادشان هم بيش از يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان است، هنوز از آنها بازي گرفته نشده است و روي نيمکت هستند که از مسئولان اين باشگاه مي‌خواهم به اين موضوع ورود کنند. در صورتي که به نظر من با اين مبالغ مي‌توانستند بازيکناني با کارايي بيشتر جذب کنند. به هر حال بسيار علاقه‌مندم بدانم اين بازيکن‌ها بر چه اساسي به خدمت گرفته شده‌اند و خيلي دوست دارم بدانم، بودجه ۱۸۰ ميليارد توماني که از آن ياد مي‌شود، صرف چه اموراتي شده است. اميدوارم يک نفر پيدا شود و بيايد و اين قراردادها را بررسي کند.
وي افزود: باشگاه فولاد يکي از باشگاه‌هاي حرفه‌اي کشور محسوب مي‌شود و داراي بهترين امکانات است و خود من به عنوان مربي در اين باشگاه فعاليت داشته‌ام و مي‌دانم يک بازيکن در آکادمي اين باشگاه از سن نونهالان و نوجوانان تا زماني که به رده سني بزرگسالان راه پيدا کند، هشت سال روي آن کار مي‌شود اما امسال در فولاد چه خبر است که در ترکيب اين تيم تنها يک يا دو بازيکن خوزستاني مي‌بينيم؟ اينجا خوزستان است و بايد توجه بيشتري به استعدادهاي ناب اين استان شود. مثل همان زماني که ۱۱ نفر اصلي تيم‌ملي از خوزستان بودند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره