نماد آخرین خبر

معضل بزرگ تیم اسکوچیچ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معضل بزرگ تیم اسکوچیچ

ايسنا/ ضعف دفاعي تيم ملي در ديدار با سوريه هم به چشم آمد و ايران خوش شانس بود که ديرک دروازه و همينطور عليرضا بيرانوند را براي بسته نگه داشتن چارچوب، در اختيار داشت.
اسکوچيچ بارها از نگراني خود براي رفع مشکلات در خط دفاعي تيم ملي سخن گفته است. او چندي قبل عنوان کرده بود که تنها نگراني او مربوط به خط دفاعي است و تيمش مشکلي در خط حمله ندارد.
اين مشکل در هر سه بازي گذشته ايران مقابل رقباي خود يعني ازبکستان، بوسني و سوريه نمود داشته و هنوز کادرفني راهکاري براي حل آن پيدا نکرده است. در غيبت بازيکناني مانند مرتضي پورعلي‌گنجي و صادق محرمي، مشکل دفاعي ايران در ديدار اخير با سوريه بيش از گذشته هم به چشم آمد و چندين بار دروازه تيم ملي به بدترين شکل ممکن تهديد شد.
همه به خصوص کادرفني تيم ملي از ضرورت کسب پيروزي مقابل تيم‌هاي عراق و بحرين خبر دارند. حتي کسب تساوي هم در اين دو ديدار دوستانه دغدغه‌هاي ايران را برطرف نمي‌کند. در نتيجه هر دو رقيب تيم ملي به جاي بازي تهاجمي، چشم به بازي تدافعي و ضدحملات تند و تيز به روي دروازه ايران خواهند داشت.
با در نظر گرفتن اين موارد و همينطور ضعف ايران در خط دفاعي، مي‌توان به نگراني اسکوچيچ پي برد چرا که دريافت گل از عراق و بحرين بدترين اتفاق ممکن براي بازگشت ايران به جدول مسابقات انتخابي جام جهاني است.
*ترکيب‌هاي مختلف براي رفع ضعف دفاعي ايران

اسکوچيچ براي حل اين مشکل در دو بازي دوستانه با ازبکستان و بوسني با ترکيب‌هايي نه چندان قديمي در خط دفاعي به ميدان رفت. او با استفاده از سه مدافع مرکزي يعني پورعلي‌گنجي، خليل‌زاده و کنعاني‌زادگان و استفاده از صادق محرمي و ميلاد محمدي به عنوان دو مدافع - هافبک و همينطور دو هافبک دفاعي يعني احسان حاج‌صفي و احمد نوراللهي سعي در بهبود عملکرد خط دفاعي داشت که تاحدودي هم خوب بود ولي همچنان مشکلات ديده مي‌شد.
در بازي با سوريه، ترکيب تيم ملي تغيير کرد و کاملا هجومي بود. استفاده از خط دفاعي چهاره نفره با استفاده از دو مدافع چپ و راست کوتاه قامت اما تند و تيز براي شرکت در حملات، باعث شکاف‌هايي در خط دفاعي شده بود که آمادگي بيرانوند و همينطور خوش‌شانسي ايران مانع از بازي شدن دروازه تيم ملي شد.
اسکوچيچ از هم اکنون حدود دو ماه فرصت دارد تا مشکلات تيمش را برطرف کند. او در اردوي کيش اين فرصت را به دست خواهد آورد تا همچنان روي ضعف دفاعي تيم ملي کار کند و تا بازي‌هاي سرنوشت‌ساز مقابل بحرين و عراق، به راهکار مناسب دست يابد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره