نماد آخرین خبر

کارلوس کی‌روش - تراکتور چقدر حقیقت دارد؟

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
کارلوس کی‌روش - تراکتور چقدر حقیقت دارد؟

خبر ورزشي/ در روزهايي که محمدرضا زنوزي مالک تراکتور کمترين توجه ممکن را به اين تيم نشان مي‌دهد، شايعه شده او در حال مذاکره با کارلوس کي‌روش است تا براي فصل آينده هدايت اين تيم را به سرمربي پرتغالي بسپارد.
مسئله حضور کي‌روش در تراکتور از مدت‌ها پيش مطرح بوده است. ۲ دليل کاملا ساده وجود دارد که نشان مي‌دهد بازگشت کي‌روش به فوتبال ايران چيزي شبيه «افسانه» است.
استخدام کارلوس کي‌روش مستلزم پرداخت وجهي سنگين به‌ عنوان دستمزد است. اين مربي اواخر دوران حضورش در تيم ملي ايران سالانه تقريبا ۲ ميليون يورو دريافتي معاف از ماليات داشت و در کلمبيا اين رقم افزايش هم پيدا کرد. او به تازگي نامزد هدايت تيم ملي آفريقاي جنوبي بود و گفته مي‌شود براي همکاري با اين تيم، سالانه ۵/۳ ميليون يورو دستمزد خواسته بود.
حالا شما فکر مي‌کنيد او براي کار در ايران (اعم از تراکتور يا هر تيم ديگري) چقدر پول خواهد خواست؟ و آيا محمدرضا زنوزي توانايي پرداخت اين مبلغ را دارد؟ اگر او اين همه پول داشت، منطقي‌تر نبود که احسان حاج‌صفي را در تراکتور نگه دارد؟ يا ترتيبي بدهد که اشکان دژاگه و مسعود شجاعي در واپسين هفته‌هاي قراردادشان در تبريز باقي بمانند؟ اين اواخر نشانه‌هاي بسيار زيادي از بحران مالي تراکتور بروز کرده و اين کاملا در تعارض با داستان حضور کي‌روش يا هر مربي نامدار ديگري در اين تيم است.
مسئله ژانر هم مهم است. اصلاً شما تصور کنيد کارلوس کي‌روش به‌طور رايگان حاضر به‌کار باشد. داستان اين است که او در آستانه ۷۰ سالگي ديگر حوصله کار در حوزه باشگاهي را نخواهد داشت. فضاي سرمربيگري در باشگاه با تيم ملي بسيار متفاوت است. تيم ملي سالي دو سه اردو و ۵ يا ۶ مسابقه پيش رو دارد و گاهي هم تورنمنتي پيش مي‌آيد که آن هم به‌صورت فشرده برگزار خواهد شد. تيم باشگاهي اما هر روز تمرين دارد، هر هفته بازي است و هر ۲ هفته يک‌بار مسافرت بين شهري انتظار سرمربي را مي‌کشد. تازه بازي‌هاي برون‌مرزي احتمالي و جنگ در چند جبهه همزمان هم وجود دارد. به همين دليل هم معمولا (نه هميشه) مربيان در جواني کار در حوزه باشگاهي را انتخاب مي‌کنند و بعد که پا به سن گذاشتند دنبال يک نيمکت ملي مي‌روند.
شما حالا منتظر باش کارلوس کي‌روش هدايت تراکتور را به‌دست بگيرد و سهيل مهدي در آخرين ساعات به او اعلام کند بازي تيمش ۲۴ساعت عقب افتاده است!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد