logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

ام‌اس‌آی اولین کنسول دستی دنیا با پردازنده بسیار قدرتمند Lunar Lake را معرفی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
ام‌اس‌آی اولین کنسول دستی دنیا با پردازنده بسیار قدرتمند Lunar Lake را معرفی کرد

زومیت/ کنسول دستی ام‌اس‌آی Claw 8 AI Plus با پردازنده‌ی قدرتمند اینتل و باتری بزرگ معرفی شد.
 
درحالی‌که فقط سه ماه از عرضه اولین کنسول دستی MSI می‌گذرد، این شرکت در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ از جانشین احتمالی آن رونمایی کرد. Claw 8 AI Plus پردازنده اینتل Meteor Lake نسل قبل را کنار گذاشته است و از سری Lunar Lake بهره می‌برد.

علاوه‌براین نمایشگر ۷ اینچی مدل قبلی کنسول دستی ایسوس که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند اکنون در نسخه‌ی جدید با صفحه‌نمایش ۸ اینچی جایگزین شده است.

به‌گفته‌ی MSI، کنسول دستی Claw 8 AI Plus از باتری حجیم ۸۰ وات‌ساعتی بهره می‌برد که آن را در رده‌ی بزرگ‌ترین باتری فعلی در کنسول دستی ویندوزی یعنی ایسوس ROG Ally X قرار می‌دهد. آن لی، کارشناس بازاریابی MSI در گفت‌وگو با ورج تأکید می‌کند با وجود اندازه‌ی بزرگ‌تر نمایشگر کنسول دستی شرکتش، همچنان نرخ نوسازی روان ۱۲۰ هرتز را با فناوری نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) ارائه می‌دهد.


نسخه‌ی ویژه‌ی کنسول دستی MSI Claw با تم Fallout

MSI Claw 8 مثل ROG Ally X ایسوس، از درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ بهره خواهد برد. این محصول اکنون به‌جای پاور دو کابله‌ی نسل قبل، از شارژر دیواری بهره می‌برد و دکمه‌های LB/RB از نظر احساس لمس بهبود یافته‌اند.

درحال‌حاضر می‌دانیم که پردازنده‌ی Lunar Lake اینتل در کنسول ام اس آی مدل MSI Claw 8 AI Plus از نظر قدرت گرافیکی تا ۵۰ درصد بهتر از Meteor Lake است و پردازنده‌ی گرافیکی Xe2 آن نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند.

MSI نسخه‌ی ویژه‌ی دیگری از کنسول دستی خود را با تم FallOut معرفی کرد که شباهت زیادی به مچ‌بند‌های کامپیوتری Pip-Boy بازی مذکور دارد. البته این نسخه‌ بر پایه‌ی مدل ۷ اینچی MSI Claw ساخته شده است؛ بنابراین از پردازنده‌ی Meteor Lake بهره می‌برد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره