logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل واچ در خدمت حیات وحش؛ کنترل ضربان قلب شیرها با ساعت هوشمند اپل

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ دامپزشکان کشف کرده‌اند که با پیچاندن اپل واچ به دور زبان شیرها می‌توان ضربان قلب آن‌ها را بررسی کرد. دکتر «کلوئی بیوتینگ»، دامپزشک استرالیایی، ویدیویی را از این رویکرد به اشتراک گذاشته است که در آن اپل واچ به دور زبان یک شیر بیهوش بسته شده است.

دکتریبوتینگ این رویکرد را استفاده‌ای «خارج‌ازدستور» از فناوری اپل می‌نامد و توضیح می‌دهد که اپل واچ چگونه می‌تواند به دامپزشکان کمک کند تا نظارت بیشتری بر حیوانات بیمار داشته باشند. او می‌گوید که اپل‌واچ حتی در زمینه نظارت بر ضربان قلب‌ فیل‌ها نیز کارایی دارد و این کار با چسباندن ساعت به گوش آن‌ها انجام می‌شود.

نظارت بر ضربان قلب شیر با اپل واچ!
ایده استفاده از اپل‌واچ برای نظارت بر ضربان قلب شیر اولین بار توسط دکتر «فابیولا کوئسادا» و دکتر «برندن تیندال» که هر دو دامپزشک حفاظت از حیات وحش هستند، مطرح شد.

 
کارشناسان می‌گویند این کشف بسیار مهم است، زیرا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در هنگام کار با حیوانات، نظارت بر آن‌ها بدون تجهیزات بیمارستانی است. همچنین بسیاری از دستگاه‌های نظارتی اغلب برای حیوانات کوچک‌تر طراحی شده‌اند و زمانی که از آن‌ها برای حیوانات بزرگ‌تر یا پشمالو استفاده شود، دقت نظارت نیز کاهش پیدا می‌کند.

البته دقیقاً نمی‌توان تشخیص داد که از کدام مدل پل واچ برای نظارت بر ضربان قلب شیر و فیل استفاده شده است، اما تمام مدل‌های آن دارای سیستم نظارت بر ضربان قلب هستند. اپل هنوز هیچ بیانیه‌ای درباره کشف قابلیت جدید اپل واچ منتشر نکرده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره