logo

درخواست گوگل برای رسیدگی به شکایت وزارت دادگستری آمریکا پیش از محاکمه رد شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
درخواست گوگل برای رسیدگی به شکایت وزارت دادگستری آمریکا پیش از محاکمه رد شد

دیجیاتو/ قاضی این پرونده درخواست گوگل برای تصمیم‌گیری زودتر از موعد محاکمه در شهریورماه را رد کرد.

قاضی فدرال پرونده انحصار تبلیغات گوگل، درخواست این غول فناوری برای تصمیم‌گیری زودتر از موعد را رد کرد. اکنون شرکت آلفابت باید در فرایند محاکمه از خود در برابر تمام ادعاهای وزارت دادگستری ایالات متحده مبنی بر انحصار گوگل در حوزه فناوری‌های تبلیغات آنلاین دفاع کند.

براساس گزارش بلومبرگ، «لئونی برینکما»، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در جلسه استماع در ویرجینیا گفت که اجازه می‌دهد این پرونده به محاکمه برود و همانطور که مقرر شده بود این دادگاه در سپتامبر (شهریورماه) برگزار می‌شود. برینکما می‌گوید که موارد بسیار زیادی در این پرونده وجود دارد که مورد مناقشه هستند.

دادگاه محاکمه گوگل و وزارت دادگستری آمریکا
گوگل به دنبال قضاوت اجمالی درباره این پرونده بود و می‌خواست قبل از محاکمه درباره آن تصمیم‌گیری شود. این شرکت استدلال کرده که مجریان ضدانحصار نتوانستند نشان دهند که این شرکت حداقل 70 درصد از بازار را در بخش تبلیغات وب کنترل می‌کند.

شرکت‌هایی که به دلیل نقض قوانین ضدانحصار از آن‌ها شکایت می‌شود، اغلب به دنبال اجتناب یا محدودکردن طرح مسائلی هستند که باید در فرایند محاکمه ارائه شوند. در شکایت ضدانحصار دیگر وزارت دادگستری علیه گوگل درباره تجارت جستجوی آن، این غول فناوری یک قاضی را متقاعد کرد که برخی از ادعاهای مطرح‌شده توسط دادستان کل را قبل از محاکمه رد کند.

سال گذشته میلادی، این سازمان از گوگل شکایت کرد و ادعا کرد که بازار فناوری‌های تبلیغات را در انحصار خود درآورده است که برای خرید، فروش و ارائه تبلیغات ویدیویی و نمایش تبلیغات آنلاین استفاده می‌شود.

وزارت دادگستری پس از درخواست غرامت از طرف آژانس‌های دولتی فدرال که تبلیغات آنلاین خریداری کرده‌اند، درخواست محاکمه با هیئت منصفه کرد. اما پس از آنکه گوگل یک چک به مبلغ 2.3 میلیون دلار برای پوشش خسارات ادعایی دولت به وزارت دادگستری ارسال کرد، قاضی برینکما هفته گذشته حکم داد که این پرونده به‌صورت یک محاکمه بدون هیئت منصفه برگزار خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره