logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کوچکترین گوشی جهان؛ لیست گوشی های کوچک دنیا

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
کوچکترین گوشی جهان؛ لیست گوشی های کوچک دنیا

شهر سخت افزار/ این روزها رقابتی تنگاتنگ برای افزایش ابعاد گوشی‌های هوشمند میان سازندگان در جریان است. گوشی‌هایی که به سختی می‌توان آنها را در دست خود نگه داشت. به همین دلیل برخی کاربران به فکر استفاده از گوشی‌های ساده یا کوچک افتاده‌اند. اما اگر به دنبال یک گوشی خاص بوده و می‌خواهید بدانید که کوچکترین گوشی های جهان کدامند، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم کوچک ترین گوشی دنیا را برایتان معرفی کنیم.

این روزها گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های متنوع در ابعاد و اندازه‌های مختلفی روانه بازار شده‌اند. گاه این گوشی‌ها به قدری بزرگند که در دست گرفتن آنها کار مشکلی است و این در حالی است که ساعت‌ها باید این دستگاه سنگین را در دست خود بگیرید.

از طرفی هم کار کردن با گوشی‌های هوشمند بزرگ و لمسی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و شاید نسبت به این موضوع حس خوبی نداشته باشید. بنابراین به عنوان یک گزینه بهتر است به سراغ گوشی‌های ساده بروید. گوشی‌هایی با امکانات و اندازه‌های مختلف که می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند.

کوچکترین گوشی های جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟
رقابت بر سر عرضه گوشی‌های بزرگ به اوج خود رسیده و کاربران نیز گوشی‌های بزرگتر را به نمونه‌های کوچکتر ترجیح می‌دهند. حتی گوشی‌های تاشو با فرم فاکتور مشابه گلکسی زد فولد‌ها نیز یک تبلت را در قالب یک گوشی در اختیارتان قرار می‌دهند.

در این میان برخی کاربران به دنبال گوشی‌هایی با ابعاد بسیار کوچک می‌گردند. گوشی‌هایی که از امکانات قابل قبولی برخوردار بوده و می‌توانند نیازهای کاربران را برطرف کنند. کوچک ترین گوشی دنیا اندازه بسیار کوچکی داشته و بسیار سبک است و می‌توان آن را با خود به هرجایی برد.

این گوشی‌های کوچک واقعاً کوچک بوده و به راحتی در جیب یا کیف شما جا می‌شوند و از تمامی امکانات یک گوشی هوشمند برخوردارند. حتی برخی از آنها پنل لمسی داشته و به اینترنت نیز متصل می‌شوند. بنابراین می‌توان روی کوچکترین موبایل های دنیا در حد و اندازه یک گوشی هوشمند معمولی حساب باز کرد.

از طرفی کوچکترین موبایل‌ها معمولاً دارای یک باتری بسیار کوچک بوده اما از صفحه نمایش کوچکتر بهره می‌برند که این خود باعث کاهش مصرف انرژی نسبت به گوشی های بزرگتر خواهد شد.



گوشی Zanco Tiny T1؛ کوچکترین گوشی دنیا

این گوشی جزو محصولات هوشمند قرار نمی‌گیرد و یک محصول بسیار ساده خواهد بود که می‌توان تماس صوتی برقرار کند و SMS ارسال و دریافت کند. این گوشی تنها روی شبکه ۲G کار می‌کند و یک باتری ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند ۳ روز گوشی را روشن نگه‌دارد.

گوشی T1 یک صفحه نمایش ۰.۴۹ اینچی با دقت تصویر ۶۴ در ۳۲ پیکسلی دارد و یک صفحه کلید فیزیکی هم برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند و می‌تواند شماره ۳۰۰ مخاطب را ذخیره کند. همچنین ۵۰ پیام کوتاه را هم ذخیره خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت T1 این گوشی ۳۲ مگابایت رم و ۳۲ مگابایت حافظه داخلی درد. این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و با کابل USB هم شارژ می‌شود. گوشی T1 تنها ۱۳ گرم وزن دارد و با قیمت ۵۰ دلار به فروش رسیده و در بهار سال ۲۰۱۸ راهی بازار شده است.

 

گوشی Soyes XS13؛ کوچکترین گوشی لمسی

اگر دنبال یکی از کوچکترین گوشی های هوشمند دنیا مجهز به سیستم‌عامل اندروید می‌گردید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. شرکت چینی Soyes مدتی است که گوشی هوشمندی به‌ نام XS13 با سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده‌ که ابعادی در حدود  ۸ در ۴ در 1 سانتی متر داشته و می‌توان لقب کوچکترین گوشی اندرویدی را به آن اعطا کرد.

کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان ابعادی معادل 86.4 در 43.8 در 10.2 میلی‌متر داشته و از دو سیم‌کارت و کارت حافظه‌ microSD به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. گوشی فسقلی XS13 از باتری 7۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده و به تراشه MTK6580 مدیاتک مجهز شده است.

بهترین گوشی سایز کوچک 2023 به همراه یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 30 دلار عرضه شده است. گوشی کوچک XS13 از سیستم عامل اندروید 6 بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از کارت microSD تا 64 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی آن اضافه کرد.


گوشی Jelly 2E
Jelly 2 که توسط شرکت چینی یونی هرتز ساخته شده و ابعادی در حد یک کارت بانکی داشته و به نمایشگر ۳ اینچی مجهز است. همچنین گوشی مورد اشاره از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ بهره می‌برد.

گوشی Jelly 2E به تراشه Helio A22 مدیاتک مجهز شده است که می‌توان آن را یک تراشه‌ اقتصادی محسوب کرد. علاوه بر این بهره‌مندی از ۴ گیگابایت حافظه رم در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی  از دیگر مشخصات یکی از کوچکترین گوشی های هوشمند دنیا محسوب می‌شود.

همچنین یکی از بهترین گوشی های کوچک دنیا از دو سیم‌کارت 4G پشتیبانی می‌کند و وزن آن ۱۱۰ گرم است. این محصول به یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی مجهز شده است. از جمله ویژگی‌های بارز این گوشی ابعاد جمع‌وجور آن بوده که حمل آن با یک دست را آسان می‌کند. بهترین گوشی اندروید کوچک دنیا برای افرادی طراحی شده که اندازه فشرده و سادگی کاربری را به ویژگی‌های سطح بالای یک دستگاه هوشمند ترجیح می‌دهند.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار
اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که کوچکترین گوشی هوشمند دنیا کدام است، مطلب فوق را بخوانید تا تعدادی از کوچک ترین گوشی های دنیا را بشناسید. طبیعیست که کوچکترین موبایل در دنیا با محدودیت‌هایی در عملکرد همراه باشد و شما نمی‌توانید حتی انتظار کارآیی یک دستگاه معمولی را از این گوشی‌ها داشته باشید.

کوچکترین گوشی دنیا که تا به حال ساخته شده چه بوده است؟
رقابتی تنگاتنگی میان سازندگان کوچک ترین گوشی دنیا وجود دارد و هر از گاهی با معرفی یک دستگاه جدید، جدول رتبه بندی دستخوش تغییراتی می‌شود. در حال حاضر Zanco Tiny T1 و T2 را به عنوان کوچکترین موبایل در دنیا می‌شناسند.

گوشی زانکو چیست و آیا کوچکترین گوشی دنیا است؟
Zanco را می‌توان یکی از  تولیدکنندگان گوشی های مینی دنیا دانست که در ایالات متحده قرار داشته و اخیرا جدیدترین گوشی‌ کوچک خود را با نام Zanco Tiny t2 به بازار عرضه کرده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره