logo

کنسول بازی اختصاصی روسیه در دست ساخت است

منبع
زوميت
بروزرسانی
کنسول بازی اختصاصی روسیه در دست ساخت است

زومیت/ روسیه درحال بررسی ساخت کنسول بازی داخلی است؛ هدفی که رسیدن به آن ازنظر برخی کارشناسان به هزینه و زمان بسیار زیادی نیاز دارد.
 
وزارت صنعت و تجارت روسیه با دستور ولادیمیر پوتین به‌دنبال شرکتی برای توسعه‌ی کنسول بازی است. طبق گزارش 3DNews، این وزارتخانه برای تعیین منابع و اقدامات حمایتی لازم برای پروژه‌ی مذکور در حال گفت‌وگو با کسب‌وکارها و سایر حوزه‌ها است.

وزارت صنعت و تجارت روسیه فرایند تولید کنسول بازی داخلی را آغاز کرده و در حال بحث درباره‌ی اقدامات حمایتی لازم با شرکت‌های بزرگ این کشور است. کارشناسان درباره‌ی عملی‌بودن پروژه بدون یارانه‌ی چشمگیر دولتی ابراز تردید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند درحال‌حاضر هیچ‌یک از شرکت‌های روسی نمی‌توانند محصولی در سطح کنسول بازی مایکروسافت یا کنسول بازی سونی تولید کنند؛‌ زیرا این رقبای قدرتمند از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند که توسعه‌ی آن‌ها صدهامیلیون دلار هزینه دارد.

درمقابل، کنسول‌هایی مانند پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس معمولاً با قیمتی نزدیک به هزینه‌ی تمام‌شده‌‌ی ساخت آن‌ها فروخته می‌شوند و سونی و مایکروسافت سود خود را از محتوای بازی به‌دست می‌آورند. طبق گزارش‌ها، راهکارهای جایگزین با هزینه‌های توسعه‌ی اولیه‌ی کمتر نیز در نظر گرفته شده‌اند که ازجمله می‌توان به توسعه‌ی دستگاهی شبیه استیم دک اشاره کرد.

طبق گزارش RBC، قرار بود دولت روسیه تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) مسئله‌ی سازمان‌دهی تولید کنسول‌های بازی ثابت و قابل‌حمل و سیستم‌عامل و پلتفرم ابری گیمینگ و نرم‌افزار را بررسی کند. درحال‌حاضر، سه پلتفرم بزرگ گیمینگ ابری در روسیه وجود دارد: VK Play و MTS Fog Play و سرویس Plus Gaming یاندکس.

به‌گفته‌ی کارشناسان روسی، برای راه‌اندازی موفق کنسول بازی به حدود ۱۵۰ بازی در ژانرهای مختلف، ازجمله حدود دوازده عنوان با بودجه‌ی هنگفت نیاز است. کارشناسان باور دارند در‌ادامه فروش حداقل ۲۰ میلیون کنسول با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار ضروری خواهد بود.

در مقام‌ مقایسه فروش ایکس‌ باکس وان مایکروسافت که چندان موفق نبود، در سرتاسر جهان به حدود ۲۸٫۵ میلیون واحد رسید. بدین‌ترتیب، فروش ۲۰ میلیون کنسول بازی گران‌قیمت در روسیه و بلاروس و قزاقستان می‌تواند مأموریت غیرممکنی به‌نظر برسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره