logo

پتنت جدید کنترلر پلی استیشن از جوهر رسانا استفاده می‌کند

منبع
زومجي
بروزرسانی
پتنت جدید کنترلر پلی استیشن از جوهر رسانا استفاده می‌کند

زومجی/ پتنت جدید سونی، از جوهر رسانا در کنترلر جدید پلی استیشن برای شخصی‌سازی همه جانبه‌ی کلیدها و فرمان‌های آن توسط بازیکن استفاده می‌کند.
  
سونی پتنت جدیدی را برای کنترلر جدید پلی استیشن به ثبت رسانده است که جنبه‌ی منحصر‌به‌فرد آن استفاده از جوهر الکتریکی در ساختار آن است. جوهر رسانا به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا پیکربندی شخصی‌سازی شده‌ای را که مناسب استایل بازی مورد نظر آن‌ها است به دلخواه روی آن رسم کنند. این پتنت اگرچه در مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری ایده قرار دارد، اما می‌توان نحوه‌ی تعامل بازیکن با بازی‌ها متحول کند.

این طرح که اولین‌بار توسط وبسایت Exputer گزارش شده است، درباره‌ی کنترلری توضیح می‌دهد که سطح بالایی از آزادی عمل در قابلیت‌های شخصی‌سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این کانسپت روی یک سطح صاف پیاده‌سازی شده است و کاربر باید خود اقدام به کشیدن ترکیب بندی مورد نظر خود از کلیدهای شبیه‌ساز کامپیوتری کند که دقیقاً مطابق نیازهای خود در بازی است. البته در ابتدا یک سری دستورالعمل به بازیکن ارائه می‌شود تا نحوه‌ی اتصال فرمان‌های کشیده شده‌ی خود به کلیدهای واقعی روی کنترلر استاندارد را متوجه شود.

علاوه‌بر‌این، یک کلید «ضد خستگی» نیز برای آن تعبیه شده است که عملکرد کلیدها را بهبود ببخشد. به‌عنوان مثال بازیکنان ممکن است در شرایط خاصی نیاز به فشردن ساده‌ی یک کلید یا ضربه زدن چندباره و نگه داشتن آن داشته باشند که در این شرایط، این قابلیت باعث می‌شود تا بازیکنان امکان شخصی‌سازی دستورها را به هر نحوی که مدنظر آن‌ها است داشته باشند تا تجربه‌ی روان‌تر و لذت بخش‌تری از بازی‌ها را دریافت کنند.



در کل به‌نظر می‌رسد که سونی در طراحی این کنترلر به بحث شخصی‌سازی و تنوع بسیار بالای حالت‌های مختلفی که ممکن است بازیکنان در ذهن داشته باشند، توجه زیادی داشته است.

البته که لازم به ذکر است این قبیل کانسپت‌ها در حد یک ایده‌ی اولیه‌ هستند که در بسیاری از موارد هیچگاه به طرح نهایی راه پیدا نمی‌کنند. اما به هر حالا تحقیق و توسعه روی این ایده‌ها می‌تواند در آینده به استفاده از آن‌ها تا سطح معینی در محصول نهایی نیز منجر شود تا امکان تجربه‌ی گیمینگ را برای همه‌ی بازیکنان به بهترین نحو فراهم کند.

در دیگر اخبار مرتبط با پلی استیشن، گفته می‌شود که سونی درباره مقیاس توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی PS VR تجدیدنظر خواهد کرد. حال باید دید که آیا این پتنت هم می‌تواند در آینده‌ی آپشن‌های accessibility سونی و پلی استیشن نقشی را ایفا کند یا خیر.

درنهایت نظرت خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره