logo

قابلیت ضبط ویدیوی بازی‌ها با امکانات گسترده به استیم اضافه شد

منبع
زومجي
بروزرسانی
قابلیت ضبط ویدیوی بازی‌ها با امکانات گسترده به استیم اضافه شد

زومجی/ شرکت Valve از اضافه شدن ویژگی ضبط ویدیوی بازی‌های استیم به‌همراه امکانات گسترده خبر داد.
  
شرکت Valve رسما اعلام کرد ویژگی Steam Game Recording که از مدت‌ها قبل توسط بسیاری از کاربران این پلتفرم درخواست شده بود را به‌صورت نسخه بتا در دسترس قرار داده است. کاربران استیم می‌توانند با استفاده از این ویژگی، ویدیوی گیم‌پلی بازی‌هایی که تجربه می‌کنند را ضبط کرده و آن‌ها را با ابزارهایی که در اختیار دارند شخصی‌سازی کنند. همچنین امکان به اشتراک گذاشتن محتوای ضبط‌شده با سایر دوستان استیمی در دسترس قرار می‌گیرد.

ویژگی جدید ضبط بازی (Game Recording) گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان انتخاب ضبط در دو حالت متفاوت اشاره داشت. حالت اول ضبط پس‌زمینه (Background Recording) نام دارد که برای ضبط دائمی تمام گیم‌پلی اجرا شده روی استیم به کار می‌رود. حالت دوم با نام On Demand Recording ارائه می‌شود و برحسب نیاز بازیکن و تنها به شکل دستی فعال می‌شود.

ویدیوها و کلیپ‌های ضبط شده شامل نشانگرهای جدول زمانی هستند تا رویدادهای مهم درون بازی را علامت‌گذاری کنند. برخی بازی‌ها که پشتیبانی کامل‌تری از ویژگی ضبط ویدیو استیم دارند، به‌طور خاص رویدادهایی را در جدول زمانی خواهند داشت، اما سایر بازی‌ها موارد معمولی‌تر ازجمله زمان اتمام یک مرحله یا کسب اچیومنت را نشان می‌دهند.

خود کاربران هم می‌توانند یادآورهایی را برای موقعیت‌های خاص ویدیوی ضبط‌شده استفاده کنند؛ برای مثال می‌توان توضیحاتی درباره حضور در یک ماموریت یا مکانی خاص را به جدول زمانی ویدیو اضافه کرد. شرکت Valve در نهایت تایید کرد ویژگی ضبط گیمینگ توسط کنسول دستی استیم دک پشتیبانی می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره