نماد آخرین خبر

اپل احتمالاً برای تولید دومین هدست ویژن، زنجیره تأمین خود را آماده می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل احتمالاً برای تولید دومین هدست ویژن، زنجیره تأمین خود را آماده می‌کند

دیجیاتو/ اپل ظاهراً برای تأمین پنل‌های دومین هدست خود، با سامسونگ و ال‌جی صحبت کرده است.

اپل اخیراً عرضه جهانی ویژن پرو را شروع کرده است و حالا به نظر می‌رسد دارد برای تولید دومین هدست خود آماده می‌شود. طبق گزارشی جدید، این شرکت با تولیدکنندگان بیشتری درباره پنل‌های کوچک OLED-on-Silicon صحبت کرده است تا یک هدست واقعیت ترکیبی دیگر در کنار ویژن پرو تولید کند.

درحال‌حاضر، سونی پنل‌های OLED-on-Silicon (OLEDoS) مورد استفاده در ویژن پرو فعلی را تأمین می‌کند. اما رسانه کره‌ای The Elec گزارش می‌دهد که اپل برای تأمین پنل‌های جدید با سامسونگ و ال‌جی نیز صحبت کرده است. مطابق این گزارش، سونی به ارائه صفحه‌نمایش برای ویژن پرو ادامه خواهد داد، اما هیچ برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید ندارد. احتمالاً سونی سالانه 900 هزار پنل را به اپل ارائه می‌دهد.

دومین هدست ویژن اپل
احتمال دارد که اپل به دنبال تولید پنل‌های OLEDoS 2.0 تا اندازه 2.1 اینچی است. این پنل‌ها به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از پنل‌های 1.42 اینچی ویژن پرو فعلی هستند و احتمالاً برای نسل دوم این هدست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنل‌های OLEDoS ویژن پرو فعلی، از فناوری خاصی بهره می‌برند که شامل یک پنل OLED سفید با فیلترهای رنگی یا wOLED+CF است. سامسونگ درحال‌حاضر یک خط تولید فعال برای چنین پنل‌هایی دارد، درحالی‌که ال‌جی چنین خط تولیدی ندارد. طبق گزارش جدید، سامسونگ ادعا می‌کند که می‌خواهد فناوری متفاوتی را به اپل عرضه کند که پیکسل‌های RGB را مستقیماً در پنل OLED قرار می‌دهد. این فناوری می‌تواند سطوح روشنایی بالاتری نسبت به روش فعلی wOLED+CF ارائه دهد.

همچنین طبق گزارش‌های قبلی، ظاهراً اپل به ساخت یک هدست ارزان‌تر نیز علاقه دارد. چنین محصولی ظاهراً برای کارکردن باید به یک آیفون یا مک متصل باشد تا با کاهش قطعات و پردازنده‌های گران‌قیمت درون هدست، هزینه تولید آن نیز کمتر شود. این هدست احتمالاً میدان دید باریک‌تری نیز نسبت به ویژن پرو فعلی دارند. 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره