نماد آخرین خبر

درخشش دوباره فوجی‌فیلم؛ کاربران تیک‌تاک برای خرید دوربین X100 دست‌و‌پا می‌زنند

منبع
زوميت
بروزرسانی
درخشش دوباره فوجی‌فیلم؛ کاربران تیک‌تاک برای خرید دوربین X100 دست‌و‌پا می‌زنند

زومیت/ به‌لطف کاربران تیک‌تاک، فوجی‌فیلم توانسته است بار دیگر بدرخشد. تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک به‌شدت خواهان تهیه‌ی دوربین X100 هستند.
 
فوجی‌فیلم، شرکت ژاپنی سرشناس، سال‌ها از حوزه‌ی اصلی فعالیت خود یعنی تولید دوربین فاصله گرفته بود تا روی صنعت بهداشت و درمان متمرکز شود؛ بااین‌حال به‌لطف جامعه‌ی تیک‌تاک، این شرکت بار دیگر به دوران اوجش بازگشته است.

آن‌طور که فست‌کمپانی می‌نویسد، کاربران تیک‌تاک به‌شدت خواهان تهیه‌ی دوربین دیجیتالی X100 فوجی‌فیلم هستند؛ در حدی که فوجی‌فیلم برای تولید تعداد کافی از این دوربین‌ها با چالش مواجه شده است.

قیمت دوربین عکاسی پرکاربرد و هیجان‌انگیز X100 فوجی‌فیلم به ۱٬۵۹۹ دلار می‌رسد. تعداد زیادی از کاربران جوان در شبکه‌های اجتماعی، X100 را بهترین دوربین عکاسی می‌دانند و معتقدند که قابلیت‌های پرتعداد، قیمت نسبتاً زیادش را توجیه می‌کنند.

محبوبیت مدل X100V باعث شد درآمد و سود فوجی‌فیلم در سال مالی اخیر به‌شدت رشد کند تا رکورد جدیدی ثبت شود. کسب‌و‌کار دوربین فوجی فیلم در سال مالی ۲۰۲۲ توانسته بود ۲۷ درصد از کل سود عملیاتی شرکت را به خود اختصاص دهد، اما سهم آن در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد رسید.

پس از پایان موجودی X100V، فوجی‌فیلم تصمیم گرفت خط تولید خود را در چین تقویت کند تا نسل جدید آن دوربین یعنی X100VI در تعداد بیشتری روانه‌ی بازار شود. فوجی‌فیلم آمار دقیقی از حجم تولید دوربین جدید شرکتش اعلام نکرده است.

مدیرعامل فوجی‌فیلم می‌گوید: «ما متوجه شدیم میزان سفارش‌ها بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های ما بوده است. متعجب شدم وقتی دیدم که حتی با وجود دوبرابرکردن حجم تولید، باز هم تقاضا از عرضه فراتر رفت.»

بازگشت غیرمنتظره‌ی فوجی‌فیلم
فوجی‌فیلم که ۹۰ سال پیش بنیان‌گذاری شد، به مدت چند دهه رقیب شرکت Kodak بود و توانست در سال ۲۰۰۱ از لحاظ حجم فروش از آن شرکت پیشی بگیرد.

با وجود موفقیت‌های چشمگیر، روزهای درخشان فوجی‌فیلم پابرجا نماندند و محبوبیت روزافزون دوربین گوشی‌های موبایل، کار را سخت کرد.


فوجی‌فیلم برای ادامه‌ی بقا تصمیم گرفت از تخصصش در حوزه‌ی مواد شیمیایی برای ورود به بازار بهداشت و درمان استفاده کند. این استراتژی را شرکت‌های کانن و المپوس هم در پیش گرفتند. فوجی‌فیلم هرگز دست از تولید دوربین نکشید، اما ۵٬۰۰۰ نفر از اعضای تیم دوربین خود را اخراج کرد و یک سال بعد، بخش اعظم خط تولید را به چین برد.

فوجی‌فیلم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، روی قرص‌های ضدویروس و عملیات‌های مربوط‌ به واکسن تمرکز کرد؛ بااین‌حال امروزه به‌لطف دوربین‌های سری X100 بار دیگر توانسته است در بازار تجهیزات عکاسی بدرخشد.

فوجی‌فیلم پیش‌بینی کرده که میزان رشد کسب‌و‌کار دوربینش در سال مالی ۲۰۲۴ کاهش یابد و به ۲٫۲ درصد برسد. به‌علاوه، پیش‌بینی شده است که سود عملیاتی این کسب‌و‌کار به‌میزان ۱٫۹ درصد نسبت‌ به سال ۲۰۲۳ افت کند. با همه‌ی این‌ها، باز هم احتمالاً تقاضا برای دوربین‌های سری X100 به‌شدت بالا خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر